2012-05-11, 16:59
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Last, det verkar vara ordet för dagen! Häromdagen var det väl bevisvärde?

Självklart kan man minnas fel, och sen rätta till tidsangivelser. Det blir man inte skyldig för!

På vilket sätt anser du att oklarheter kring hans tidsrymder kan förklaras? Varför säger du att Brobacka skulle vara i självförsvar? Att skydda en kran är väl knappast ett skäl för att byta plats geografiskt efter att ha blivit överbevisad?

Eftersom det tydligen är visat att M mördades i bostaden (enligt åklagaren) och att kroppen dumpades i närheten så kan åklagaren nu glömma "Brobacka-biten" av indiciekedjan. FS mindes antingen fel, eller så ville han skydda sin kran. Oklarheterna om var han köpte hasch saknar numera relevans. Biten om ringa narkotikbrott är redan dömd och avklarad.
Citera
2012-05-11, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, det hade han haft även om FB eller annan sexkontakt hade varit MT i andra scenarion.
Jag vet inte när uteslutningsmetoden togs bort hos polisen i VG, men i Örebro verkar den funka...
https://www.flashback.org/sp37258970

Nu ska du inte börja ljuga lika friskt som FS! Vad har du för belägg att FB var en sexkontakt till MJ? Du har redan fått förklarat för dig att det är skillnad på att masstesta i ett våldtäksfall med klockrent dna och att söka efter ett fingeravtryck. Nu är jag inte så säker, men jämförde inte polisen detta fingeravtryck med något register? Har för mig det..

I övrigt har polisen kollat MJ:s kontakter så långt det går. Det finns inget som tyder på att någon dejt var planerad. Ännu mindre att hon fick besök av någon. Hur svårt ska det vara att förstå? Det finns ingen annan än FS att utreda vidare, så enkelt är det. Det är barnsligt att skylla på polisen för att de inte finns någon alternativ gm att utreda.
Citera
2012-05-11, 17:02
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nu ska du inte börja ljuga lika friskt som FS! Vad har du för belägg att FB var en sexkontakt till MJ? Du har redan fått förklarat för dig att det är skillnad på att masstesta i ett våldtäksfall med klockrent dna och att söka efter ett fingeravtryck. Nu är jag inte så säker, men jämförde inte polisen detta fingeravtryck med något register? Har för mig det..

I övrigt har polisen kollat MJ:s kontakter så långt det går. Det finns inget som tyder på att någon dejt var planerad. Ännu mindre att hon fick besök av någon. Hur svårt ska det vara att förstå? Det finns ingen annan än FS att utreda vidare, så enkelt är det. Det är barnsligt att skylla på polisen för att de inte finns någon alternativ gm att utreda.

1. Inget tyder på motsatsen heller.

2. Jo, men det finns ju det.
Citera
2012-05-11, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Eftersom det tydligen är visat att M mördades i bostaden (enligt åklagaren) och att kroppen dumpades i närheten så kan åklagaren nu glömma "Brobacka-biten" av indiciekedjan. FS mindes antingen fel, eller så ville han skydda sin kran. Oklarheterna om var han köpte hasch saknar numera relevans. Biten om ringa narkotikbrott är redan dömd och avklarad.

Du verkar orolig för att polisen ska få upp ögonen för Brobacka och göra ett sök där? Tror du också att FS dumpat något där?
Citera
2012-05-11, 17:03
Bannlyst
Vissa tomtar tror att ordet ljuga eller lögn finns med i en dom...
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Last, det verkar vara ordet för dagen!

Vissa tomtar verkar inte tro på detta roligt att du kan förklara...
Citat:
Självklart kan man minnas fel, och sen rätta till tidsangivelser. Det blir man inte skyldig för!

På vilket sätt kan inte FS förklara ?
Citat:
På vilket sätt anser du att oklarheter kring hans tidsrymder kan förklaras?

Lilla Edet är en dimridå för annan ort, tex Alingsås.
Citat:
Varför säger du att Brobacka skulle vara i självförsvar? Att skydda en kran är väl knappast ett skäl för att byta plats geografiskt efter att ha blivit överbevisad?
Citera
2012-05-11, 17:04
Bannlyst
Citat:
1. Inget tyder på motsatsen heller.

2. Jo, men det finns ju det.

Vad visar att Marina fick besök och av vem? Vem är intressant att utreda enligt dig?
Citera
2012-05-11, 17:09
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Vad visar att Marina fick besök och av vem? Vem är intressant att utreda enligt dig?

Inget motsäger att M fick besök av FB. Inget i FUP visar att detta utretts. Polisen tycks helt ha fokuserat på FS, vilket har påpekats i domstolarna.
Citera
2012-05-11, 17:15
Bannlyst
Citat:

Har man kollat FB ?

Om det inte funnits någon annan än FS att utreda hade han fällts. Nu är han en fri man och ingen vet vad som hände M...jag ser inte det barnsliga i att belägga PÅK för ansvar.
Citera
2012-05-11, 17:18
Bannlyst
Citat:
Inget motsäger att M fick besök av FB. Inget i FUP visar att detta utretts. Polisen tycks helt ha fokuserat på FS, vilket har påpekats i domstolarna.

Nej, slasken är väldigt stor. Där hamnar bland annat de personer de har kollat men som visat sig vara ointressanta. Du måste ha tillgång till allt det materialet för att kunna påstå att de missat någon.
Citera
2012-05-11, 17:19
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Har man kollat FB ?

Om det inte funnits någon annan än FS att utreda hade han fällts. Nu är han en fri man och ingen vet vad som hände M...jag ser inte det barnsliga i att belägga PÅK för ansvar.

Det finns ingen synlig kommunikation med en alt. gm, nej. Men, muntlig kommunikation då? Eller sajterna Collarme, Myspace och Facebook eller msn-chat på telefonen?
Senast redigerad av Eerieye 2012-05-11 kl. 17:21. Anledning: stavfel
Citera
2012-05-11, 17:20
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Nej, slasken är väldigt stor. Där hamnar bland annat de personer de har kollat men som visat sig vara ointressanta. Du måste ha tillgång till allt det materialet för att kunna påstå att de missat någon.

Här var de verkligen inte ointressanta eftersom FS friades bl a p g a att det möjligen är en annan som gjort det.
Citera
2012-05-11, 17:22
Bannlyst
Citat:
Har man kollat FB ?

Precis...du vet inte om de kollat FB. Min erfarenhet säger att polisen kollar upp personer som verkar vara lite för hjälpsamma i en utredning. De blir intressanta. Så om FB hade alibi kan vi bara gissa om. Men jag blir ytterst förvånad om de inte kollat just honom.

Nej, FS hade inte fällts även om åklagaren visat att de kollat alla som hade kontakt med MJ. Problemet var att åklagaren inte kunde bevisa att Marina var mördad. Kroppen saknades, inte gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in