2012-07-26, 12:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vi vet i dagsläget ingenting om hur det ser ut på resningsfronten; rent allmänt kan ju sägas att det är svårt att få fram bevis på en kropp som legat ute i naturen så länge, men å andra sidan kan gm ha gjort outplånliga misstag. Gm kan också i vilseledande syfte ha planterat diverse saker som leder bort från gm själv, t ex en orange jacka han hittat på fyndplatsen, ett par sexleksaker, ett kartblad utvisande Linköping med omnejd... (jmfr Stenvall-fallet där TA misstänktes för att ha planterat tomhylsor från andra skyttars vapen i syfte att förvilla polisen).

Exakt, en kropp som legat ute så pass länge som den här måste vara väldigt svåranalyserad i spårhänseende, eventuella fynd som t.ex den orangefärgade jackan kan ha lagts in i paketet för att förvilla, jag tror att en resning blir på chans om det lämnas in någon ansökan överhuvudtaget.
Citera
2012-07-26, 12:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Exakt, en kropp som legat ute så pass länge som den här måste vara väldigt svåranalyserad i spårhänseende, eventuella fynd som t.ex den orangefärgade jackan kan ha lagts in i paketet för att förvilla, jag tror att en resning blir på chans om det lämnas in någon ansökan överhuvudtaget.

Det låter som en repris av HR med lite nytt för att ansökan överhuvudtaget ska övervägas.
Om det fanns en orange jacka i paketet, så har vi väl bara en 17-årig pojkes ord på eller har jag missat något?
Citera
2012-07-26, 12:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det låter som en repris av HR med lite nytt för att ansökan överhuvudtaget ska övervägas.
Om det fanns en orange jacka i paketet, så har vi väl bara en 17-årig pojkes ord på eller har jag missat något?

Det var väl så Anders Helin gjorde i målet mot Christer Pettersson? Tog HR förhandlingen och slängde in några nya vittnesmål och ansökte men fick nej.
Citera
2012-07-26, 12:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tycker att Marinas familj reagerade snabbt när de inte fick tag på henne. De ringde en massa samtal och förmodligen ringde de även FS som då sa att hon inte var hemma. När Marina inte dök upp på mormoderns kalas kontaktade de polisen på söndagen. Varför de borde ha åkt till huset och omedelbart letat efter henne förstår jag inte? OM FS sagt till dem att hon inte var hemma, varför skulle de kontrollera hans uppgift?

Familjen är ju övertygade om att MJ aldrig skulle åkt någonstans utan berätta det för åtminstone C. När hon missar mormors födelsedag faller det sig väl ganska naturligt att man åker till hennes bostad och kollar läget på plats.
Citera
2012-07-26, 12:36
Bannlyst
Citat:
Familjen är ju övertygade om att MJ aldrig skulle åkt någonstans utan berätta det för åtminstone C. När hon missar mormors födelsedag faller det sig väl ganska naturligt att man åker till hennes bostad och kollar läget på plats.

Det var väl därför FS skickade smset till C, för att lura i henne att Marina var i Lid/Linköping. Dagen efter kalaset som Marina uteblev från kontaktades polisen, jag förstår inte varför du tycker det är konstigt.

Är det inte naturligt att sambon (FS) också undrar och letar efter Marina då? Eller ser du honom som så onaturlig att han fråntas all normalitet?
Senast redigerad av Mariooo 2012-07-26 kl. 12:39.
Citera
2012-07-26, 12:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det var väl därför FS skickade smset till C, för att lura i henne att Marina var i Lid/Linköping. Dagen efter kalaset som Marina uteblev från kontaktades polisen, jag förstår inte varför du tycker det är konstigt.

Det är möjligt att det är så men det kan oxå vara så att M skickade sms:et för att få vara ifred med sin träff. Träffen behöver inte vara killen från Lidköping utan det är något M drar till med då C vet om denna relation men C vet kanske inte om den riktiga träffen.

Denna träff kan var "känslig" t.ex p.g.a att han är gift/sambo med barn eller suspekt på annat vis.
Citera
2012-07-26, 12:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Är det inte naturligt att sambon (FS) också undrar och letar efter Marina då? Eller ser du honom som så onaturlig att han fråntas all normalitet?

Om M sagt att hon skulle iväg så "vet" antagligen F om att M har en späckad nästkommande vecka med resor längs ostkusten så jag kan tänka mig att han tar det lugnare än familjen. Dessutom är M ju "bara" hans hyrestant och ifall hon är på resa så är det ju inget som "stör" honom eller hur?
Citera
2012-07-26, 12:50
Bannlyst
Citat:
Det är möjligt att det är så men det kan oxå vara så att M skickade sms:et för att få vara ifred med sin träff. Träffen behöver inte vara killen från Lidköping utan det är något M drar till med då C vet om denna relation men C vet kanske inte om den riktiga träffen.

Denna träff kan var "känslig" t.ex p.g.a att han är gift/sambo med barn eller suspekt på annat vis.

Nej, det är så otroligt osannolikt så det finns inte. Man ser ett mönster i att FS försöker få Lidköping på tal alltför ofta. Han som inte bryr sig i vad Marina gör och vem hon har kontakt med försöker ideligen få polis och anhöriga att tro att det är dit hon åkt. Men han kan inte förklara varför han tror det. Det bara "verkade" enligt honom som att Marina planerat den resan ett tag. Men han har inte pratat med henne om det. Han har heller inte kollat hennes datatrafik..Han kanske är synsk?
Citera
2012-07-26, 12:53
Bannlyst
Citat:
Om M sagt att hon skulle iväg så "vet" antagligen F om att M har en späckad nästkommande vecka med resor längs ostkusten så jag kan tänka mig att han tar det lugnare än familjen. Dessutom är M ju "bara" hans hyrestant och ifall hon är på resa så är det ju inget som "stör" honom eller hur?

Det enda du har rätt i är att FS förmodligen bara såg Marina som en "hyrestant". Några känslor har han inte. Att han sitter och påstår att han älskade henne, avgudade henne och var orolig är bara spel för gallerierna.
Citera
2012-07-26, 13:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej, det är så otroligt osannolikt så det finns inte. Man ser ett mönster i att FS försöker få Lidköping på tal alltför ofta. Han som inte bryr sig i vad Marina gör och vem hon har kontakt med försöker ideligen få polis och anhöriga att tro att det är dit hon åkt. Men han kan inte förklara varför han tror det. Det bara "verkade" enligt honom som att Marina planerat den resan ett tag. Men han har inte pratat med henne om det. Han har heller inte kollat hennes datatrafik..Han kanske är synsk?

Jaha, källa på att FS ideligen uttalade sig om att Marina åkt till Linköping/Lidköping och att han försökte få anhöriga och polis att tro att det var dit hon hade åkt?

Eftersom jag är påläst och dessutom har dubbelkontrollerat dina uppgifter så vet jag att dina påståenden är ytterligare lögner som du har för vana att sprida i tråden, men du får ändå en chans att påvisa källa till dina påståenden.
Citera
2012-07-26, 13:34
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Ja, eller bara för att det skulle vara ofint att prata i telefon med en syster när man sitter och bekantar sig med en människa. Då slänger man iväg ett sms istället.

Det är nog så att M har varit ute och rört sig i området, tillsammans med någon, under dagen den 28e. Det kom dessutom ett sms till bilregistret om en bil som (enligt bilföraren själv) hade uppträtt ovanligt. (Stannat ofta, kört långsamt etc). M hade tydligen tidigare skickat frågor om bilar som s a s avvek från det normala.
Citera
2012-07-26, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ja, eller bara för att det skulle vara ofint att prata i telefon med en syster när man sitter och bekantar sig med en människa. Då slänger man iväg ett sms istället.

Det är nog så att M har varit ute och rört sig i området, tillsammans med någon, under dagen den 28e. Det kom dessutom ett sms till bilregistret om en bil som (enligt bilföraren själv) hade uppträtt ovanligt. (Stannat ofta, kört långsamt etc). M hade tydligen tidigare skickat frågor om bilar som s a s avvek från det normala.

Ja stämmer det så är Marinamannen oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in