2012-12-04, 22:02
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Hur kan du veta att FS inte visste vart den hade tagit vägen? Här känns frågan om källa mer än vanligt befogad....

Ja, FUP. Man frågar var presenningen är och FS säger att den tagits undan och kanske slängts. FS tänkte väl på den kasserade, antar jag.

Vad är det för underligt eller konstigt med det? Jag visste inte var en hel laptop var idag.

Ni i PÅK-klubben verkar mer än lovligt konspiratoriska om det här.
Citera
2012-12-04, 22:07
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ja, FUP. Man frågar var presenningen är och FS säger att den tagits undan och kanske slängts. FS tänkte väl på den kasserade, antar jag.

Vad är det för underligt eller konstigt med det? Jag visste inte var en hel laptop var idag.

Ni i PÅK-klubben verkar mer än lovligt konspiratoriska om det här.

Det vore intressant om marinamannen kunde få se på presenningen som hittades i svartedalen och svara på vart den kommer ifrån och om det är samma presenning som "togs bort"
Citera
2012-12-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och på frågan i vilket skick den numera försvunna presenningen var, svarade Artmix:Artmix kan knappast ha menat någon annan presenning än en av de långa möbeltäckande presenningarna - som han till skillnad från LJ inte hade saknat eftersom han själv påstår sig ha slängt just den pressen. - Observera också att Artmix säger att den ratade pressen var i "dåligt" skick; inte att den varit smutsig.

Mmm..
Och som av en händelse så hittas stackars Marina senare slängd som sopor under en gran.
I just en presenning. Tillfälligheter?

Detta är bara en av de konstigheter som hände just runt 27-28 Juli 2010 och runt Marina och FS. Fritt ur minnet:

* FS sägs hålla sig borta för att Marina ber honom. Tillfälligheter?
* Marina och FS bråkade den 27. Tillfälligheter?
* FS sägs tillbringa en natt på en kyrkogård och i en lupo. Tillfälligheter?
* FS tvingas ljuga i förhör om sina förehavanden denna helg. Tillfälligheter?
* FS märker inte att en del saker saknas från förrådet och att nån städat undan ett mord. Tillfälligheter?
* FS har runt 5000 kronor i kontanter när han grips, men endast runt 25 kr på kontot. Tillfälligheter?
* Marina hittas i sina pyamasbyxor i Svartedalen trots att hon sägs vara på date i Li(n|d)köping. Tillfälligheter?
* Marina sägs göra avgiftsbelagda uttag på sitt kort. Tillfälligheter?
* Ett SMS sägs ha tappats bort av teleoperatören. Tillfälligheter?
* Marina sägs slå fel koder för sitt kort. Tillfälligheter?
* Ingen har hört ett ljud från Marina efter denna period. Tillfälligheter?

Jag har säkert glömt massor med små kanske obetydliga, men ovanliga, saker som hände just denna period.
I just den delen av landet. Innefattandes just Marina och FS.

Om nån kommer på något mer så får ni gärna fortsätta...
Citera
2012-12-04, 22:20
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Mmm..
Och som av en händelse så hittas stackars Marina senare slängd som sopor under en gran.

Detta är bara en av de konstigheter som hände just runt 27-28 Juli 2010 och runt Marina och FS. Fritt ur minnet:

* FS märker inte att en del saker saknas från förrådet och att nån städat undan ett mord. Tillfälligheter?
* FS har runt 5000 kronor i kontanter när han grips, men endast runt 25 kr på kontot. Tillfälligheter?
* Marina hittas i sina pyamasbyxor i Svartedalen trots att hon sägs vara på date i Li(n|d)köping. Tillfälligheter?

Jag har säkert glömt massor med små kanske obetydliga, men ovanliga, saker som hände just denna period.

Trasigt avgassystem
Släckt innerbelysning i bilen när dörrar öppnas
Yxa i bilen
Vidare minns knappt något i förhören , förutom en detalj och det är ang de beslagtagna föremålen, där har han bra minne ang vad som är hans
Citera
2012-12-04, 22:21
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Mmm..

Det är för många tillfälligheter för att det ska vara sant.FS talar inte sanning.
Citera
2012-12-04, 22:22
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Mmm..

Nej, det är inga tillfälligheter. Det är beroende händelser. *Marina ska träffa en kille från Linköping som kanske ska sova över => FS blir ombedd att hålla sig borta. * FS utreds av soc för mer försörjningsstöd => Pengar i plånboken i st f på kontot. Etc etc.

Jag ser inga konstiga händelser alls, förutsatt att FS inte är spökrädd.
Citera
2012-12-04, 22:27
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Nej, det är inga tillfälligheter. Det är beroende händelser. *Marina ska träffa en kille från Linköping som kanske ska sova över => FS blir ombedd att hålla sig borta. * FS utreds av soc för mer försörjningsstöd => Pengar i plånboken i st f på kontot. Etc etc.

Men det här dumma med att fs inte lever efter klockan tror du ens själv på detta det uppgav han ju i vallningsfilmen... Undra bara hur han kom ihåg vilken tid han skulle träffa sin langare.

Han minns när han vill och vill han inte minnas så skyller han på dålig tidsuppfattning
Citera
2012-12-04, 22:30
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Men det här dumma med att fs inte lever efter klockan tror du ens själv på detta det uppgav han ju i vallningsfilmen... Undra bara hur han kom ihåg vilken tid han skulle träffa sin langare.

Han minns när han vill och vill han inte minnas så skyller han på dålig tidsuppfattning

Jag lever inte heller efter klockan när jag är ledig från jobbet. Inte en chans att jag skulle kunna komma ihåg vilken tid jag kom hem efter en tur i söndags. Hade jag gjort upp om ett möte med någon så hade jag kommit ihåg tiden, dock.

Du är inte så klipsk eller?
Citera
2012-12-04, 22:38
Medlem
kattellas avatar
Citat:

Du tycker inte det är konstigt att FS inte berättade om detta från början, utan kom/hitta på detta senare?
Citera
2012-12-04, 22:38
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Jag lever inte heller efter klockan när jag är ledig från jobbet. Inte en chans att jag skulle kunna komma ihåg vilken tid jag kom hem efter en tur i söndags. Hade jag gjort upp om ett möte med någon så hade jag kommit ihåg tiden, dock.

Du är inte så klipsk eller?
Men allt i samhället är inrutat efter klockan, alkisarna har en jävla koll på när systemet öppnar o stänger t ex.

Dessutom var han väl inte ledig utan skulle söka arbete och lägenhet ? Jag tror att det är skitsnack ang tidsuppfattningen eller så har karln en diagnos.

Det är bara fortsätta att läsa fup, han kör den här visan hela tiden tills det handlar om beslagtagna saker... Även sina traderaauktioner hade han järnkoll på när de skulle skickas och när de avslutades...
Citera
2012-12-04, 22:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Du tycker inte det är konstigt att FS inte berättade om detta från början, utan kom/hitta på detta senare?

Han berättade i första polisförhöret, vill jag minnas. Han ville väl inte säga, i Marinas mammas närvaro, att Marina skulle ta hem en knullkompis och att han därför var borta.
Citera
2012-12-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Men allt i samhället är inrutat efter klockan, alkisarna har en jävla koll på när systemet öppnar o stänger t ex.

Dessutom var han väl inte ledig utan skulle söka arbete och lägenhet ? Jag tror att det är skitsnack ang tidsuppfattningen eller så har karln en diagnos.

Det är bara fortsätta att läsa fup, han kör den här visan hela tiden tills det handlar om beslagtagna saker... Även sina traderaauktioner hade han järnkoll på när de skulle skickas och när de avslutades...

Lite märkligt hur "hustomten".. Dvs sambon FS inte vet var hans egna madrasser fanns.
Inte heller var presenningen tog vägen.

Däremot tycks det vara oerhört enkelt för en alternativ GM att finna dessa enligt vissa i tråden.
Men att FS skulle veta var dessa låg tycks vara mer eller mindre en omöjlighet enligt samma skribenter.

Jag är övertygad om att FS ljuger.
Han om någon bör vara väl medveten om var dessa saker låg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in