2010-08-12, 01:38
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillanB
Bekräftar

Tack för det! Och all respekt att du börjat skriva här.
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Bekräftar
Mycket starkt av dig att orka berätta. Jag håller verkligen tummarna för att dina barn ska få en bra uppväxt framöver. Tror inte jag är ensam om det här på FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillkung
Har du varit inne på förhör? Att den nu försvunne torterat din avkomma är ju motiv om något (även om den nu häktade också borde varit en måltavla enligt det scenariot).
polisen har inte kontaktat mig
Citera
2010-08-12, 01:44
Medlem
saffys avatar
Citat:
Det var ju skönt att du fått vara ifred! Tror att polisen förmodligen har en motivbild men inga bevis..ännu
Citera
2010-08-12, 01:51
Medlem
Doktordliszts avatar
Citat:
Stora Högas pendelparkering ligger faktiskt en bit ifrån E6:an, hade det varit så att hon bestämt möte med någon för att bli upplockad och denne i sin tur kom från motorvägen hade hon garanterat bestämt mötesplatsen till Burger King/Statoil istället som ligger på andra sidan precis bredvid E6:an och är omöjligt att missa. Stora Höga är ett litet samhälle som ligger en liten bit ifrån motorvägen, och för en utomstående skulle det vara mycket krångligare att ta sig fram till pendelparkeringen än rastplatsen vid Statoil. Sen kanske MJ har avsett vara borta länge och därför parkerat bilen där den står, men då är det nog troligare att pendeltåget eller bussen avsetts.

Sen angående att det söktes efter nyckeln runt omkring bilen, det är klart att det är relevant. Skulle man hitta nyckeln bortkastad kan man ju utesluta att det var MJ som körde

Finns GPS nuförtiden...
Citera
2010-08-12, 01:51
Medlem
Disponentens avatar
Citat:

Modigt och mycket bra att du vill delge oss din syn på saken!

Jag tror att polisen har ett väldigt starkt mål här, förutom Marinas kropp. De är bergsäkra av olika okända anledningar att det är Fredrik som är gärningsmannen här. Att utredarna inte ens har kontaktat NillanB tyder ju på att det inte råder något uns av tvivel i saken. Nu återstår det att man ska finna Marinas kropp, vilket sannolikt kommer att ske inom någon vecka eller mindre. Att Fredrik eventuellt kommer att släppas nu på fredag är inget annat än en tillfällig "lösning". Han kommer att åka dit så att det visslar om det, även om han kan andas fri luft några dagar innan det är låset på för hans del igen.
Citera
2010-08-12, 01:54
Medlem
Leelooos avatar
NillanB är du Mamma till alla 3 barnen? Kan förstå om du inte haft någon vidare kontakt med FS dom senaste åren, (Ifall det inte stämmer att han har bott hos dig emellanåt?) men vet du anledningen till varför han har stannat kvar hos Marina trots att dom tydligen gjorde slut för ett tag sen?
Citera
2010-08-12, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
NillanB

Hur har du som mor sett på MJ's deltagande i misshandeln, vidare hur uppfattade du MJ's ställning i förhållandet, vem var det egentligen som bestämde? Givetvis behöver du inte svara på sådant som kan vara känsligt
När jag var tillsammans med fredrik så var han inte undergiven, inte överhuvudtaget.
Han träffade barnen sporadiskt under ett par år, enstaka timmar då jag var med.
Mitt första intryck av Marina var väldigt positivt. Jag gick med på att barnen kunde hällsa på sin pappa var tredje helg, tidigare hade han inte haft dem, då jag var orolig över hans missbruk.
Att jag gick med på att de hade barnen berodde på Marina. Jag trodde att hon var förnuftig nog att ringa mig om det inte skulle funka, där hade jag jävligt fel minst sagt.
Jag kommer ALDRIG att förstå lr förlåta det de har gjort, men jag tror inte att Marina skulle ha gjort det utan Fredrik. Jag tror att han var drivande. De gånger jag träffade henne upplevde jag att hon var ganska svag gentimot fredrik.
Jag trodde aldrig att han skulle göra barnen illa, men borde kanske vetat bättre.
I hennes förhör med polisen framstår hon som en tjej som mådde väldigt dåligt, hon pratar om att hon går i terapi. Hon säger också att relationen var dålig, detta är alltså redan 2008.
I februari/mars i år var sista rättegången ang barnen. De uppgav då att de ej längre var ett par, men han fick bo där för han inte hade någonstans att ta vägen.
Citera
2010-08-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
NillanB är du Mamma till alla 3 barnen? Kan förstå om du inte haft någon vidare kontakt med FS dom senaste åren, (Ifall det inte stämmer att han har bott hos dig emellanåt?) men vet du anledningen till varför han har stannat kvar hos Marina trots att dom tydligen gjorde slut för ett tag sen?
Jag är mamma till alla barnen.
Fredrik har inte bott hos mig sen 2005.
När han berättade för mig att han träffat Marina nämnde han hennes pengar om och om igen, som om det var hennes främsta kvalite.
Fredrik är väldigt manipulativ, hon tyckte nog synd om honom och så fick han bo kvar.
Jag "tyckte synd" om honom i 10 år och lät honom bo hos mig när han inte hade tak över huvudet, men jag fick åtmindstonne tre underbara barn som tack
Citera
2010-08-12, 02:00
Medlem
Callass avatar
Citat:
Han är/var ruskigt smart, tålmodig, säger inte ett smack till polisen om de inte har bevis.
Våldsam när han blir arg.

När han blir arg, vem slår han då... den som råkar vara där?
Har han varit i slagsmål med vuxna män också? Eller är det mest svagare motståndare han väljer?
Citera
2010-08-12, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
När han blir arg, vem slår han då... den som råkar vara där?
Har han varit i slagsmål med vuxna män också? Eller är det mest svagare motståndare han väljer?
Kvinnor är ju en favorit om vi säger så
Citera
2010-08-12, 02:06
Medlem
Leelooos avatar
Citat:
Jag är mamma till alla barnen.
Fredrik har inte bott hos mig sen 2005.
När han berättade för mig att han träffat Marina nämnde han hennes pengar om och om igen, som om det var hennes främsta kvalite.
Fredrik är väldigt manipulativ, hon tyckte nog synd om honom och så fick han bo kvar.
Jag "tyckte synd" om honom i 10 år och lät honom bo hos mig när han inte hade tak över huvudet, men jag fick åtmindstonne tre underbara barn som tack

Det är skönt att få lite klarhet i en hel del som har spekulerats kring detta här i tråden, som du säkert har märkt Jag kan inte börja att förstå hur hjärtskärande det måste ha varit för dig att få reda på hur barnen for illa hos dom. Jag vet inte vad jag hade gjort om pappan till mina barn hade gjort nåt sånt...
Skönt att deras Mamma tycker att dom är underbara iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in