Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det hoppas jag verkligen är en fint, bara för att få till ytterligare ett indicium.
Men vem har inte sökt på nåt i MJ-historien.
En fint? Otroligt korkat försök isåfall.
Det enda det resulterar i är ju att han röjer sig som en vekling, och att han inte är proffesionell med vad han anklagar folk för...
förtäckt hot.
Angående sökningar i allmänhet om Marinas försvinnande - nej, inte konstigt alls om folk som kände henne har hållit koll på artiklar etc på internet. Och det där med att FS tidigare svarat nekande på en fråga om huruvida han gjort efterforskningar - det kan ju helt enkelt bero på vad man lägger i begreppet. För mig personligen innebär nog efterforskningar faktiskt lite mer än att bara surfa runt på nätet och ta del av vad media rapporterar om. (Skulle isåfall vara saker som kräver mer ansträngning, typ ta kontakt med myndigheter eller privatpersoner och försöka lura ur dem mer info än vad som är officiellt känt.)
OT; privat exempel:
Polispådrag vid vårt sommarställe nyligen. Frågar en polis om vad som hänt. Googlar sedan på adressen där det varit inbrott. Kollar Eniro vem som bor där. Hittar vad de boende skrivit under eget namn på öppna forum. Förstår därför varför just de har haft påhälsning. Hittar liten notis om det i lokaltidningen. Punkt.
Inte alls konstigt enligt min mening. Fullständigt normalt beteende om något inträffar i ens närhet som man riskerar att bli drabbad av... eller indragen i... eller misstänkt för...