2012-05-07, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback!

Marina hade resårbottnar, inte resårmadrasser.

Vad har du för källa?
Citera
2012-05-07, 19:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Jag tror inte en sekund på att Marina skulle betala FS 4000 kr eller mer för att hålla sig borta eller för att hjälpa till med hans nya boende. Jag förstår inte varför FS skulle vilja ljuga om den informationen. Du kanske kan upplysa mig om orsaken till detta?

Det jag menar är att om du inte tror på den så skulle fömodligen ingen annan heller tro på FS om han hade sagt att han fick pengarna från Marina.

Nu vet inte jag vad som har hänt, men jag tror fortfarande att MArina kan ha varit till bankomaten själv, hämtat pengarna och betalat eventuellt FS för att han skulle försvinna.
Citera
2012-05-07, 19:35
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Välkommen till Flashback!

Marina hade resårbottnar, inte resårmadrasser.

Tack.
Jag misstänkte att just DU skulle hitta nåt fel i mitt första inlägg.
Jag menar givetvis resårbottnar.Jag tvivlar starkt på att du kan hitta resårmadrass som väger 46 kg.
Citera
2012-05-07, 19:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Tack.
Jag menar givetvis resårbottnar.Jag tvivlar starkt på att du kan hitta resårmadrass som väger 46 kg.
Bra att jag fick det verifierat. Jag skulle nog inte hitta resårbottnar heller, som väger 46 kg styck. Får man fråga vad det var för märke och modell?

Hur många sopsäckar uppskattar du att det skulle behövas för att stuva in två söndersågade bottnar i?
Citera
2012-05-07, 19:45
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Tack.
Ja och det var också det enda av det du skrev som figuren kommenterade, inte oväntat det minst relevanta i ditt inlägg.

Givetvis är det en gigantisk apparat att plocka isär två 90x200 resårbottnar. En jävla massa brädbitar och spiraler blir det.
Detta förstår de allra flesta är ett mycket otympligt arbete, som om någon mot förmodan skulle få för sig att genomföra inte på något sätt ryms i ett par sopsäckar, snarare tio.

Det är så självklart att ingen ens orkat ta argumentationen, men tack för din insats!
Citera
2012-05-07, 19:54
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Bra att jag fick det verifierat. Jag skulle nog inte hitta resårbottnar heller, som väger 46 kg styck. Får man fråga vad det var för märke och modell?

Hur många sopsäckar uppskattar du att det skulle behövas för att stuva in två söndersågade bottnar i?

Det var någon typ av Sultan från IKEA. Mina nya heter SULTAN SKAUN och väger 45,2 kg st. Svårt att säga hur många säckar det skulle gått åt. Jag hade 240l säckar. jag fyllde 3st och då fick jag inte i allt. Det är klart jag kunnde ju lagt ner någon timme till till och sågat ännu mindre bitar.
Jag eldade upp sängarna men om man vill dölja ett brott så är det inte att rekomendera då det blir mkt metallskrot som inte brinner
Citera
2012-05-07, 19:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag köpte nya resårmadrasser i helgen. Efter att ha följt den här tråden länge så kännde jag att jag var tvungen att slakta mina gammla det skulle ju vara så enkelt. Jag vet försåss inte om mina var exakt lika som Marinas. Mina vägde iaf 46 kg st. Jag sågade sönder dom med en tigersåg och jag kan lova att man inte kunnde stuva ner dom i ett par soppsäckar.Om man ska frakta hem sina nya madrasser så behövs en rejält stor bil. Jag fick åka 2 ggr för att få hem mina. Det var inte ens nära att det skulle gå att få in 2 st i min bil (en subaru Legacy kombi från 2007)

Jag tycker att många här verkar vara självutnämnda experter på i det närmaste allting.
Med så mycket tid som ni ägnar åt era teorier här så kan man ju undra om ni bara lever framför datorn eller om ni lever ett riktigt liv i verkligheten?

Vill tillägga att jag är vuxen, har barn och har aldrig sett ett inkontinesskydd i hela mitt liv.

Välkommen!

Tack för att du berättar. Det var mycket underhållande läsning. Hur lång tid tog det att få isär madrasserna? Minns du det?

(Skönt att jag inte är ensam om att aldrig ha sett ett inkontinensskydd. )
Citera
2012-05-07, 19:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var någon typ av Sultan från IKEA. Mina nya heter SULTAN SKAUN och väger 45,2 kg st. Svårt att säga hur många säckar det skulle gått åt. Jag hade 240l säckar. jag fyllde 3st och då fick jag inte i allt. Det är klart jag kunnde ju lagt ner någon timme till till och sågat ännu mindre bitar.
Jag eldade upp sängarna men om man vill dölja ett brott så är det inte att rekomendera då det blir mkt metallskrot som inte brinner
Metallskrot går att göra sig av med eftersom det sjunker.

Hur lång tid tog det att såga ner bottnen som du gjorde?
Citera
2012-05-07, 20:03
Bannlyst
Kan det ligga någon sanning i detta?:
(899)

"Fredrik ska ha åkt Mc till Norrland och hämtat droger."
"Han ska ha skurit halsen av en kille någonstans i Skövdetrakten. Det var ev. en
narkotikaskuld", uppger Emelie. "Den killen skall också ha våldtagit någon tjej. Det var innan
han träffade mig."

Det här är nog sant:
(902)" Kate uppger att hon har en minnesbild av att hunden inte ville gå ut. Den låg och
tittade efter henne och ville inte följa med Fredrik. Kate minns inte varför hon själv inte gick
ut med hunden den här dagen. "Hon stretade emot då Fredrik tog ut henne. Fredrik kom sedan
tillbaka med hunden i famnen. Han sa att hon hade trillat ihop och dött." Kate och Fredrik
grävde ner hunden i skogen tillsammans.
Senast redigerad av acustic 2012-05-07 kl. 20:08.
Citera
2012-05-07, 20:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Preciseringen jag bad om gällde detta:FS har dålig koll på tider, så där har han ändrat sig. Men på vilket sätt har han ändrat sig när det gäller SMS? Första frågan om antalet skott vid provskjutningen fick han i polishuset kl 9:15, andra frågan kl 10, när de hade åkt ut till Härsvattnet. Han hade tid att dra sig till minnes. Presenning nämner du öht inte.
När det gäller sms har han förnekat att han mottagit ett bevisligen avsänt sms från MJ:s mobil; avsänt en kritisk tidpunkt. - Betr. provskjutningen och det dåliga minnet så håller inte din förklaring. - Presenningen. - Är du nyfiken på den?

MJ:s mor säger att det funnits tre presenningar varav två långa till utemöblerna - men att en av just dessa saknas. Den tredje säger hon är smutsig och ligger i bodegan. - Lite svårt att säkert veta vad MJ:s mor sagt och menat eftersom det är fhl som sammanfattat hennes svar (FUP,s. 490). - Hur som helst: Det tycks ligga ett antal nya presenningar (två mindre gröna + ev. en större vit i ett uppslitet plastpaket) i södra garaget; FUP, s. 120 (bild 10). - Vidare ser det ut att ligga en gammal vit presenning eller plastskynke utanför snickarboden under de blå plastdunkarna; FUP, s. 133 (bild 37 resp. 38). - Den blå plasten, s. 143 (bild 53) ser mer ut som plastkassar, medan det blå plastskynket, s. 148 (bild 59) ser ut att ha hål likt en presenning men att döma av skrynklornas struktur samt stadigheten i rullen, nog är något annat. Sedan har vi en rulle täckplast, s. 121 (bild 11).

FS har sagt att en av de långa trädgårdspresenningarna var i mycket dåligt skick och därför plockats bort och slängts i samband med att man under våren gjorde i ordning verandan och oljade in trätrall, alt. skulle den kunna finnas i något biutrymme.

Eftersom det var vit plast kring paketet på fyndplatsen finns alla möjligheter att jämföra denna plast/presenning med befintligt material i Övre Röra och sedan fråga FS resp. MJ:s mor/anhöriga om de känner igen plasten . En alt. gm kan ju inte gärna ha medfört ett plastemballage, men kan förstås ha haft en presenning i sin bil. Men om det senare gäller så fick han fullt sjå att också hinna parkera MJ:s bil till 06:48 den 29/7 - och vilket också bör ha gjorts innan alla grannar med sina vidöppna fönster hunnit vakna. Eftersom ingen har sett någon främmande bil under den aktuella tiden så är det mer troligt att en alt. gm fått skjuts till Övre Röra av MJ (som ju också skulle använda sin bil dagen därpå), alt. att en vittnesiakttagelse om parkerad bil redan 12.50 den 28/7 stämmer - och då blir det hårda bud för din alt. gm.
Citera
2012-05-07, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Du kan inte bestämma vem jag ska lita på - inte särskilt ofta gör jag fel i att lita på min magkänsla.

Tror du att det är en sannolik hypotes med en M som begår självmord och att FS pga. risken att bli misstänkt - städar undan kroppen - i kombination med tidigare förebringade bevis/indicier? Om så är kan det ju vara ett intressant resonemang. V.v. att utveckla. Inte hade FS tagit ut pengar i syfte att dölja M:s självmord osv.

Inte sannolikt, men TR/HR kräver att den utesluts.
Ett scenario är att hon har det för jävligt både på jobb och hemma under längre tid.
Knäckt efter inte lyckats få FS att få erektion på hans födelsedag , blir utskälld av dito så att hon gråter. På kvällen får hon nobben av inte en, utan många män. På morgonen tänker hon att nu drar jag precis som FB beskrivit och åker och hämtar ut cash innan FS vaknar. Packar kamera o pass för att dra, säger hej då vid 14-snåret. Resten behövs föga fantasi att fylla ut...
Hon återvänder, i sin ensamhet får krisen sitt grepp, när K*m SMSar att även han inte är intresserad som grädde på moset...*pang*
Citera
2012-05-07, 20:19
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Metallskrot går att göra sig av med eftersom det sjunker.

Hur lång tid tog det att såga ner bottnen som du gjorde?

Jag ägnade en dryg timma åt båda resårbottnarna. Då vill jag understryka att jag inte är någon van hantverkare. Jag hade dock tillgång till en väldigt bra tigersåg ( jag tror att man behöver ha en tigersåg eller en motorsåg om det inte ska ta allt för lång tid). Jag höll till utomhus. Det blev väldigt skräp (spån mm) och det väsnas en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in