2010-08-16, 16:55
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Apropå drygt svar... det här kanske verkade spydigt, men jag menade det som en seriös fråga. Har ställt mig den själv. Vad skulle motivet kunna vara?

En arbetskamrat som vill bli befordrad istället för M? En släkting som vill åt villan/större del av arvet? Nja...
Någon som vill tysta M, hindra henne från att skvallra om pinsamheter, perversioner eller kriminalitet?

Eller helt enkelt: Man hatar personen ifråga och man vill att den skall försvinna från denna jord???
Citera
2010-08-16, 16:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Apropå drygt svar... det här kanske verkade spydigt, men jag menade det som en seriös fråga. Har ställt mig den själv. Vad skulle motivet kunna vara?

En arbetskamrat som vill bli befordrad istället för M? En släkting som vill åt villan/större del av arvet? Nja...
Någon som vill tysta M, hindra henne från att skvallra om pinsamheter, perversioner eller kriminalitet?
Det behövs inget starkt motiv vid hastigt uppkomna situationer.
Citera
2010-08-16, 17:07
Medlem
KiaWs avatar
Det är en sak som jag vill veta källan till: Varifrån kommer påståendet att pappan fann FS i huset? Är det bekräftat att FS var i huset efter att M försvann?
Citera
2010-08-16, 17:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är en sak som jag vill veta källan till: Varifrån kommer påståendet att pappan fann FS i huset? Är det bekräftat att FS var i huset efter att M försvann?

Det kommer från mig, tror jag.

https://www.flashback.org/sp24645487
Citera
2010-08-16, 17:09
Medlem
MastaZs avatar
Någon som kan summera vad som hänt om man inte orkar gå igenom 300 sidor?
Citera
2010-08-16, 17:23
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det kommer från mig, tror jag.

https://www.flashback.org/sp24645487
Tack.
Får jag fråga varifrån du fått uppgiften, är det via PM?
Citera
2010-08-16, 17:24
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MastaZ
Någon som kan summera vad som hänt om man inte orkar gå igenom 300 sidor?

Vad som VERKLIGEN har hänt är det nog bara en person som vet
Senast redigerad av jjagare 2010-08-16 kl. 17:28.
Citera
2010-08-16, 17:31
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
När man gick ut med signalementet, i samband med efterlysningen, hade man i så fall ännu inte hittat halsbandet i huset. När man hittade det insåg man att hon inte hade gett sig i väg. Det verkar ju som om vare sig föräldrarna eller polisen, efter det att man grep FS, har sagt något mer om att MJ kan finnas någon annanstans i landet eller utomlands.
Det är fullt möjligt..bra!
Citera
2010-08-16, 17:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
MJ hade ju knappast detta ganska stora halsband på sig nattetid, så om halsbandet - helt eller trasigt - hittades i huset så betydde det att något hänt innan hon hunnit ta på sig det på morgonen. Och om någon hänt henne nattetid i huset, så är det inte underligt om polisen drar slutsatsen att det är hennes sambo som är den skyldige.
Fast halsbandet kan ha gått sönder genom en olycka, och då är det inte stor idé att ta det med sig.
Citera
2010-08-16, 17:34
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte polisen har så mycket teorier om vad som skulle kunna vara motivet, och inte heller hur hon dog eller om det var planerat eller ej.

Men mord vs. dråp definieras inte utifrån graden av planering som ligger bakom. Dråp är helt enkelt ett mord med förmildrande omständigheter. En stundens ingivelse kan ofta ses som en förmildrande omständighet, och få försvaret att yrka på dråp, men behöver inte vara det. Exempelvis Anders Eklunds mord på Engla Höglund var nog inte särskilt planerat.

Mordet på Nathalie Johansen är ett annat exempel på något som inte var planerat, men ändå rubricerats som mord.

Tack för klargörandet. /Camdrea
Citera
2010-08-16, 17:34
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Om Saffy menar att han skall "handla" är droger så behöver han inte ens åka ifrån Stora Höga
Det kan jag tänka mej..men om han vill hålla det hemligt för Mj, så åker han nog till sina gamla kontakter?
Citera
2010-08-16, 17:38
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Vem är det som har något att vinna på att mörda Marina, då?

Tänker att ett alternativ skulle vara att hon stämt träff med någon som hon inte kände innan. Parkerade bilen, tog ut pengar och blev upphämtad av denna okända person. Sedan kan något ha gått väldigt snett, han kanske inte alls var vad hon hade trott utan en sjuk/våldsbenägen person. Denna person hade förstås inte heller något motiv, men personlighetsstörd på något sätt.

Men bara min spekulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in