2012-12-09, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ja hur fan kan man annars utväxla msn, tel nr etc med folk man träffat via Collarme? Jag vet inte om du bara spelar eller om du är sådan på riktigt, men så här är det: Polisen kollade Marinas mobilabonnemang och hittade en kille i Norrland. Denne uppgav att han och Marina fick kontakt via Collarme och sedan fortsatte med sms.

Försök nu att förstå detta.

Du trodde att chatten med "Francoise" skedde på Collarme. Hur visste polisen att den skedde på engelska?
Citera
2012-12-09, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, sid 582:

Jaha... och?
Vad ska polisen göra åt det?

Har du någon källa på att det fanns chattar på collarme att utreda?
Har du källa på att det inte är gjort?
Citera
2012-12-09, 16:14
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Det är i själva verket brottsligt att inte ha dem där - om de nu har tagits ut från servrarna.
Nu får du nog förklara dig samt hänvisa till den lagparagraf du lutar dig emot för att påstå något sådant.
Citera
2012-12-09, 16:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jaha... och?
Vad ska polisen göra åt det?

Har du någon källa på att det fanns chattar på collarme att utreda?
Har du källa på att det inte är gjort?
Du ville ha källa på att chattar fanns. Det fanns. Marina och mannen fick kontakt maj/juni 2010, så de hade inte hunnit raderas.
Citera
2012-12-09, 16:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad finns det för information på introsidan till facebook? Finns det något om kontakter de inte ville släppa ut hur som helst?
Det finns inga kontakter, Marina dolde sina vänner. Så polisen hade ingen anledning att tjuvhålla på sidan. Att försvaret inte fick sidan berodde på att polisen inte hade den, och det berodde i sin tur på att polisen inte hade utrett Facebook.
Citera
2012-12-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ja hur fan kan man annars utväxla msn, tel nr etc med folk man träffat via Collarme? Jag vet inte om du bara spelar eller om du är sådan på riktigt, men så här är det: Polisen kollade Marinas mobilabonnemang och hittade en kille i Norrland. Denne uppgav att han och Marina fick kontakt via Collarme och sedan fortsatte med sms.

Försök nu att förstå detta.

Nej.

Så länge du hävdar att det fanns spår och chattar på collarme att kontrollera, så länge kommer jag att be om en källa på att det är just så och att polis inte kontrollerat det.

Jag vill nämligen inte att detta skall bli ytterligare en trådsanning.
Citera
2012-12-09, 16:23
Bannlyst
Citat:
Det finns inga kontakter, Marina dolde sina vänner. Så polisen hade ingen anledning att tjuvhålla på sidan. Att försvaret inte fick sidan berodde på att polisen inte hade den, och det berodde i sin tur på att polisen inte hade utrett Facebook.

Nej, det betyder bara att försvaret inte fick någon dump på introsidan.
Citera
2012-12-09, 16:25
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Nej.

Så länge du hävdar att det fanns spår och chattar på collarme att kontrollera, så länge kommer jag att be om en källa på att det är just så och att polis inte kontrollerat det.

Jag vill nämligen inte att detta skall bli ytterligare en trådsanning.

Det finns spår och chattar på Collarme. Det står ju i FUP att polisen pratat med folk (från Collarme) som de hittat på omvägar.

Vänd på det istället: Finns källa på att de har fått ut material från Collarme?
Citera
2012-12-09, 16:25
Medlem
Citat:
Du ville ha källa på att chattar fanns. Det fanns.

Jaha? Jag vill fortfarande har belägg för det.

Men vi kan göra såhär, jag käkar lite nu, så kan jag titta in senare ikväll.
Under tiden kan ni plocka fram källa på följande:

1. Finns det ett verkligt spår ang chattarna på collarme?
2. Hur vet ni att polisen inte kollat upp det?

Har ni gjort det så återupptar vi diskussionen då..
Ok?
Citera
2012-12-09, 16:27
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Jaha? Jag vill fortfarande har belägg för det.

Men vi kan göra såhär, jag käkar lite nu, så kan jag titta in senare ikväll.
Under tiden kan ni plocka fram källa på följande:

1. Finns det ett verkligt spår ang chattarna på collarme?
2. Hur vet ni att polisen inte kollat upp det?

Har ni gjort det så återupptar vi diskussionen då..
Ok?

Det är helt upp till dig om du vill vara med eller inte. Vi diskuterar vad vi vill, när vi vill, hursom.

Källa på att polisen har kontrollerat Facebook och Collarme då..?
Citera
2012-12-09, 16:30
Bannlyst
Citat:
Det är helt upp till dig om du vill vara med eller inte. Vi diskuterar vad vi vill, när vi vill, hursom.

Källa på att polisen har kontrollerat Facebook och Collarme då..?

Jag tror inte att varken du, fnurran eller Q vet om att den åtalade och dennes advokat mycket väl kan få ta del av material utan att för den sakens skull få kopior på materialet. De kan tillsammans med åklagaren få se känsligt material direkt i rätten.

Om nu FS påstår att han inte fick se vissa saker ska ni nog ta det med en nypa salt.
Citera
2012-12-09, 16:32
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror inte att varken du, fnurran eller Q vet om att den åtalade och dennes advokat mycket väl kan få ta del av material utan att för den sakens skull få kopior på materialet. De kan tillsammans med åklagaren få se känsligt material direkt i rätten.

Om nu FS påstår att han inte fick se vissa saker ska ni nog ta det med en nypa salt.

Material i rätten, känsligt eller ej, skall diarieföras. Materialet finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in