2010-08-17, 20:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det var MJ som körde Hyundain så borde ju hon kommit tillbaka eftersom polisen häktade FS för mord i Spekeröd eller tänker jag fel?
Du tänker rätt, men bara för att FS blev häktad för mord i Spekeröd behöver han inte ha utfört det där. Åklagare har inte alltid rätt.
Hoppas jag inte får hela Sveriges åklagarkår på mig nu.
Citera
2010-08-17, 20:16
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Ni som bor i trakterna;
är det fortfarande aktivitet där uppe?

Jag körde hemifrån vid ca.14.45 idag, och då mötte jag två stora bussar, som hade kört upp alla poliserna till platsen. Alltså, dom avbröt, verkade det som, skallgången vid tre-tiden. Jag tänkte faktiskt då att "nu har dom hittat henne" och trodde det så stark att jag fick för mej att en vit mini-buss, som jag mötte strax efter bussarna, var rättsmedicinfolket. Har aldrig sett den mini-bussen och det var ingen turist..men det var väl i min fantasi och önskan att dom ska hitta henne.
Citera
2010-08-17, 20:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag körde hemifrån vid ca.14.45 idag, och då mötte jag två stora bussar, som hade kört upp alla poliserna till platsen. Alltså, dom avbröt, verkade det som, skallgången vid tre-tiden. Jag tänkte faktiskt då att "nu har dom hittat henne" och trodde det så stark att jag fick för mej att en vit mini-buss, som jag mötte strax efter bussarna, var rättsmedicinfolket. Har aldrig sett den mini-bussen och det var ingen turist..men det var väl i min fantasi och önskan att dom ska hitta henne.
Skumt att avbryta en skallgång innan mörkret fallit. Men, av filmen på expressen.se att döma så verkar de varit lagom entusiastiska: peta med pinne precis vid fötterna, gå på led m m
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2010-08-17 kl. 20:25.
Citera
2010-08-17, 20:27
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"På landsvägen", alltså den öst-västliga vägen mellan golf-banan och Övre Röra? Alltså inte på den korta vägen som leder norrut mot MJ:s bostad. Det är där jag har uppfattat att rubbergirls vittne såg bilen.

Ja på landsvägen. Kommer man från Stora Höga och Statoil i Spekeröd, så svänger man av mot Svartedalen, den landsvägen börjar med att ha en golfbana till höger. Den landsvägen leder norrut mot MJ:s bostad men inte den korta vägen, det är en väg man svänger av sen för att komma upp till villan. Ok
Citera
2010-08-17, 20:30
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skumt att avbryta en skallgång innan mörkret fallit. Men, av filmen på expressen.se att döma så verkar de varit lagom entusiastiska: peta med pinne precis vid fötterna, gå på led m m

Ja, avbryta vid kl tre! Varför! Jag försökte lyssna på nyheterna i bilen, för jag trodde det var för att dom hittat henne, som dom avbröt så tidigt.
Citera
2010-08-17, 20:32
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ber om ursäkt. Dumt göra sig lustig över stavfel.

Ja det är lätt att skriva fel
Citera
2010-08-17, 20:52
Medlem
rubbergirls avatar
Jag undrar lite över det här med svampplockarna som hittat smycken i Svartedalen. Vart var det? I närheten av MJ:s hus och isf ungefär vart från huset sett?
Citera
2010-08-17, 20:56
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullekunnava
Har också hängt med här, och har ett förslag....................

Det skulle mycket väl kunna vara så att, det faktiskt är MJ som åker i bilen som vittnen sett. Kanske rent av för att söka upp FS som tagit hennes BOM-kort ( eller nått annat av värde), för att försöka stoppa honom. Han anser sig säkert vara förtjänt av lite ... för att försvinna ur huset. Lite kompensation nu när det plötsligt blev så definitivt. Sms -trafiken kan förklaras av att dom faktiskt varit på olika håll natten till den 28/7. Han kan ha varit i båten, bilen eller någonstans på väg till Stora Höga. Via SMS får hon veta att han ska.........ta pengar...?
Han väntade efter vägen.
I så fall letar polisen på fel ställe.
Första tanken och blicken som bilföraren fick, var ju att det var en kvinna som körde i en väldigt hög fart. Kanske det var det hon skulle göra? Någon säger ju att hon inte återvände hem, alltså kom bilen inte hem någon mer gång, utan hittades senare i Stora Höga. Grannar har väldigt bra koll om dom har möjlighet.
Citera
2010-08-17, 20:57
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag undrar lite över det här med svampplockarna som hittat smycken i Svartedalen. Vart var det? I närheten av MJ:s hus och isf ungefär vart från huset sett?

Det hade varit intressant om någon kunde få reda på mer om det?
Citera
2010-08-17, 21:18
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det var MJ som körde Hyundain så borde ju hon kommit tillbaka eftersom polisen häktade FS för mord i Spekeröd eller tänker jag fel?

Om det däremot var FS som körde så kan ju MJ redan vara död och han förser sig med pengar och får det att se ut som hon åkt iväg.

En annan sak är var har FS befunnit sig tiden fram till han blev häktad? Om det är han som haft kortet så har väl polisen lite koll på det via uttagen.

Har det dykt upp någon uppgift om tidpunkten för bankomatuttaget?
Citera
2010-08-17, 21:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Har det dykt upp någon uppgift om tidpunkten för bankomatuttaget?
Ja, 11.
Citera
2010-08-17, 22:08
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, 11.

OK, FS befann sig vid Adenmarks, Stora Höga, kl 11. Hur tog han sig dit?

- till fots eller med cykel
- med Lupon
- skjutsades av MJ i Hyundai'en
- åkte ensam i Hyundai'en

Kan man utsluta något/några av dessa alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in