2011-08-28, 09:44
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, det enda blod som hittades var det som fanns i och runt sängen.

Den där Hadden påstår att han använde en egenkomponerad blandning som han städade med. Han vill ej avslöja receptet.

Tackar tackar...

Ögnade snabbt igenom Luminol, för- och nackdelar. Rengöringsmedel med pepparrot som någon slags bas kunde tydligen förvanska resultatet av Luminolundersökning. En hel del annat också för den delen.

Tack igen...
Citera
2011-08-28, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Tackar tackar...

Ögnade snabbt igenom Luminol, för- och nackdelar. Rengöringsmedel med pepparrot som någon slags bas kunde tydligen förvanska resultatet av Luminolundersökning. En hel del annat också för den delen.

Tack igen...

Jag måste skriva också att på det blodiga örngottet fann de ett blodigt avtryck av den sax som fanns i Lauras hem. Det var inte enbart hans fingeravtryck.
Hadden sa att de misstänkte honom enbart för att han var den var. Arbetslös, hemlös, inga vänner, ingen kontakt med sin familj.
Han kunde ta sig in i huset på grund av att han någonstans i trädgården hittat en reservnyckel till huset.
Ett vittne såg honom utanför huset kvällen efter. Hadden drog dock iväg med en rivstart..Polisen misstänker att han skulle återställa sängen då, bädda och fixa.
Det var meningen att det skulle se ut som att Laura försvunnit med värdesakerna.
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-28 kl. 10:24.
Citera
2011-08-28, 10:21
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Hej!

Har du inte vittnat än?

vadå än? jag ska ju inte vittna skrev ja ju...
Citera
2011-08-28, 10:27
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Jag måste skriva också att på det blodiga örngottet fann de ett blodigt avtryck av den sax som fanns i Lauras hem. Det var inte enbart hans fingeravtryck.
Hadden sa att de misstänkte honom enbart för att han var den var. Arbetslös, hemlös, inga vänner, ingen kontakt med sin familj.
Han kunde ta sig in i huset på grund av att han någonstans i trädgården hittat en reservnyckel till huset.
Ett vittne såg honom utanför huset kvällen efter. Polisen misstänker att han skulle återställa sängen då, bädda och fixa.
Det var meningen att det skulle se ut som att Laura försvunnit med värdesakerna.

Likheter saknas då inte får jag då säga med tanke på linjen åklagaren driver. Lägg därtill de möjligheter FS haft att agera på ungefär samma sätt.

I väntan på den exprimentelle EssoHasses återkomst tror jag att det är dags för skottkärreexpriment. Skall ta farsan och köra runt honom i huset, ut och in genom dörrar och se vad resultatet månde bliva. Undrar om han går med på att bli insvept i en bäddmadrass och några sopsäckar?
Citera
2011-08-28, 10:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Likheter saknas då inte får jag då säga med tanke på linjen åklagaren driver. Lägg därtill de möjligheter FS haft att agera på ungefär samma sätt.

I väntan på den exprimentelle EssoHasses återkomst tror jag att det är dags för skottkärreexpriment. Skall ta farsan och köra runt honom i huset, ut och in genom dörrar och se vad resultatet månde bliva. Undrar om han går med på att bli insvept i en bäddmadrass och några sopsäckar?
Går han inte med på det får du skjuta honom genom huvudet först. Kolla om blodet rinner genom bäddmadrassen.
Citera
2011-08-28, 10:32
Bannlyst
Citat:

Bara en sak till innan jag slutar jämföra dessa fall.... Hadden hade en pistol som han hotade offret med. Han sköt inte dock utan använde saxen istället. (för mycket grannar runtomkring?)
Citera
2011-08-28, 10:34
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Går han inte med på det får du skjuta honom genom huvudet först. Kolla om blodet rinner genom bäddmadrassen.

Aaahahah!! Skott kommer tillsammans med arvet som ett brev på posten
Citera
2011-08-28, 10:35
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Bara en sak till innan jag slutar jämföra dessa fall.... Hadden hade en pistol som han hotade offret med. Han sköt inte dock utan använde saxen istället. (för mycket grannar runtomkring?)

Vem vill använda pistol när det finns något så effektivt som sax?
Citera
2011-08-28, 10:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Aaahahah!! Skott kommer tillsammans med arvet som ett brev på posten
Det svåraste tror jag blir att få ner honom i skottkärran från sängen.
Citera
2011-08-28, 10:47
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det svåraste tror jag blir att få ner honom i skottkärran från sängen.

Han väger ca tio kilo mer än M så jag ser problemet... Om man återgår till ordningen något tror jag inte riktigt att M fraktats ut ur huset på skottkärra. Troligen släpats på något sätt. Som kuriosa kan jag berätta att vid en årlig tillställning där jag har mitt sommarställe blev en av tanterna så in i vassen packad att hon tuppade av. Jag och min syssling baxade upp tanten i en skottkärra och sysslingen körde henne utan problem ca en kilometer på blandad gräs- och grusväg. Sysslingen är ca 1.85 lång och normalbyggd. Svettigt var det tyckte han men helt görligt. Lång backe i början av färden.

Tanten vägde ca 100 kilo...
Senast redigerad av Texaco-Darrel 2011-08-28 kl. 10:50. Anledning: Tillägg
Citera
2011-08-28, 10:47
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det hoppas jag verkligen är en fint, bara för att få till ytterligare ett indicium.

Men vem har inte sökt på nåt i MJ-historien.

En fint? Otroligt korkat försök isåfall.
Det enda det resulterar i är ju att han röjer sig som en vekling, och att han inte är proffesionell med vad han anklagar folk för... förtäckt hot.

Angående sökningar i allmänhet om Marinas försvinnande - nej, inte konstigt alls om folk som kände henne har hållit koll på artiklar etc på internet. Och det där med att FS tidigare svarat nekande på en fråga om huruvida han gjort efterforskningar - det kan ju helt enkelt bero på vad man lägger i begreppet. För mig personligen innebär nog efterforskningar faktiskt lite mer än att bara surfa runt på nätet och ta del av vad media rapporterar om. (Skulle isåfall vara saker som kräver mer ansträngning, typ ta kontakt med myndigheter eller privatpersoner och försöka lura ur dem mer info än vad som är officiellt känt.)

OT; privat exempel:
Polispådrag vid vårt sommarställe nyligen. Frågar en polis om vad som hänt. Googlar sedan på adressen där det varit inbrott. Kollar Eniro vem som bor där. Hittar vad de boende skrivit under eget namn på öppna forum. Förstår därför varför just de har haft påhälsning. Hittar liten notis om det i lokaltidningen. Punkt.
Inte alls konstigt enligt min mening. Fullständigt normalt beteende om något inträffar i ens närhet som man riskerar att bli drabbad av... eller indragen i... eller misstänkt för...
Citera
2011-08-28, 10:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han väger ca tio kilo mer än M så jag ser problemet... Om man återgår till ordningen något tror jag inte riktigt att M fraktats ut ur huset på skottkärra. Troligen släpats på något sätt. Som kuriosa kan jag berätta att vid en årlig tillställning där jag har mitt sommarställe blev en av tanterna så in i vassen packad att hon tuppade av. Jag och min syssling baxade upp tanten i en skottkärra och sysslingen körde henne utan problem ca en kilometer på blandad gräs- och grusväg. Sysslingen är ca 1.85 lång och normalbyggd. Svettigt var det tyckte han men helt görligt. Lång backe i början av färden.
Helt riktigt, jag tror inte heller på kärra inne i huset, hon släpades ut. Men bara man får upp kroppen i en skottkärra utanför huset går det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in