Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du gör dig bara dum. Det är förvisso fri bevisföring som gäller, men rätten kan inte protestera.
Försvaret visar på brister. Jag är själv nyfiken på kulriktningen.
Spekulation:
Det troligaste är att den kommit snett från höger enligt bilden, då en 39 parabellum svampar efter att den träffat något. Det betyder att kroppen måste befunnit sig i en annan del av rummet än åklageren påstår.
Det hittades inget blod vid kulhålet vilket är en märklig omständighet då det hittades en benbit.
Denna benbit är mindre än ett dammkorn och kan lätt kommit dit efter skottet.
Jag menar på att skotthålet kanske inte har med mordet att göra.
Det är inte städat eller avtorkat i rummet
Man hittade inget blod utom i sängen
Inga krutrester
Inga markeringar från hundar
Trolig skottriktning stämmer inte med blodpölen
Det är omöjligt att dölja ett skott som gått genom en kropp utan att utföra omfattande städning.
Det är inte gjort.
Försvaret visar på brister. Jag är själv nyfiken på kulriktningen.
Spekulation:
Det troligaste är att den kommit snett från höger enligt bilden, då en 39 parabellum svampar efter att den träffat något. Det betyder att kroppen måste befunnit sig i en annan del av rummet än åklageren påstår.
HR8: Hans uppfattning är att det är mer troligt att kulan kommit snett in i väggen från höger sida, sett från dörren i sovrummet, men inte i en alltför flack vinkel mot väggen till höger eftersom den då skulle studsat mot väggen istället för att tränga in i den.
Det hittades inget blod vid kulhålet vilket är en märklig omständighet då det hittades en benbit.
Denna benbit är mindre än ett dammkorn och kan lätt kommit dit efter skottet.
Jag menar på att skotthålet kanske inte har med mordet att göra.
Det är inte städat eller avtorkat i rummet
Man hittade inget blod utom i sängen
Inga krutrester
Inga markeringar från hundar
Trolig skottriktning stämmer inte med blodpölen
Det är omöjligt att dölja ett skott som gått genom en kropp utan att utföra omfattande städning.
Det är inte gjort.
Det är inte jag som är dum, det är du som inte förstår. Det hjälper ju inte att du ifrågasätter kulhålet och kulans riktning när teknikerna konstaterat att det är ett kulhål och att kulan rikoschetterat, därav den svårbedömda riktningen.
Om du nu inte tror att Marina blev skjuten i sin säng, vad tror du hände? Varför har hon hittats med minst den ena saknade bäddmadrassen, skjuten på nära håll?