2012-11-07, 15:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det finns en bra anledning till att bilden kom upp i samband att kroppen hittades, någon fick väl kalla fötter när tidningen ringde och ville intervjua personen i det läget att man tog risken det innebar Att posta en stulen bild

Det tror jag inte ett ögonblick på, att bilden, mordet eller fyndet hör ihop är nonsens.

Man ville förmodligen förudmjuka någon samtidigt som man ville visa på att Marina inte bara agerade i ord utan även i handling vilket kan hos vissa personer ha lett fram till panikartade handlingar då dessa inte längre har kontroll över situationen.

Bilden visar bara det vi redan visste, Marina älskade att förnedra män i utsatta situationer.
Citera
2012-11-07, 16:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det tror jag inte ett ögonblick på, att bilden, mordet eller fyndet hör ihop är nonsens.

Man ville förmodligen förudmjuka någon samtidigt som man ville visa på att Marina inte bara agerade i ord utan även i handling vilket kan hos vissa personer ha lett fram till panikartade handlingar då dessa inte längre har kontroll över situationen.

Bilden visar bara det vi redan visste, Marina älskade att förnedra män i utsatta situationer.

År 2005 är bilden tagen då är Marina fri och singel och kan göra vad hon vill.
Att man däremot har en mördad kvinnas privata bilder innebär enbart att någon vill få oss att tro att det ska se ut som annan gm, och det begriper dom flesta i dag att så inte är fallet.

Vidare så finns flippersäljaren och jag är inte säker på att det är just så att den rätta säljaren har befunnit sig i tråden. Men det spelar ju mindre roll för agendan.

Bilden är 7 snart 8 år gammal och att förskjuta skuld genom att tilldela ämnet Marinas mord med en bild ger bara ännu mer vatten på kvarnen att den skyldige vill förvilla ämnet.
En del sväljer det andra inte. Intressantare saker finns att tillgå som en tredje rättegång och då är det mer intressant än just nu. Ämnet förvillas och maniska försvar för annan gm och bryter ut till ett komiskt skimmer. Ett pinsamt ovidkommande påstående utan minsta grund.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-11-07 kl. 16:07.
Citera
2012-11-07, 16:29
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Fast den ende person som har något intresse utav att svartmåla mj detta fall är ju den som har blivit så förödmjukad till den milda grad att hen har satt en kula i hennes skalle...

Har man ingen relation till mj eller aldrig känt sig förnedrad av henne så är ju intresset att läcka en sån bild lika med noll
Citera
2012-11-07, 17:33
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
År 2005 är bilden tagen då är Marina fri och singel och kan göra vad hon vill.
Att man däremot har en mördad kvinnas privata bilder innebär enbart att någon vill få oss att tro att det ska se ut som annan gm, och det begriper dom flesta i dag att så inte är fallet.

Vidare så finns flippersäljaren och jag är inte säker på att det är just så att den rätta säljaren har befunnit sig i tråden. Men det spelar ju mindre roll för agendan.

Bilden är 7 snart 8 år gammal och att förskjuta skuld genom att tilldela ämnet Marinas mord med en bild ger bara ännu mer vatten på kvarnen att den skyldige vill förvilla ämnet.
En del sväljer det andra inte. Intressantare saker finns att tillgå som en tredje rättegång och då är det mer intressant än just nu. Ämnet förvillas och maniska försvar för annan gm och bryter ut till ett komiskt skimmer. Ett pinsamt ovidkommande påstående utan minsta grund.
Ja precis det var glädjande när jag hittade intervjun med kvarnström, han bekräftar det som vi trott hela tiden , dvs de som inte tror på norrmän och holländare som gärningsmän ....

Just hur han uttrycker sig med att fyndet räcker mer än väl för att gå vidare och få fs fälld för detta fega mord på sin försörjare som har ställt upp på honom i flera år då han har saknat vettig inkomst.
Citera
2012-11-07, 17:40
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Fast den ende person som har något intresse utav att svartmåla mj detta fall är ju den som har blivit så förödmjukad till den milda grad att hen har satt en kula i hennes skalle...

Har man ingen relation till mj eller aldrig känt sig förnedrad av henne så är ju intresset att läcka en sån bild lika med noll
Kunde inte säga det bättre själv förresten..
Det var synd om fs , inget jobb , ingen inkomst, inget umgänge med sinA barn
Samt inga vänner.. Han var tvungen att bli hollywoodfru i övre röra där han tvingades till en massa sysslor för att få mat o husrum, till slut ledsnade arbetsgivarn på den slaka tjacklemmen och såg sig om efter annat kött, var detta för förödmjukande för honom att han tappade tålamodet liksom han gjorde den gång mot sin dåvarande som han nästan ströp ihjäl
Citera
2012-11-07, 18:13
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ja precis det var glädjande när jag hittade intervjun med kvarnström, han bekräftar det som vi trott hela tiden , dvs de som inte tror på norrmän och holländare som gärningsmän ....

Just hur han uttrycker sig med att fyndet räcker mer än väl för att gå vidare och få fs fälld för detta fega mord på sin försörjare som har ställt upp på honom i flera år då han har saknat vettig inkomst.

Sådär sade Kvarnis redan inför den första rättegången i tingsrätten. Fyndet i april bekräftar ingenting som inte blodfläcken i sängen och kulhålet i väggen redan berättat.

Jag blir fundersam över den åklagarens alla olika uttalanden i olika media. Han verkar liksom, hmm... forcerad... ungefär som att han försöker rädda sitt eget skinn. Eller nå't...
Citera
2012-11-07, 19:11
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Sådär sade Kvarnis redan inför den första rättegången i tingsrätten. Fyndet i april bekräftar ingenting som inte blodfläcken i sängen och kulhålet i väggen redan berättat.

Jag blir fundersam över den åklagarens alla olika uttalanden i olika media. Han verkar liksom, hmm... forcerad... ungefär som att han försöker rädda sitt eget skinn. Eller nå't...

Jag vet att ni varken gillar Kvarnström eller Nejdning, men så är uttryckte han sig efter fyndet...

"Vad för villkor måste uppfyllas för att det skall bli en ny mordrättegång mot 38-åringen?
- För det första att det är Marina som hittats, för det andra att det finns ny teknisk bevisning mot den misstänkte.
Det handlar om att Marina har de skador som fanns angivna i det förra mordåtalet - att hon blivit skjuten i huvudet liggandes i sin säng.
Men också att det finns någon form av DNA eller annat från den misstänkte gärningsmannen i fyndet.
Om dessa villkor uppfylls kan Per-Åke Kvarnström underrätta Riksåklagaren som i sin tur avgör om det är tillräckligt för att begära resning i Högsta Domstolen.
Sedan är HD suverän att avgöra om målet skall öppnas igen."

Detta tolKar iaf jag som att villkoren uppfylldes, då kvarnström bevisligen åkte till RÅ.
Citera
2012-11-07, 19:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag vet att ni varken gillar Kvarnström eller Nejdning, men så är uttryckte han sig efter fyndet...

"Vad för villkor måste uppfyllas för att det skall bli en ny mordrättegång mot 38-åringen?
- För det första att det är Marina som hittats, för det andra att det finns ny teknisk bevisning mot den misstänkte.
Det handlar om att Marina har de skador som fanns angivna i det förra mordåtalet - att hon blivit skjuten i huvudet liggandes i sin säng.
Men också att det finns någon form av DNA eller annat från den misstänkte gärningsmannen i fyndet.
Om dessa villkor uppfylls kan Per-Åke Kvarnström underrätta Riksåklagaren som i sin tur avgör om det är tillräckligt för att begära resning i Högsta Domstolen.

Detta tolKar iaf jag som att villkoren uppfylldes, då kvarnström bevisligen åkte till RÅ.

Och efter sin resa blev Kvarnström uppläxad av sin chef och fråntagen fallet, säger inte det dig något?

Dessutom blev han tydligen så stött i kanten att han hoppade av sin åklagarkarriär för att börja på en advokatbyrå, det pekar också på att resan till Stockholm inte föll i god jord.
Citera
2012-11-07, 19:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

`

Precis och Kvarnström är väldigt insatt just juridiskt och nu kommer han tjäna tre gånger mer än innan.
Absolut om man resonerar som så att med ett kroppsfynd av Marina i tex HR, så hade utgången varit en annan. Det är graverande för rätts Sverige att missbedöma mordet så katastrofalt som det har gjorts, och det måste man rätt till.
Citera
2012-11-07, 20:08
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Det enda som bevisligen skett är att Kvarnis först togs från fallet av sin chef. Därefter slutade han som åklagare och tog ett betydligt mindre glamoröst knäck som biträdande jurist på en mindre firma. Själv uppger han att detta berott på, eller åtminstone började med, misslyckandet i fallet Marina.
Citera
2012-11-07, 20:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
`

Precis och Kvarnström är väldigt insatt just juridiskt och nu kommer han tjäna tre gånger mer än innan.
Absolut om man resonerar som så att med ett kroppsfynd av Marina i tex HR, så hade utgången varit en annan. Det är graverande för rätts Sverige att missbedöma mordet så katastrofalt som det har gjorts, och det måste man rätt till.
Jag tycker advokater och åklagare verkar ha lika mycket i lön.

Hur hade likfyndet ändrat på det här avsnittet ur HR-domen?
Citat:
Hovrätten delar tingsrättens bedömning att det inte kan uteslutas att någon annan än [FS] kunnat hitta det som behövdes för att dölja blodfläcken och bädda om i sängen och att det förhållandet att någon dolt blodfläcken inte heller på ett avgörande sätt bevisar att samma person också uppsåtligen dödat Marina Johansson.
Citera
2012-11-07, 20:42
Moderator
Eerieyes avatar
Vad säger ni om detta då?

1. Fyndplatsen indikerar att det var en person utan lokalkännedom som gjorde det. Skäl: Det ligger en fiskesjö strax bredvid och buskaget där själva fyndet gjordes ligger metrar ifrån där kabelbrännare håller till - och jag tror inte att man inser det om man kommer nattetid med bilstrålkastare som enda ljuskälla. Det var ren tur (ur gm-synvinkel) att det tog så lång tid innan fyndet gjordes.

2. Polisens tekniska undersökning visar att ingen av de bilar FS hade tillgång till har använts för transport till fyndplatsen. Skäl: Inga spår av terrängkörning på någon av bilarna. Högt gräs växer på vägen till fynplatsen och detta borde ha fastnat under bilen. Vidare fanns inga blodspår etc.

Gärningsmannen torde vara någon som saknar god lokalkännedom och som har tillgång till bil med terrängförmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in