2010-09-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Kanske han syftade på F, han det är han som gör detta mot dem?!.. Eller, jag kan ju tänka fel. Men jag tror att föräldrarna är ganska så säkra på att FS har med saken att göra.

Tänkte på en annan sak också angående sista gången de träffade MJ. Kan det ha varit så att föräldrarna inte visste att FS var med? Han kanske satt i bilen och det var därför MJ tackade nej till mat? Oj! Många tankar, men som sagt, funderingar.

Kan mycket väl vara så att polisens agerande är färgat av MJ's anhöriga.

Men jag tycker att om FS är oskyldig.
Så borde han göra allt för att hjälpa polisen att få ett slut på den här sorgliga historien.
Citera
2010-09-16, 22:43
Medlem
Myrtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag tycker inte så !
Man kunde se skillnad mellan mammas o pappas ögon och även
en fråga - vem från dom två , var mer trovärdigt
Men glöm detta det var bara mina tankar .

Ditt resonemang är så dumt att jag vet inte ens hur jag skall bemöta det...
Jag har känt pappan i många år, han är en bruten man vars dotter som han älskade högt blivit mördad. Han grät i inslaget, han gråter även när han inte står framför tv-kameror. Hela familjen lider av att inte veta vad som hänt eller var hon finns.
Angående fallet Mats Alm som flera tagit upp som jämförelse - att mörda sin sambo är en sak, att mörda sitt barn är för de allra flesta en omöjlighet.
Citera
2010-09-16, 23:06
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrtle
Jag har känt pappan i många år, han är en bruten man vars dotter som han älskade högt blivit mördad. Han grät i inslaget, han gråter även när han inte står framför tv-kameror. Hela familjen lider av att inte veta vad som hänt eller var hon finns.
Angående fallet Mats Alm som flera tagit upp som jämförelse - att mörda sin sambo är en sak, att mörda sitt barn är för de allra flesta en omöjlighet.

Bra, vi behöver höra mer från Er som känner familjen och MJ. Tror du att FS är skyldig och vad tror du det är som hänt?
Citera
2010-09-16, 23:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrtle

1. Tidigare i tråden har andra ,som säger sig känna familjen ,utalat sig i lite negativa ordalag om pappan så det är ju möjligt att detta färgat av sig.

2. Oavsett vem som är har gjort MJ illa så behöver det inte var ett mord. Det kan vara dråp eller vållande ja t.o.m nödvärn . Det är omöjligt att utesluta något av alternativen med den info vi har. Olyckan kan ha inträffat när X är påverkad av något t.ex piller,droger, sprit eller en kombo av dessa.
Citera
2010-09-16, 23:45
Medlem
Myrtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Bra, vi behöver höra mer från Er som känner familjen och MJ. Tror du att FS är skyldig och vad tror du det är som hänt?

Jag har som jag sagt tidigare inte träffat MJ sedan hon var i tidiga tonåren, men har träffat pappan (och även mamman) regelbundet under 20 år. FS har jag aldrig träffat men jag har närstående som träffat honom och MJ tillsammans. De är övertygade om att det är FS som är skyldig utefter det intryck de fått av honom då. MJs vänner verkar också övertygade om att FS är skyldig såvitt jag förstått det.
Jag/vi vet inte så mycket mer än vad som framkommit här redan. Vid kontakt handlar det mest om att visa sympati och stöd, ingen har frågat om detaljer. Och eventuella förtroenden lämnar jag inte ut här heller, det är inget som hjälper fallet framåt
Citera
2010-09-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Kanske han syftade på F, han det är han som gör detta mot dem?!.. Eller, jag kan ju tänka fel. Men jag tror att föräldrarna är ganska så säkra på att FS har med saken att göra.

Ja, familjen tror att FS är skyldig!!
Citera
2010-09-17, 03:07
Medlem
Alfahonans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Är du säker på att dom inte undersökt ekan? Välkommen till flashback!
Du bor däruppe och då undrar jag vad du tror har hänt? Nya tankar behövs

Kan inte svara till 100på att jag e säker men nästan .
Jag tror hon är bort rövad... lr så kanske hon ligger i "dödasjön" en sjö dom FORTFARANDE inte letat i så vitt jag vet iaf.!
Men om hon inte e där och ingen svamp/bärplockare har hittat henne ennu, å här har kryllat av svamplockare i aug/sep, då tycker man ju att nån borde ha funnit henne men icke.. så.. nja.. jo jag tror nog bort rövad lr att hon håller sej borta..
Citera
2010-09-17, 06:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Kvinnor däremot är mer känslomässiga, har ju kanske ett starkare band med dotter / son i och med att mamman burit på dem i tio månader.

Tio månader? Är hon för tidigt född? 12 månader skall det väl ändå vara?
Citera
2010-09-17, 06:55
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA

9,33 månader för att vara någorlunda exakt: 280 dgr aka 40 grav.veckor.
Citera
2010-09-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Det är så , att inte jag kan sätta fingret var - var fel !
Men nånstans är det ! .
Skulle inte varit förvånat , att pappan är inblandat
Och spela älskade pappa -som Mats Alm sin älskade blivande fru !

Ibland misstänks det för mycket hit och dit, tror inte att pappan är annat en en bruten man just nu. Ibland blir det så dumt med dessa nya "infallsvinklar".

Men alla har ju rätt att tycka och tänka i och för sig.
Citera
2010-09-17, 09:57
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
12 månader?
Citera
2010-09-17, 10:13
Medlem
KiaWs avatar
Kollade nu vad pappan sa....har dock inte tid att kolla igenom hela inslaget just nu...

Det han säger är: "Det är lite tungt att veta att nån kan göra så mot nån annan"...
Det var det jag reagerade på och undrade vad han menar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in