Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
NillanB
Hur har du som mor sett på MJ's deltagande i misshandeln, vidare hur uppfattade du MJ's ställning i förhållandet, vem var det egentligen som bestämde? Givetvis behöver du inte svara på sådant som kan vara känsligt
När jag var tillsammans med fredrik så var han inte undergiven, inte överhuvudtaget.
Han träffade barnen sporadiskt under ett par år, enstaka timmar då jag var med.
Mitt första intryck av Marina var väldigt positivt. Jag gick med på att barnen kunde hällsa på sin pappa var tredje helg, tidigare hade han inte haft dem, då jag var orolig över hans missbruk.
Att jag gick med på att de hade barnen berodde på Marina. Jag trodde att hon var förnuftig nog att ringa mig om det inte skulle funka, där hade jag jävligt fel minst sagt.
Jag kommer ALDRIG att förstå lr förlåta det de har gjort, men jag tror inte att Marina skulle ha gjort det utan Fredrik. Jag tror att han var drivande. De gånger jag träffade henne upplevde jag att hon var ganska svag gentimot fredrik.
Jag trodde aldrig att han skulle göra barnen illa, men borde kanske vetat bättre.
I hennes förhör med polisen framstår hon som en tjej som mådde väldigt dåligt, hon pratar om att hon går i terapi. Hon säger också att relationen var dålig, detta är alltså redan 2008.
I februari/mars i år var sista rättegången ang barnen. De uppgav då att de ej längre var ett par, men han fick bo där för han inte hade någonstans att ta vägen.