2012-05-05, 22:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan jag inte därför att jag ser inget med svaren som sticker ut.

Kan du förklara varför du påstår att det är sagor och sägner?
Att en alt. gm ska ha rotat fram den här uppseendeväckande kamouflagefilten ur tomma intet och FS under fyra års tid därför aldrig har lagt märke till den, tror jag inte på - och hur som helst borde han under sitt klädsorterande mm inne sovrummet den 4 augusti ha sett hur det lyste grönt under madrasser och sovtäcken. I stället förhåller det sig så vid detta undersökningstillfälle att bägge sovtäckena med sina påslakan hänger ned över de blodiga resårbottnarnas kamouflagefilt för att skyla vad som döljer sig därunder.
Citera
2012-05-05, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att en alt. gm ska ha rotat fram den här uppseendeväckande kamouflagefilten ur tomma intet och FS under fyra års tid därför aldrig har lagt märke till den, tror jag inte på - och hur som helst borde han under sitt klädsorterande mm inne sovrummet den 4 augusti ha sett hur det lyste grönt under madrasser och sovtäcken. I stället förhåller det sig så vid detta undersökningstillfälle att bägge sovtäckena med sina påslakan hänger ned över de blodiga resårbottnarnas kamouflagefilt för att skyla vad som döljer sig därunder.
Nej, inte ur tomma intet. Ur M:s garderob.

Om du baserar klädsorterande, hängande sovtäcken etc på konstapel B:s guldfiskminne så tänker jag inte svara på det. Där är vi oense.
Citera
2012-05-05, 22:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skrev inte att de härrör från en annan fabrikant.
Nej, du skrev att de var annorlunda. - Ja, G111 täcker 5-7 cm mer av blodfläcken än de övriga skydden (räknat på sängbredden) men förmådde ändå täcka hela fläcken (innan den hann börja vandra ut under skyddet). - G111 kan ha varit det skydd som MJ införskaffat.
Citera
2012-05-05, 22:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om du baserar klädsorterande, hängande sovtäcken etc på konstapel B:s guldfiskminne så tänker jag inte svara på det. Där är vi oense.
Det framgår av FUP, s. 173f.
Citera
2012-05-05, 23:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Jag upptäckte att jag hade missat ett par bilder i FUPen. På sidan 706 och 707 står det ju klart och tydligt att det är svaga dragningar i blod. Det innebär att madrassen har förflyttas (innan blodet hann torka) utmed långsidan på sängen.
Har inte fup till hands, men jag har för mig att det märket/dragningen INTE uppträdde vid blodfläckstestet, trots att man drog bort den blodfyllda bäddmadrassen.
Citera
2012-05-06, 00:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hej Fredrik, och får väl säga grattis också till den friande domen, även om man tycker det fanns en del frågetecken.

Maskroos nämner något om att du har tillgång till slasken och jag utgår i från att det där inte finns något besvärande mot dig, tack vare din friande dom.

Finns det en möjlighet att du skulle kunna tänka dig vara villig att dela med dig av slasken?

Jag misstänker att det där kan finnas en del outredda spår då jag tror att polisen fokuserade enbart på dig i denna utredning.

Vore mycket tacksamt om det var möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Jag får inte dela med mig av den, jag begår lagbrott om jag gör det. Men dom har inte utrett några spår som INTE har pekat mot mig, hela utredningen har ett fokus på att sätta dit mig, alla andra spår har polisen släppt...

Märkligt att man ändå har delar av den här enligt tidigare uppgifter, så vem begick då ett lagbrott?
Nja, det är ju enbart misstänkte med advokat som får ut slasken så jag bara undrar hur man då besitter en del information som si så där 20 sidor och lite innehållsförteckning.

Möjligt att man desinformerar och vill påvisa andra gärningsmän än sig själv med att sprida slasken för ett uppenbart syfte.

Nu är det ju myndigheten som avgör vilka spår man ska söka efter och vem som är misstänkt.
Alltså inte varken du Fredrik eller någon annan avgör vem som myndigheten misstänker eller utreder det är liksom vitsen med utredningen och misstänkt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-06 kl. 01:01.
Citera
2012-05-06, 01:08
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Nej, inte ur tomma intet. Ur M:s garderob.

Så det är fastställt nu att de låg i garderoben? Är det MJ i paketet som kommit med den upplysningen?
Citera
2012-05-06, 01:35
Medlem
letspanics avatar
Mycket underligt med sökningen i bilregistret från marinas telefon den 28:e. Några teorier om det?
Citera
2012-05-06, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.D
Han gjorde ju något åt det, nämligen grävde bort kulan.

Jag har inte tillgång till FUP...men där ser man.
Citera
2012-05-06, 05:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, du skrev att de var annorlunda.
Ja, och du invände "Att G11 härrör från annan fabrikant har ingenting med saken att göra".
Citat:
- Ja, G111 täcker 5-7 cm mer av blodfläcken än de övriga skydden (räknat på sängbredden) men förmådde ändå täcka hela fläcken (innan den hann börja vandra ut under skyddet). - G111 kan ha varit det skydd som MJ införskaffat.
Ja, det är högst sannolikt, eftersom de skydd FS hade i Hagfors, och de skydd SKL fick från Hyltebruk (sannolikt från hans barns mamma) är lika, bör G111 tillhöra ett annat inköp och eftersom M blev rådd att skaffa skydd bör det rimligtvis ha varit hennes. FS var knappast van att använda detta skydd, ändå var det rättvänt. Men det är ett svagt indicium, det är lätt för vem som helst att vända skydd rätt. Jag skulle vilja säga att det är svårt att vända kisskydd fel, efter att själv ha använt sådana. Jag tror alla barn kissar i sängen när de vänjs av med blöja, så ock mina.
Citera
2012-05-06, 05:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Så det är fastställt nu att de låg i garderoben? Är det MJ i paketet som kommit med den upplysningen?
Nej, det var en teori som motsade letsdoits teori om att den kom ur tomma intet.
Citera
2012-05-06, 05:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det framgår av FUP, s. 173f.
Bilden kan visa sovrummet som GM lämnade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in