Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det finns en hel del hus och stugor i krokarna från MJ:s hus ned till Stora Höga. En del är permanentbostäder, andra sommarstugor. Om ngn bara sett Lupon ibland kanske de endast är i sin stuga om sommaren, men om andra ser den oftare kanske de bor där permanent.
Sedan är alla människor olika: en del ser detaljer, andra ser inte elefanten i grannens trädgård
En del kanske hänger vid TV:n el. datorn och ser inte ut så ofta. Andra är kanske fönstergluttare el. är ute och rör sig mkt i naturen och ser därför mer än förra gruppen.
Lupon är nästan självlysande grön och går inte att ta miste på.
Om man vill tro att ngn överdriver el. hittar på är upp till var och en. Själv skulle jag aldrig ex. föra vidare saker som "byns skvallertant - med tendens att hitta på och överdriva" hittat på. Man får sålla bland informationen.
Så här e det. Jag är permanent boende och åker den vägen i stort sett varje dag. Har ett jobb där jag har olika arbetstider, morgon ibland, em och kväll ibland, helger på olika tider. Jag har som jag kan komma ihåg, bara mött Lupon 2-3 ggr. Frågade min man, som kör helt andra tider än jag, och han vet att han sett bilen men inte särskilt ofta. Just för att den är så färgstark. Jag tror att det är överdrivet
och att det oftast blir så. Om den bilen hade kört så ofta, så vore det ju konstigt om jag inte mött den mer, eller?