Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Sådär sade Kvarnis redan inför den första rättegången i tingsrätten. Fyndet i april bekräftar ingenting som inte blodfläcken i sängen och kulhålet i väggen redan berättat.
Jag blir fundersam över den åklagarens alla olika uttalanden i olika media. Han verkar liksom, hmm... forcerad... ungefär som att han försöker rädda sitt eget skinn. Eller nå't...
Jag vet att ni varken gillar Kvarnström eller Nejdning, men så är uttryckte han sig efter fyndet...
"Vad för villkor måste uppfyllas för att det skall bli en ny mordrättegång mot 38-åringen?
- För det första att det är Marina som hittats, för det andra att det finns ny teknisk bevisning mot den misstänkte.
Det handlar om att Marina har de skador som fanns angivna i det förra mordåtalet - att hon blivit skjuten i huvudet liggandes i sin säng.
Men också att det finns någon form av DNA eller annat från den misstänkte gärningsmannen i fyndet.
Om dessa villkor uppfylls kan Per-Åke Kvarnström underrätta Riksåklagaren som i sin tur avgör om det är tillräckligt för att begära resning i Högsta Domstolen.
Sedan är HD suverän att avgöra om målet skall öppnas igen."
Detta tolKar iaf jag som att villkoren uppfylldes, då kvarnström bevisligen åkte till RÅ.