2010-08-16, 16:09
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Särskilt inte, eftersom han verkar vara van att röka lite "gräs" för att lugna ner sig, vilket inte lät sig göra nu. Jag är tveksam till honom som GM iaf om det var planerat, eftersom han inget hade att vinna på det, bara förlora.

Vem är det som har något att vinna på att mörda Marina, då?
Citera
2010-08-16, 16:11
Medlem
bagarn29s avatar
Hur ligger det till med försäkringar i ett samboförhållande? Någon som vet?
Citera
2010-08-16, 16:14
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Resultat på vad..?
De hade ju tagit prover på..något.. Läste detta i tråden tror jag, att man väntade på resultat därifrån. Skall se om jag hittar det, eller om jag bara drömt
Citera
2010-08-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur ligger det till med försäkringar i ett samboförhållande? Någon som vet?

Utdelning från eventuella försäkringar styrs av de förmånstagar förordnande som är skrivet för just den försäkringen, så några generella särregler för samboförhållanden finns således inte.
Citera
2010-08-16, 16:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
De hade ju tagit prover på..något.. Läste detta i tråden tror jag, att man väntade på resultat därifrån. Skall se om jag hittar det, eller om jag bara drömt

Mitt svar var lite drygt, känner jag.

Iaf: Polisen lär ju beslagtagit en jävla massa grejor, hennes bil(ar), kläder, skor, kanske verktyg och spadar, datorer och mobiltelefoner (vet inte om det är SKL som undersöker detta iofs), sängkläder, hans kläder osv. osv.. Resultaten från detta kommer nog polisen till del i takt med att de är klara med objektet i fråga.

En del är de nog klara med redan nu.
Citera
2010-08-16, 16:23
Medlem
Catings avatar
Citat:

Iaf: Polisen lär ju beslagtagit en jävla massa grejor, hennes bil(ar), kläder, skor, kanske verktyg och spadar, datorer och mobiltelefoner (vet inte om det är SKL som undersöker detta iofs), sängkläder, hans kläder osv. osv.. Resultaten från detta kommer nog polisen till del i takt med att de är klara med objektet i fråga.

Tack för svaret
Ibland önskar man att man var en fluga på väggen...
Hoppas verkligen de hittar något snart.
Citera
2010-08-16, 16:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tnek55
Utdelning från eventuella försäkringar styrs av de förmånstagar förordnande som är skrivet för just den försäkringen, så några generella särregler för samboförhållanden finns således inte.
Vi kan titta på arv samtidigt som försäkringar. Sambor ärver inte varandra, såvida de inte är nära släkt eller det finns testamente.

Har de gemensamma barn händer en del intressant med arvet, men det är OT, eftersom F och M inte har gemensamma barn.
Citera
2010-08-16, 16:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Resultatet kan dröja, SKL prioriterar fall där det finns frihetsberövade, och det gör det inte här. Taximordet i Södertälje väntar sedan två månader på SKL, såvitt känt i tråden.
Citera
2010-08-16, 16:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Resultatet kan dröja, SKL prioriterar fall där det finns frihetsberövade, och det gör det inte här. Taximordet i Södertälje väntar sedan två månader på SKL, såvitt känt i tråden.

Jag tror inte SKL kommer lämna över Resultatet, men resultat. Det är ju en löpande process. I takt med att de blir klara lämnas det över till polisen.
Citera
2010-08-16, 16:46
Medlem
bagarn29s avatar
Om någon är intresserad av SKLs arbete så håll till godo.

http://www.skl.polisen.se/

Citat:
Biologienheten under 2009
Antal ärenden: 58 048
Antal medarbetare: 73

Har tydligen lite att göra även om en del tycks tro att går till som i CSI.
Citera
2010-08-16, 16:47
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Vem är det som har något att vinna på att mörda Marina, då?

Apropå drygt svar... det här kanske verkade spydigt, men jag menade det som en seriös fråga. Har ställt mig den själv. Vad skulle motivet kunna vara?

En arbetskamrat som vill bli befordrad istället för M? En släkting som vill åt villan/större del av arvet? Nja...
Någon som vill tysta M, hindra henne från att skvallra om pinsamheter, perversioner eller kriminalitet?
Citera
2010-08-16, 16:54
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om någon är intresserad av SKLs arbete så håll till godo.

http://www.skl.polisen.se/

Har tydligen lite att göra även om en del tycks tro att går till som i CSI.

fel inlägg som jag citerade
Senast redigerad av jjagare 2010-08-16 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in