2010-09-22, 17:02
Medlem
rubbergirls avatar
Hundar som försvunnit...
Kan han ha sålt dem till snubben i Vårgårda mot en billig penning? Det diskuteras om honom (Vårgårda-snubben) i tråden Satte på får - togs på bar gärning.
Sistnämnda snubben är iaf överdrivet förtjust i får, kossor, tikar etc. Han har haft tik förr som han satte på in public. En dog av skador och en annan blev omhändertagen.
Skall kolla upp om jag kan få närmare uppgifter om årtal för det.
Vad det nu har med fallet att göra, men alla uppgifter kan leda till nya. Tror jag
Citera
2010-09-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback!

Känner Du FS? Vad kan Du berätta mer? Var finns hans bekantskapskrets? Vet Du var han kan vara nu?

Enligt Rubbergirl.
Vart han kan vara ???

https://www.flashback.org/p25424599#p25424599
Citera
2010-09-22, 17:09
Medlem
jjagares avatar
Ingen som har info om hur hans uppväxt / skolgång har varit??

Bild skolkatalog??
Citera
2010-09-22, 17:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Tack för infon. Låter lite läskigt faktiskt, men får ju sjuka tankar om vad som kan ha hänt.

Det minsta felet är ju att han ansvarslöst tappat bort hundarna men även att det kan vara värre än så.

Spårlöst försvunna dessutom. Vad har han gjort med dem?

Finns det några sådana figur på Darkside eller är det en renodlad BDSM-sida?
Citera
2010-09-22, 19:52
Medlem
jag kände honom även i skolåldern. han var lite mobbad och han ljög mycket redan då. satt på ungdomshem osv. lite efterbliven nästan. jag minns att vi drev med honom ganska hårt och han fick gå in och snatta godis osv som han snällt fick dela med sig av.

rubbergirl... kan säga att hund nr 1 skulle han aldrig våga sälja för den killen som ägde den hunden är inte att leka med. och han kände typ alla i drogträsket samt höger svängen och djävulsdyrkare. han var en ganska otäck filur faktiskt. men dom två umgås nog inte längre då han flyttat från stan och tydligen lever ett skötsamt liv med fru och barn.

hund nr 2 nää den killen rörde sig mycket i vårgårda så det skulle han nog heller aldrig vågat, F.S är en ganska rädd person iaf när jag mötte honom i dom kretsarna. han var inte den som gick längst fram när han umgicks med dom. han var lite av en bi figur runt dom "tuffa" killarna. så att han ska ha sålt dom är i mina tankar helt otroligt. ngt har hänt med dom stackars djuren och han har gjort det.

hund nr 3..ägaren till den hunden kände typ alla..så om han skulle sålt dom så skulle det kommit fram hund nr 1 var dessutom en kanon fin dobbermann importerad med värsta stamtavlan.

men han kan ju varit på hundslagmål med dom vad vet jag. men alla 3 hundar är spårlöst borta och jag vet att ägarna till hundarna skulle lemlesta F.S om han gjort ngt dumt med hundarna som kom fram
Citera
2010-09-22, 20:32
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask
jag kände honom även i skolåldern. han var lite mobbad och han ljög mycket redan då. satt på ungdomshem osv. lite efterbliven nästan. jag minns att vi drev med honom ganska hårt och han fick gå in och snatta godis osv som han snällt fick dela med sig av.

rubbergirl... kan säga att hund nr 1 skulle han aldrig våga sälja för den killen som ägde den hunden är inte att leka med. och han kände typ alla i drogträsket samt höger svängen och djävulsdyrkare. han var en ganska otäck filur faktiskt. men dom två umgås nog inte längre då han flyttat från stan och tydligen lever ett skötsamt liv med fru och barn.

hund nr 2 nää den killen rörde sig mycket i vårgårda så det skulle han nog heller aldrig vågat, F.S är en ganska rädd person iaf när jag mötte honom i dom kretsarna. han var inte den som gick längst fram när han umgicks med dom. han var lite av en bi figur runt dom "tuffa" killarna. så att han ska ha sålt dom är i mina tankar helt otroligt. ngt har hänt med dom stackars djuren och han har gjort det.

hund nr 3..ägaren till den hunden kände typ alla..så om han skulle sålt dom så skulle det kommit fram hund nr 1 var dessutom en kanon fin dobbermann importerad med värsta stamtavlan.

men han kan ju varit på hundslagmål med dom vad vet jag. men alla 3 hundar är spårlöst borta och jag vet att ägarna till hundarna skulle lemlesta F.S om han gjort ngt dumt med hundarna som kom fram
Fast folk har misstänkt att han gjort något med hundarna? Med tanke på namnet " Fidde hundknullaren"...

(välkommen till flashback förresten )
Citera
2010-09-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Fast folk har misstänkt att han gjort något med hundarna? Med tanke på namnet " Fidde hundknullaren"...

(välkommen till flashback förresten )

jag kände/känner ju F.S och jag är övertygad över att han har gjort ngt mot dom stackars djuren. jag tvivlar inte en sekund att han gjort ngt hemskt med dom....
Citera
2010-09-22, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
jag kände/känner ju F.S och jag är övertygad över att han har gjort ngt mot dom stackars djuren. jag tvivlar inte en sekund att han gjort ngt hemskt med dom....
Vad har han gjort, tror Du?
Edit: Med hundarna, menar jag.
Citera
2010-09-22, 21:14
Medlem
Citat:
Vad har han gjort, tror Du?
Edit: Med hundarna, menar jag.

jag tror han flippat över i ngn kombinerad hasch/undertrycks psykos och dödat dom i vansinne...sedan grävt ner dom på ngt ställe...där förmodligen M.J också ligger om han är skyldig till detta.
Citera
2010-09-22, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
jag tror han flippat över i ngn kombinerad hasch/undertrycks psykos och dödat dom i vansinne...sedan grävt ner dom på ngt ställe...där förmodligen M.J också ligger om han är skyldig till detta.
Har han dödat hundar i vansinne tre gånger?
Vad hade han för förklaring till att hundarna försvann? Var han trovärdig? Varför fick han ta hand om hundar igen?
Citera
2010-09-22, 21:32
Medlem
Citat:
Har han dödat hundar i vansinne tre gånger?
Vad hade han för förklaring till att hundarna försvann? Var han trovärdig? Varför fick han ta hand om hundar igen?

detta har ju skett under år...första hunden vet jag att han sa att hon slitit sig och sprungit efter djur iom att jag kände ägaren till den. han undersökte detta noga och jag kan tänka mig att han gick hårt åt F.S för att få reda på vad som hänt. men iom att han inte blev ihjälslagen av ägaren så måste han ju trott på honom.

men han har ju ljugit i hela sitt liv så han kan ju ljuga trovärdigt.

sedan gick det ju ngra år mellan så det blev väl glömt iom att han förmodligen fick ägare till hund 1 att tro på honom.

sedan verkar han ha bra hand om djur dom gånger jag sett honom med hundar. han är väldigt snäll och vinner hundarnas förtroende genom att vara lugn och snäll mot hunden och jag har aldrig sett honom vara aggresiv mot ngn hund. men jag har hört av en tjej som rörde sig i samma bekantskapskrets att han misshandlat sin egen hund inför henne en gång....

jag känner F.S och jag är övertygad om att han gjort ngt hemskt med hundarna....
Citera
2010-09-22, 21:54
Medlem
saffys avatar
Undrar om polisen fått något tips? Jag kom körande ikväll efter jag rastat hundarna vid en sjö nära Rörsjön, och på hemvägen mötte jag tre polisbilar som kom körande i 90(på en 70 väg). Det var vid 18.30-tiden. Först såg jag en bil som hade heljuset på och det var en polisbil, och sen kom nr 2 efter..en personbil emellan dom, en volvo,och sen den tredje polisbilen!
Ibland vet jag att polisen "övningskör" häruppe men det är oftast Mc-poliser och sällan på kvällen..övertid kostar ju. Ingen hade blåljus på men det är ju inte en trafikerad väg heller.
Blir ju lite fundersam...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in