2010-08-16, 23:45
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Bra!
Men man vet inte vem som körde bilen som kom i full hastighet - även om det är hennes bil. De håller på med vägarbete där så hemmahörande i området kör lugnt eftersom kanterna av vägen är lös på vissa ställen.
MJ körde i regel fortare än FS, men det är ändå konstigt iom att vägen inte är stabil på vissa ställen.
Där den personen som jag känner fick möte, är det inget fel på vägen och inget vägarbete nu, det var ett tag sen.
Citera
2010-08-16, 23:47
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Där den personen som jag känner fick möte, är det inget fel på vägen och inget vägarbete nu, det var ett tag sen.

Dräneringen?
Citera
2010-08-16, 23:49
Medlem
saffys avatar
Citat:
Dräneringen?
Inte på den sträckan
Citera
2010-08-16, 23:50
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Bra sammanfattning!
Men man vet inte vem som körde bilen som kom i hög hastighet - bara att det var hennes bil. De håller på med vägarbete där så hemmahörande i området kör lugnt eftersom kanterna av vägen är lös på vissa ställen.
MJ körde i regel fortare än FS, men det är ändå konstigt om ngn av dem gjort det iom att vägen inte är stabil på vissa ställen.
Bilen skulle ha framförts av en ljushårig kvinna med håret uppsatt. Var källan till den uppgiften kommer ifrån vet jag inte säkert, men polisen har gått ut med att hon setts köra hemmifrån under förmiddagen den 28 juli.

Edit: Blev nu osäker påom jag läst det i tråden eller tidningen...
Senast redigerad av KiaW 2010-08-16 kl. 23:52.
Citera
2010-08-16, 23:54
Medlem
Citat:
Påtänd FS kanske är lika med gasen i botten. En riktig outlaw.
Citera
2010-08-16, 23:55
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Bilen skulle ha framförts av en ljushårig kvinna med håret uppsatt. Var källan till den uppgiften kommer ifrån vet jag inte säkert, men polisen har gått ut med att hon setts köra hemmifrån under förmiddagen den 28 juli.

Edit: Blev nu osäker påom jag läst det i tråden eller tidningen...
Än en gång då: personen som fick möte upplevde att det var en kvinna som körde, håret var uppsatt och föraren tyckte att hon var mer ljuhårig än mörk. Polisen har tagit det vittnesmålet på allvar och förhörde föraren om detaljer och tidpunkter, men det har nog inte stått i tidningen. bara att hon senast sågs den 28 juli
Citera
2010-08-16, 23:57
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Än en gång då: personen som fick möte upplevde att det var en kvinna som körde, håret var uppsatt och föraren tyckte att hon var mer ljuhårig än mörk. Polisen har tagit det vittnesmålet på allvar och förhörde föraren om detaljer och tidpunkter, men det har nog inte stått i tidningen. bara att hon senast sågs den 28 juli
Helt riktigt, polisen uttalade sig så:
Citat:
– Hon sågs sista gången i bostaden på förmiddagen den 28 juli, säger P-O Johansson.
Citera
2010-08-16, 23:59
Medlem
saffys avatar
Citat:
Vem såg henne? Förmodligen någon granne då?
Citera
2010-08-17, 00:10
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Jo, media skrev så till en början. Sedan blev man mer osäker som ex 10/8 (2 dgr efter det uttalandet): http://www.expressen.se/1.2091776

Hon "tros" ha lämnat hemmet och senare söker de vittnen som sett bilen köra iväg så det tolkar jag som att de inte är 100% säkra på att det verkligen var MJ.
Citera
2010-08-17, 00:13
Medlem
Citat:
Har dom inte letat någonting där? Det är ju konstigt.

Om bilen körs i väg på förmiddagen....Var det ca 10:30 ?
Och det plockas ut pengar vid Adenmarks ca 11:00.
Och bilen senare hittas en liten bit därifrån.
Ja då är det egentligen självklart att lägger mer kraft än vad som troligen har gjorts på industriområdet och dess närhet.

Jag kan inte se att så har gjorts.

Däremot har det lagts åtskilliga timmar i polishus,media och här.
På att MJ skulle finnas i närheten av hennes hus.

För min del känns det som om det från polishåll är strunt samma om bilen funnits vid Stena terminalen, Uddevalla eller Stora höga.

Man har helt enkelt valt att fokusera i området kring huset.

Om detta är rätt får framtiden utvisa.

Men vad är det egentligen som pekar emot exempelvis rånmord ?
MJ försvinner ju troligen i samband med ett uttag av pengar.

Men givetvis håller ja alla dörrar öppna för att hon kan ha försvunnit
så väl efter som före uttaget.

Men min hypotes är att den som ställt bilen där den hittades.
Troligen tagit sej därifrån genom att gå över Järnvägsspåren.
Och sen genom eller till industriområdet.
Eventuellt åkt till industriområdet efter uttaget av pengar.
Och sedan ställt bilen vid pendelparkeringen.
Citera
2010-08-17, 00:13
Medlem
Pethruss avatar
Citat:

"Det var under förmiddagen den 28 juli som Marina Johansson, 31, iakttogs i sin bil, på väg ifrån hemmet utanför Spekeröd, söder om Stenungsund. Sedan dess är hon spårlöst försvunnen."

Expressen, 5 aug
(http://gt.expressen.se/nyheter/1.2086295/sista-sparet-av-marina-31)
Citera
2010-08-17, 00:20
Medlem
kattellas avatar
Bra sammanfattning KiaW!

Undra varför familjen gjorde en anmälan först den 2 augusti? Detta med tanke på att de är en "tight" familj. Jag skulle nog själv ha gjort den senast dagen efter födelsedagsfesten.

Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Sen vill jag kasta ut en fråga:
Är det alldeles omöjligt att gömma ett ev lik i en container.
Utan att den döda upptäcks vid ev tömning ??
(plastsäck ?)

Jag vill inte vara respektlös och om någon uppfattar det så då ber jag om ursäkt, men jag började fnissa när jag läste vad zebop hade skrivit. Jag fick en bild framför mig där jag så hur "smarte" FS hade överlåtit allt jobb till två stackars ovetande sopgubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in