2013-03-16, 12:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Här är ett till:

Fredrik Svensson är troligtvis kränkt och jätteförbannad för att Marina hade det vi kallar "ett liv". Med jobb, pengar och vänner och en familj.
Han hade inte det, har aldrig haft.

När Marina (som är den enda som brytt sig om honom på länge) nekar fortsatt boende hos henne, brister det.
Fredrik Svensson tycker troligtvis att livet är sååååå orättvist mot honom, han briserar och mördar.
Han klarade helt enkelt inte av att Marina är så mycket mer lyckad än han själv är.

Istället för att kämpa som vi andra gör, tar han den enkla fega vägen: Tar bort henne.
När tror du mordet skedde?
Citera
2013-03-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men dom var ju inte oense (med undantag för ett gräl då, men sånt händer i alla slags förhållanden).

Ja, och det grälet hade de strax innan Marina försvann.. Slump?

Marina hade ju nyligen sagt att hon var nöjd med situationen. I chatten säger hon att hon haft en jävlig dag, men hon säger inte någonstans att "nu är det nog, nu åker han ut!" i chatten. Att hon säger att hon haft en jävlig dag på chatten är kanske ett vanligt sätt för henne att tömma sig själv på känslor. Hon vände sig kanske till chatten då menar jag. Där kunde hon vara ärligt och uppriktig med sitt "jag" på alla nivåer. Det kunde hon inte med sina föräldrar skulle jag tro. Inte gällande allt. Sexsidorna tex.

Hon sökte ett nytt förhållande och FS hindrade ( genom hans ständiga närvaro ) Marina från att fullt ut försöka.

Sen vill jag inte på något vis klanka på Marina. Men om Marina upplevs som så lyckad och FS så misslyckad... vad fastnade Marina för hos FS då? Enligt alla som spyr över FS så hade Marina uppenbarligen ett dåligt omdöme när det kom till pojkvänner då, eftersom FS är så kriminell och känslokall och psykopat och gud vet allt vad som skrivs här.

Nej, Marina är inte värd att klankas på. Hon var säkert reko.
FS har troligtvis bra sidor också, dessutom kanske Marina ansågs sig kunna "rädda" honom.
Dumt, kan tyckas nu i efterhand, men det är väl inget man skall bli mördad för?

Vi kan alltså med den utgångspunkten säga att Marina drogs till såna män då?

Nej. Marinas ex var inte kriminella.

Kan hon då ha träffat på en riktig galning? En som är mer kriminell än FS (det finns värre män med tyngre register, jag lovar!)

Ja, men knappt kvällen hon försvann. FS var troligtvis hemma då.

Mina kommenter fetade.
Citera
2013-03-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När tror du mordet skedde?

Natten 27-28 juli, 2010. När tror du?
Senast redigerad av Fin 2013-03-16 kl. 12:25.
Citera
2013-03-16, 12:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Natten 27-28 juni, 2010. När tror du?
Du menar juli, förstås.

Jag tror att hon avled efter bankomatuttaget 28. För mycket tyder på att Marina utförde uttaget.
Citera
2013-03-16, 12:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Mina kommenter fetade.

Grälet hade dom på eftermiddagen. Det verkade ha lugnat ned sig då Marina satt vid datorn iaf. Annars hade hon nog inte suttit och chattat mitt i en fight.

Jag tycker inte att man kan säga att FS hindrade henne från att träffa någon ny. Det var ett val Marina gjorde då hon tyckte det var bra att ha sin hustomte inhuserad och som fanns för ett nyp då och då dessutom. Marina kunde, om hon ville, träffa män utanför sitt hem.

Med dragning till lite "farligare" män menade jag från det hon började träffa FS. Hur träffades dom nu igen....?

Jag tror inte Marina ville "rädda" FS. Jag tror hon ville stå högre än honom. Hon trivdes som bekant i den rollen. Hon var den som bestämde, både i och utanför sängen. De ville ha det på det viset. Både FS och Marina, skulle jag tro.

Nu vet vi ju inte med säkerhet när Marina försvann.
Citera
2013-03-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du menar juli, förstås.

Jag tror att hon avled efter bankomatuttaget 28. För mycket tyder på att Marina utförde uttaget.

Juli. Jag rättade nu, tack.
Jag respekterar den tron, och noterar samtidigt din osäkerhet om det var mord.

Vad tror du har hänt?
Citera
2013-03-16, 12:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Juli. Jag rättade nu, tack.
Jag respekterar den tron, och noterar samtidigt din osäkerhet om det var mord.

Vad tror du har hänt?
Jag håller brottsrubriceringen öppen tills jag vet mer.
Citera
2013-03-16, 12:55
Medlem
Citat:
Grälet hade dom på eftermiddagen. Det verkade ha lugnat ned sig då Marina satt vid datorn iaf. Annars hade hon nog inte suttit och chattat mitt i en fight.

Ja, troligtvis. Dessutom var FS iväg på egen hand från huset en stund, så visst det fanns tid att chatta.
Undrar vad FS gjorde då?

Citat:
Marina kunde, om hon ville, träffa män utanför sitt hem.

Ja absolut.. Men tycker inte du det är en begränsning att aldrig kunna bjuda hem någon?

Citat:
Med dragning till lite "farligare" män menade jag från det hon började träffa FS. Hur träffades dom nu igen....?

Via en BDSM-site tror jag.
Men vad säger det?

Om jag träffade min partner här på Flashback, är den personen automatiskt Sverigedemokrat då?
Psykiskt sjuk, eller hobbykriminolog?

Citat:
Jag tror inte Marina ville "rädda" FS. Jag tror hon ville stå högre än honom. Hon trivdes som bekant i den rollen. Hon var den som bestämde, både i och utanför sängen. De ville ha det på det viset. Både FS och Marina, skulle jag tro.

Nej, jag tror inte heller att Marina ville rädda FS.

Jag tror också att Marina var dominant.
FS var dock inte med på det. Han har nämnt nånstans att han inte var inne på BDSM-spåret.
Jag tror helt enkelt inte FS fixade hennes beteende. Jag tror han kände sig kränkt av Marina.

Citat:
Nu vet vi ju inte med säkerhet när Marina försvann.

Nej, sant. Mycket antagande blir det.
Citera
2013-03-16, 13:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, troligtvis. Dessutom var FS iväg på egen hand från huset en stund, så visst det fanns tid att chatta.
Undrar vad FS gjorde då?

Ja absolut.. Men tycker inte du det är en begränsning att aldrig kunna bjuda hem någon?

Via en BDSM-site tror jag.
Men vad säger det?

Om jag träffade min partner här på Flashback, är den personen automatiskt Sverigedemokrat då?
Psykiskt sjuk, eller hobbykriminolog?

Nej, jag tror inte heller att Marina ville rädda FS.

Jag tror också att Marina var dominant.
FS var dock inte med på det. Han har nämnt nånstans att han inte var inne på BDSM-spåret.
Jag tror helt enkelt inte FS fixade hennes beteende. Jag tror han kände sig kränkt av Marina.

Nej, sant. Mycket antagande blir det.

Vi får hoppas att din sambo är fullt normal, även om du hade träffat denne på Flashback. Flashback är ju ett forum med många områden. BDSM sidorna har ju endast ett intresseområde - sex på lite tuffare vis. Så jag vill inte gärna jämföra. Sen betyder det såklart inte att alla är stollar på BDSM sidor, men jag tror att de är fler än på tex Match.com.

Med att FS säkert var tillfreds med situationen som lite "lägre i rang" menar jag utanför sängen också. Jag tror att FS tyckte det var skönt att någon annan stod för de avgörande besluten.

Självklart är det en begränsning att inte kunna bjuda hem någon. Men Marina hade ju ett val. Ut med FS på studs och börja släpa hem män.
Senast redigerad av Pastakrydda 2013-03-16 kl. 13:11.
Citera
2013-03-16, 13:11
Medlem
Bilaga 85 var hittar jag den?
Citera
2013-03-16, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då tycks du helt ha missat förhören med F.B.

Finns även i ljudfiler från domstol.

Nej, jag har läst förhören med FB. Men jag ser ingenstans att han är förälskad i Marina. Det var inte tal om något steg längre förrän FS hade flyttat. Alla människor blir inte förälskade bara sådär. Ett visst intresse att bli förälskad kan finnas, men de flesta engagerar sig inte nämnvärt så länge någon annan finns kvar.

Inte ens i domstolen sa FB att han var förälskad i Marina.
Citera
2013-03-16, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Bilaga 85 var hittar jag den?

I det här inlägget ska du finna aktbilaga 85. Vänta dig inte för mycket intressant läsning bara..

https://www.flashback.org/sp37847888
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-16 kl. 13:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in