2012-04-01, 01:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
När polisen gjorde sin andra brottsplatsundersökning efter det att blodfläcken upptäcktes, var bodde de nuvarande hyresgästerna då?
Dom fick bo kvar i huset och dessutom själva bära ner sängarna till garaget där de fick stå någon dag tills polis kom och hämtade sängarna.
Citera
2012-04-01, 01:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är det någon som ska skaffa sig kunskap så är det du.
Marinas föräldrar är inte Marinas förvaltare eftersom domstol inte avhandlat förvaltarskap för dem.
Marina betraktas fortfarande som levande eftersom hon inte dödförklarats och då ska en god man/förvaltare utses av TR.
Det familjen gjort kan betraktas som intrång och stöld på Marinas tillgångar. Här skulle man låtit Marina gå i konkurs eller att familjen själva bidrog till att betala lån m.m tills hon dödförklarats.

Men istället valde familjen att med polisens utbytta nycklar göra hemfridsbrott, och dessutom hyra ut hennes egendom, och minns jag inte fel t.o.m sälja hennes bil, utan att ha någon stöd i lagen.

Skitsnack och det är fullt lagligt det som skett dina argument håller inte och jag har tidigare givit källa på hur turerna ser ut så en person som försvinner, och om inneboende.
Föräldrarna har fått bestämma att P skulle bo där, och Fredrik blev varslad om att huset skulle säljas eller hyras ut,.
Var har du anmälan? JK går inte på det här, så du kan lägga ner.

Vill du tala med någon på din nivå och det du tror och fantiserar om är det möjligt att Quarell är dig behjälplig. Jag står för det jag sagt och har källa och vetskap om turerna.

Finns inget olagligt här och vill du påstå det får du nog bevisa det för annars stupar det likt tyskans resningsansökan. Så jag sa återkom då du har en anmälan för fria spekulationer där din okunskap visar sig är inte intressant för mig att diskutera.

Rent moraliskt är det möjligen gångbart som snyftare , men inte i juridisk mening.,
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-01 kl. 01:17.
Citera
2012-04-01, 01:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Skitsnack och det är fullt lagligt det som skett dina argument håller inte och jag har tidigare givit källa på hur turerna ser ut så en person som försvinner, och om inneboende.
Föräldrarna har fått bestämma att P skulle bo där, och Fredrik blev varslad om att huset skulle säljas eller hyras ut,.
Var har du anmälan? JK går inte på det här, så du kan lägga ner.

Vill du tala med någon på din nivå och det du tror och fantiserar om är det möjligt att Quarell är dig behjälplig. Jag står för det jag sagt och har källa och vetskap om turerna.

Finns inget olagligt här och vill du påstå det får du nog bevisa det för annars stupar det likt tyskans resningsansökan. Så jag sa återkom då du har en anmälan för fria spekulationer där din okunskap visar sig är inte intressant för mig att diskutera.

Rent moraliskt är det möjligen gångbart som snyftare , men inte i juridisk mening.,
Alternativet fanns att Marinas anhöriga såg till att snabbt lägga in en ansökan om att dödförklara henne efter någon veckas försvinnande. Men det är ju inte något domstolar normalt gör om det inte skett en större naturkatastrof typ tsunamin.

Men än är hon inte dödförklarad och allt intrång hennes anhöriga gör i hennes egendom är olagligt.
Citera
2012-04-01, 01:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
De bodde väl kvar i huset, dock sov de i ett annat rum.
De lovade att inte gå in i rummet förrän BPU var gjord.

Pers fru/sambo sa att de ringde LJ efter upptäckten.

Är det inte lite konstigt att de får bo i bostaden då det återigen är en brottsplats?
Vid detta tillfälle är det dessutom klart att något skett i bostaden, något som inte kunde bevisas vid första BPU.
En BP är en BP oavsett vem som bor där eller?
Citera
2012-04-01, 01:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Hur mycket man än verkligen vill avstå från att citera dina inlägg, då det bara kommer rappakalja och förvrängningar av fakta tillbaka, så är det till slut ändå omöjligt att låta bli när det kommer så här pinsamma inlägg. Har du verkligen ingen verklighetsförankring alls och menar du att dessa inlägg bygger på din logik, som du får så mycket beröm för, på PM givetvis.

Är din drivkraft att medverka i tråden endast så du kan förstöra den med all desinformation, för du tillför absolut ingenting av värde till tråden, eller är du bara grälsjuk.

Citat:
Och då en person försvinner gäller inget för en inneboende som inte betalt hyran utan då tar förvaltning över. Därefter bestämmer arvtagarna (förvaltad givetvis) och där ingår inte en inneboende.
- Källa på att alla inneboendeavtal per automatik omedelbart upphör i samband med att en person försvinner?

- Källa på att han inte betalt hyra, framgår det någonstans överhuvudtaget att Marina någonsin framfört till någon, vem som helst, att hon inte hade fått hyran betald, antingen genom pengar eller genom kvittning i form av arbete?

- Källa på att arvtagarna bestämmer över en försvunnen persons egendom, utan att de utsetts till god man för denne, du måste missuppfatta detta med arvtagares rätt till förvalting med dödsboägare, som anhöriga blir i samband med att den försvunne dödförklaras?

Citat:
Men Fredrik ville inte gå ut alls ut huset vad jag förstått och trodde han verkligen att han skulle få bo kvar? De hyrdes ju ut full lagligt eller gratis inte vet jag.

- Källa på att Fredrik inte ville lämna huset, vad jag har förstått så hade Marina inte bråttom att bli av med honom, vilket hon även påtalar för systern bara ett par dagar före hon försvann.

I alla normala fall skulle en inneboende ha rätt att bo kvar i huset tills dess att denne blivit uppsagd av den försvunne eller den som företräder den försvunne.

Eftersom de allra flesta hyresbetalningar sker i månadsskiftet så är det först då som man hade kunna ifrågasätta om han betalt eller inte, men han avhystes redan ett par veckor innan det var dags för att betala hyra och då är allt spekulerande om han betalade eller inte byggt på inga grunder alls.

Citat:
Jag tippar på att föräldrarna hade fullt lagligt styre av huset efter Marinas försvinnande (mord).
Och då genom förvaltningen.

Efter att benhårt ha påstått att föräldrarna var förvaltare så övergår du till att gissa att det kan ha varit så. Jisses, du tolkar och förvränger information så att det passar din agenda bäst, precis som du förvränger information i P7:an.

Citat:
Fredrik kände sig utslängd av polisen och Quarell säger att kronofogden enbart har rättigheter.,
Så polisen kunde inte ha huset som brottsplats enligt Quarell utan kronofogden.

- Källa på att Q påstår att polisen behöver anlita Kronofogden för att spärra av en brottsplats?

Q framför ett korrekt påstående att om man vill avhysa någon från en bostad så gäller att man dels kan påvisa att hyresgästen inte har skött sina betalningar eller på annat sätt misskött sig så att avtal, både skriftliga och muntliga, ska anses vara förverkade. Sådana fall kan hanteras av hyresnämnden eller så begär man avhysning direkt från Kronofogden, under förutsättning förstås att den inneboende inte flyttar på eget bevåg.

Citat:

Du inbillar väl dig inte att polisen inte hade beslut på att inta huset för förundersökning av ett mord?

Vem inbillar sig att polisen per automatik avhyser boende permanent i samband med att de spärrar av bostäder vid en brottsutredning.

Självklart ska allt återgå till de omständigheter som rådde innan en bostad spärrades av efter att man är klar med brottsplatsundersökningen.

I det här fallet var det föräldrarna som inte ville ha kvar Fredrik i huset och när han släpptes så ledsagades han av polis i samband med att han hämtade sina kläder och fördes bort från platsen.

Nej, man behöver inte göra en anmälan bara för att man ska förstå att detta inte var en korrekt avhysning, dock så har, såvitt vi vet, ingenting framkommit som säger att Fredrik ville bo kvar eller ens motsade sig att flytta.

Jag tror det är dags för dig nu att börja förstå att din logik har allvarliga brister, ditt sätt att tolka information leder till desinformation och ditt sätt att påtala dina kunskaper och dina källor som fakta är helt uppåt väggarna galet.
Citera
2012-04-01, 01:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det inte lite konstigt att de får bo i bostaden då det återigen är en brottsplats?
Vid detta tillfälle är det dessutom klart att något skett i bostaden, något som inte kunde bevisas vid första BPU.
En BP är en BP oavsett vem som bor där eller?
Marinas sovrum betraktades säker som en brottsplats och spärrades av tillfälligt (med låst dörr och avspärrningsband??). Men märkligt är att Per och hans fru fick göra grovjobbet med att frakta beviset till garaget där de blev liggande någon dag tills polis kom och hämtade sängarna.

Sen kan man inte veta ifall övriga familjen haft tillgång till den s.k brottsplatsen eftersom ingen dokumentation finns.
Alla kanske var nyfikna att kika in??
Citera
2012-04-01, 01:46
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur mycket man än verkligen vill avstå från att citera dina inlägg, då det bara kommer rappakalja och förvrängningar av fakta tillbaka, så är det till slut ändå omöjligt att låta bli när det kommer så här pinsamma inlägg. Har du verkligen ingen verklighetsförankring alls och menar du att dessa inlägg bygger på din logik, som du får så mycket beröm för, på PM givetvis.

Vem inbillar sig att polisen per automatik avhyser boende permanent i samband med att de spärrar av bostäder vid en brottsutredning.

Självklart ska allt återgå till de omständigheter som rådde innan en bostad spärrades av efter att man är klar med brottsplatsundersökningen.

I det här fallet var det föräldrarna som inte ville ha kvar Fredrik i huset och när han släpptes så ledsagades han av polis i samband med att han hämtade sina kläder och fördes bort från platsen.

Nej, man behöver inte göra en anmälan bara för att man ska förstå att detta inte var en korrekt avhysning, dock så har, såvitt vi vet, ingenting framkommit som säger att Fredrik ville bo kvar eller ens motsade sig att flytta.

Jag tror det är dags för dig nu att börja förstå att din logik har allvarliga brister, ditt sätt att tolka information leder till desinformation och ditt sätt att påtala dina kunskaper och dina källor som fakta är helt uppåt väggarna galet.

Lite sent och totalt ointressant eller är det en hjälp för skadeståndet du provar dig med,och då faller det ganska platt då du har presenterat dina ska bevis i ämnet. Skojare där med slasken som inte fanns.

Ja, JK skiter i vilket då lagen är tydlig. Fredrik åkte ut och med helt lagliga medel, och vill du gnälla ta det med Quarell som är den som drar in skiten hit. För övrigt är det totalt ointressant, och även du är välkommen då du har en anmälan eller att brott är begånget,.

Försöker du lära mig något? Kavajen är lite för liten än, så som sagt vad återkom då du kan hålla dig till sanningen och inte låtsas ha en slask eller spela förhörsledare.
Källorna kan du alltid läsa dig till och du finner dom i lagen och FUP och tidigare inlägg.
Lagen är odiskutabel om du inte visste det menar jag.

Fjantande så som dina påståenden biter inte här och du är inte trovärdig efter ditt agerande som om du hade slasken. Vilket du villigt svarade på frågor om, men du hade inget utan en förteckning bara.

Ja, jisses mycket ska man tro på innan öronen ramlar av. OCh Fredrik har tydligen fler idioter i sin skara än vad jag visste, så den siste idioten är tydligen inte född utan man sväljer allt Fredrik säger,.
Vad ska man göra ? Skratta ihjäl sig eller bara konstatera vilket skitsnack du kommer med, och att du är indoktrinerad., Orkar inte ens läsa all skiten du drar in.

Impotens och inkompetens orsakar en hel del svammel här.-
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-01 kl. 01:52.
Citera
2012-04-01, 01:52
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Lite sent och totalt ointressant eller är det en hjälp för skadeståndet du provar dig med,och då faller det ganska platt då du har presenterat dina ska bevis i ämnet. Skojare där med slasken som inte fanns.

Ja, JK skiter i vilket då lagen är tydlig. Fredrik åkte ut och med helt lagliga medel, och vill du gnälla ta det med Quarell som är den som drar in skiten hit. För övrigt är det totalt ointressant, och även du är välkommen då du har en anmälan eller att brott är begånget,.

Försöker du lära mig något? Kavajen är lite för liten än, så som sagt vad återkom då du kan hålla dig till sanningen och inte låtsas ha en slask eller spela förhörsledare.
Källorna kan du alltid läsa dig till och du finner dom i lagen och FUP och tidigare inlägg.

Fjantande så som dina påståenden biter inte här och du är inte trovärdig efter ditt agerande som om du hade slasken.
Ja, jisses mycket ska man tro på innan öronen ramlar av. OCh Fredrik har tydligen fler idioter i sin skara än vad jag visste, så den siste idioten är tydligen inte född utan man sväljer allt Fredrik säger,.
Vad ska man göra ? Skratta ihjäl sig eller bara konstatera vilket skitsnack du kommer med.

Mycket irrelevanta ord från kärringen som själv ratar fakta.
Citera
2012-04-01, 01:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Mycket irrelevanta ord från kärringen som själv ratar fakta.

Vilken fakta ratar jag? Utveckla gärna eller är tankarna på resning?
Mig veterligt har jag inte sett någon fakta från ditt håll mer än rena spekulationer faktiskt.
Vet du över huvudtaget vad fakta är? Nej, tänkte väl det,.

Hur va det nu hade du slasken också eller? Samma innehåll som Lalalalaj?
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-01 kl. 01:55.
Citera
2012-04-01, 01:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Fjantande så som dina påståenden biter inte här och du är inte trovärdig efter ditt agerande som om du hade slasken.
Vad ska man göra ? Skratta ihjäl sig eller bar konstatera vilket skitsnack du kommer med.

Menar du verkligen allvar, bemötte du mina motfrågor med personliga påhopp.

Du klarade alltså inte av att reda ut ens en enda av dina påståenden med källa eller en vettig förklaring.

Fan, nu är du riktigt pinsam, hade du haft någon minsta trovärdighet kvar här så hade du förmodligen tappat den sista av detta nu.

Du kanske ska prova skvaller istället, där behöver inte allt man påstår vara sant.
Citera
2012-04-01, 01:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Menar du verkligen allvar, bemötte du mina motfrågor med personliga påhopp.

Du klarade alltså inte av att reda ut ens en enda av dina påståenden med källa eller en vettig förklaring.

Fan, nu är du riktigt pinsam, hade du haft någon minsta trovärdighet kvar här så hade du förmodligen tappat den sista av detta nu.

Kanske ska prova skvaller istället, där behöver inte allt man påstår vara sant.

Du får väl göra ett försök med Quarell och se om han har lite mer info från slasken det brukar du ju ta till då du blir svarslös.Du är inte på nivå att diskutera med du har inget trovärdigt i ämnet attkomma med. Fredriks talesmän är inte fakta.
Fakta vet du inte va det är utan du har lögnaktig påstått saker i ämnet.
Nej, jag har ingen avsikt att sitta med idioter som dräller in i ämnet och inte följt med , och frågar för femte gången om källor. Du får läsa på lite tycker jag,så ska du se att det går upp ett litet ljus som inte har med slasken att göra.
Citera
2012-04-01, 01:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Vilken fakta ratar jag? Utveckla gärna eller är tankarna på resning?
Mig veterligt har jag inte sett någon fakta från ditt håll mer än rena spekulationer faktiskt.
Vet du över huvudtaget vad fakta är? Nej, tänkte väl det,.

Hur va det nu hade du slasken också eller? Samma innehåll som Lalalalaj?
Du har ju inte ens tagit del av det som finns att köpa ut från myndigheter.
Istället sitter du och tuggar på i din egna fantasivärld och hänvisar till dina källor som är tidigare FB inlägg och media.
Patetiskare människa än du har jag sällan skådat.

Resning? Menar du arbogafallet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in