2010-08-17, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
GT (5 aug) har ju också en uppgift om detta:

... en tredje vittnesuppgift?
Nej, rubbergirls vittne är säker på bilen. Det kan vara det vittnet som åsyftas. Men jag undrar var tidningen har fått ifrån att bilen inte kom tillbaka? Var det någon som såg bilen inte komma tillbaka?
Citera
2010-08-17, 19:25
Medlem
bagarn29s avatar
Har Hyundain varit synlig uti Spekeröd efter kl. 10.30 den 28/7?
Citera
2010-08-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, rubbergirls vittne är säker på bilen. Det kan vara det vittnet som åsyftas. Men jag undrar var tidningen har fått ifrån att bilen inte kom tillbaka? Var det någon som såg bilen inte komma tillbaka?

Kan ju vara ett närboende vittne som ser om bilen är "hemma" eller inte. Skulle vara intresant att veta var Lupon befinner sej vid den tiden!
Citera
2010-08-17, 19:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tnek55
Kan ju vara ett närboende vittne som ser om bilen är "hemma" eller inte. Skulle vara intresant att veta var Lupon befinner sej vid den tiden!
Den enda grannen som är tillräckligt närboende är "tysken", som tydligen inte är tysk, men sällan på plats i sitt hus.
Citera
2010-08-17, 20:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Den enda grannen som är tillräckligt närboende är "tysken", som tydligen inte är tysk, men sällan på plats i sitt hus.
"..."tysken", som tydligen inte är tysk..."
Citera
2010-08-17, 20:02
Medlem
he he he kull o läsa denna tråd.
E det ng som vet vad som hänt???
Här hänger man utt barn,släckt,vänner utan att man vet vad som e sant eller inte.
Bevisningen mot GM e bra men inte tillräklig man vill nog ha mer kött på benen innan man syr honom i gän.
Kvinnan kommer garanterat hittas men var när hur o när det får tiden vissa.'
Om man har inblick i vad som hänt så vet man men inann det så får spekulationer råda.
Hade däri mot vart kul o höra ngt exklusivt från ng.
Föresten frånset GM så verkar GT/Expressen ha koll på vad som hännt.
Citera
2010-08-17, 20:02
Medlem
saffys avatar
Citat:
Då drar jag den förhastade slutsatsen att två vittnen har sett samma bil. Det kan förklara oklarheterna i vittnesmålen.

@rubbergirl: Vid vilken tidpunkt såg Ditt vittne bilen? Såg h*n vem som körde?

@saffy: Ditt vittne såg bilen högre upp mot MJ:s bostad, alltså norr om vägdelningen. Stämmer det? Vilken tidpunkt? Såg h*n vem som körde?

Jag vet att dessa frågor har både ställts och besvarats förut, men denna nya upptäckt tycker jag motiverar ett förtydligande.

Som jag fattade det så såg rubbergirls vittne bilen på en väg nära villan? Mitt vittne mötte bilen på landsvägen, alltså bilen kom från MJ;s hem, och föraren, vittnet, var på väg mot MJ;s hem. Men det måste ju varit efter att rubbergirls vittne sett bilen. Kl var ca 10.15-10.30. Föraren upplevde att det var en kvinna men efter förhör så kom föraren fram till att det kunde klart varit en man, ingen man med skägg, stubb eller grovt manlig s a s. Föraren var bomsäker på att personen hade håret i en tofs och att det var en kvinna, men ingen kan med säkerhet säga det, och det var inte polisen ute efter.
Citera
2010-08-17, 20:03
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik81
Här hänger man utt barn,släckt,vänner utan att man vet vad som e sant eller inte.
Bevisningen mot GM e bra men inte tillräklig man vill nog ha mer kött på benen innan man syr honom i gän.
Om man har inblick i vad som hänt så vet man men inann det så får spekulationer råda.
Skriv om, skriv rätt...
Citera
2010-08-17, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Som jag fattade det så såg rubbergirls vittne bilen på en väg nära villan? Mitt vittne mötte bilen på landsvägen, alltså bilen kom från MJ;s hem, och föraren, vittnet, var på väg mot MJ;s hem. Men det måste ju varit efter att rubbergirls vittne sett bilen. Kl var ca 10.15-10.30. Föraren upplevde att det var en kvinna men efter förhör så kom föraren fram till att det kunde klart varit en man, ingen man med skägg, stubb eller grovt manlig s a s. Föraren var bomsäker på att personen hade håret i en tofs och att det var en kvinna, men ingen kan med säkerhet säga det, och det var inte polisen ute efter.
"På landsvägen", alltså den öst-västliga vägen mellan golf-banan och Övre Röra? Alltså inte på den korta vägen som leder norrut mot MJ:s bostad. Det är där jag har uppfattat att rubbergirls vittne såg bilen.
Citera
2010-08-17, 20:08
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik81
Ber om ursäkt. Dumt göra sig lustig över stavfel.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2010-08-17 kl. 20:10.
Citera
2010-08-17, 20:09
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Det finns en hel del hus och stugor i krokarna från MJ:s hus ned till Stora Höga. En del är permanentbostäder, andra sommarstugor. Om ngn bara sett Lupon ibland kanske de endast är i sin stuga om sommaren, men om andra ser den oftare kanske de bor där permanent.
Sedan är alla människor olika: en del ser detaljer, andra ser inte elefanten i grannens trädgård
En del kanske hänger vid TV:n el. datorn och ser inte ut så ofta. Andra är kanske fönstergluttare el. är ute och rör sig mkt i naturen och ser därför mer än förra gruppen.

Lupon är nästan självlysande grön och går inte att ta miste på.

Om man vill tro att ngn överdriver el. hittar på är upp till var och en. Själv skulle jag aldrig ex. föra vidare saker som "byns skvallertant - med tendens att hitta på och överdriva" hittat på. Man får sålla bland informationen.

Så här e det. Jag är permanent boende och åker den vägen i stort sett varje dag. Har ett jobb där jag har olika arbetstider, morgon ibland, em och kväll ibland, helger på olika tider. Jag har som jag kan komma ihåg, bara mött Lupon 2-3 ggr. Frågade min man, som kör helt andra tider än jag, och han vet att han sett bilen men inte särskilt ofta. Just för att den är så färgstark. Jag tror att det är överdrivet
och att det oftast blir så. Om den bilen hade kört så ofta, så vore det ju konstigt om jag inte mött den mer, eller?
Citera
2010-08-17, 20:12
Medlem
bagarn29s avatar
Om det var MJ som körde Hyundain så borde ju hon kommit tillbaka eftersom polisen häktade FS för mord i Spekeröd eller tänker jag fel?

Om det däremot var FS som körde så kan ju MJ redan vara död och han förser sig med pengar och får det att se ut som hon åkt iväg.

En annan sak är var har FS befunnit sig tiden fram till han blev häktad? Om det är han som haft kortet så har väl polisen lite koll på det via uttagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in