2010-09-04, 00:32
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Han befinner sig i Mälardalenregionen och polisen vet.

Känner du honom?
Citera
2010-09-04, 00:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Jag är inte helt hundra på vilken uppfattning IMVH har då begreppen och tråden blivit en aning ihoptrasslade, men jag är av den åsikten att Marina högst osannolikt på egen hand skulle ha tagit sig av daga. Min uppfattning är alltså att polisen är helt rätt ute när det gäller Fredrik och hans ansvar i denna rysare. Vore han oskyldig så skulle han också relativt snabbt kunna avföras från utredningen, vilket alltså inte på långa vägar har skett. Marinas kropp är med största sannolikhet sänkt i vatten, nu är frågan om vart detta vatten finns. Kroppen finns därute, nu gäller det att polisens kriminalsökhundar kan nosa upp vart den finns.

Vad är det som får dig att tror att kroppen finns i vatten? Det borde väl krävas tillgång till en båt.

Har det pratats om att någon båt kan blivit använd utan ägarens medgivande?
Citera
2010-09-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Jøss..Det har jeg også. Men mener du ha funnet henne?

Nej Limaha...jag har inte funnit henne.

Jag råkade bara hitta någon på nätet som liknar Marina...därför frågar jag om tattueringarna.

I love Norway anyway.
Citera
2010-09-04, 01:03
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det som får dig att tror att kroppen finns i vatten? Det borde väl krävas tillgång till en båt.

Har det pratats om att någon båt kan blivit använd utan ägarens medgivande?

Har en del erfarenhet av att kroppar som inte återfunnits trots stora ansträngningar påfallande ofta brukar anträffas nedsänkta i vattendrag. Det är betydligt enklare att sänka en kropp i vatten än vad det är att gräva ner den i marken. Att gräva tillräckligt djupt, oavsett underlag, är för de flesta av oss mycket energikrävande. Det räcker alltså inte att gräva några decimeter, utan snarare ett par meter. Att skaffa/låna/sno fram ett flytetyg är en försvinnande liten insats i sammanhanget...

Jag säger: ut med döingvovvarna igen, ståendes i fören på båtar, på vattnet! Det är nämligen lättare att hitta ett lik i vattnet nu än vad det var för bara några veckor sedan.
Citera
2010-09-04, 01:14
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Har en del erfarenhet av att kroppar som inte återfunnits trots stora ansträngningar påfallande ofta brukar anträffas nedsänkta i vattendrag. Det är betydligt enklare att sänka en kropp i vatten än vad det är att gräva ner den i marken. Att gräva tillräckligt djupt, oavsett underlag, är för de flesta av oss mycket energikrävande. Det räcker alltså inte att gräva några decimeter, utan snarare ett par meter. Att skaffa/låna/sno fram ett flytetyg är en försvinnande liten insats i sammanhanget...

Jag säger: ut med döingvovvarna igen, ståendes i fören på båtar, på vattnet! Det är nämligen lättare att hitta ett lik i vattnet nu än vad det var för bara några veckor sedan.

Tror du att FS kände till omgivningarna? Att han har koll på flera sjöar en bit ifrån bostaden? Det finns ju en del småsjöar men som inte besöks så ofta. Och som inte ligger precis inom reservatet. Han tyckte väl om att fotografera och vara ute i naturen, tror jag att jag har läst?
Citera
2010-09-04, 01:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Han befinner sig i Mälardalenregionen och polisen vet.

Enl. obekräftade uppgifter så besöker han en kvinnlig bekant ev. släkting. Stämmer det?
Citera
2010-09-04, 01:40
Medlem
IMVHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Men vad är det egentligen för "hemligheter" du har berättat IMVH? Att pappan var dominant och gilla sprit visste vi redan. Att exet var en drasut som bara gick och drog och rökte på visste vi också.
Du trollar väl inte med oss? Vad är det du egentligen vill berätta?

Jag har aldrig nämnt något om sprit, så klandra inte mig för dom ryktena. Jag trollar inte med Er, det borde Du förstått från tidigare inlägg.

Sitter numera bredvid och läser, ämnet har tappat all realism. Hoppas bara att det löser sig, oavsett, för mig är det för mycket spekulationer. Gn8.
Citera
2010-09-04, 01:41
Medlem
bagarn29s avatar
Klockan är mycket så mitt minne är inte i topptrim. Har MJs bil varit synlig på gården sen den 28:e ca kl. 10.30?

Hur kom hon annars tillbax eftersom polisen tycker sig veta att det var "mord i Spekeröd 27-28 juli"?

Hade hon bestämmt träff med någon i St. Höga som hade egen bil? Någon speciell isf eftersom hon körde en aning oförsiktigt. Någon som hade väldigt bråttom så det inte märktes att personen var borta en stund t.ex från jobb.
Citera
2010-09-04, 01:46
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMVH
Jag har aldrig nämnt något om sprit, så klandra inte mig för dom ryktena. Jag trollar inte med Er, det borde Du förstått från tidigare inlägg.

Sitter numera bredvid och läser, ämnet har tappat all realism. Hoppas bara att det löser sig, oavsett, för mig är det för mycket spekulationer. Gn8.

Det är väl klart att det blir spekulationer? men vad menar du med att ämnet har tappat all realism? Jag får uppfattningen att du verkligen är säker på att MJ lever och har stuckit?
Citera
2010-09-04, 01:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMVH

Jag tror inte att du trollar. Tyvärr blir det både realistiska och orealistiska spekulationer som en följd av frustration över att det inte framkommer några nya uppgifter från media eller polisen.

Om du tror att kan tillföra något ,utan att det blir några kompliktioner för dig, så ser jag framemot att få ta del av det.
Citera
2010-09-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det var ju intressant! Om det finns en likadan bil i trakten och som du säger hade håret uppsatt, så kunde det ju varit den likaväl. Detta var ju före tidningarna hade gått ut med det och vittnet kom inte ihåg just bilmärket men beskrev bilen som grå och lite högre än vittnets. Mötet skedde halvvägs till MJ.
Men..då skulle man ju ha mött den bilen flera gånger efteråt..och jag själv som kör den vägen mest varje dag, har inget minne av att jag mött en liknande bil. Det är ju så, att efter hennes försvinnande har jag blivit uppmärksam på allt som jag inte var tidigare, men visst, jag kan ju ha missat den bilen iallafall.

Jag har inte personligen lagt märke till den bilen, utan en bekant har gjort det några gånger nu efteråt. vet inte - just nu - exakt var den setts, men det är en likadan bil som MJ:s. Man funderar ju en hel del över det här och, som du säger, blivit mer uppmärksam.
Citera
2010-09-04, 16:01
Medlem
VVatsons avatar
Jag skulle vilja ha mesta möjliga information om de två bråk mellan MJ och FS som vittnen har uppfattat innan försvinnandet. Vad rörde sig bråken om? Finns det citat att återge?
Jag är också intresserad av att höra mer från den man som i början av tråden beskriver att han varit i kontakt med MJ på en sadomachochistisk sida eller från andra personer i den sfären.
Hade MJ börjat göra verklighet av sina fantasier och i samband med det utsatt sig för fara?
Har hon, så att säga, hamnat ur askan i elden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in