2012-05-01, 23:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är nog bättre att de är noggranna så de kan fälla MJs baneman.

Du bör nog inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten.

Skinnet sålde MrsMagoo för bra länge sedan och björnen är som bekant fortfarande inte skjuten. Nu ser det inte ut som det kommer bli någon björn skjuten heller då det är svårt att fälla björnar med lösa skott.

Om inte FS erkänner kommer det inte att bli någon resning i detta fall, det har åklagaren och polisen för länge sedan sett till att omöjligöra. Det ska till mycket för att polisen ska hitta ny bevisning som kan användas för att begära resning med tanke på att det även har gått 2 år.

Jag kan bara tänka mig att denna förundersökning kan göra nytta på en enda plats och det är i polisskolan som ett exempel på hur polisutredningar inte får gå till.
Citera
2012-05-01, 23:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Skinnet sålde MrsMagoo för bra länge sedan och björnen är som bekant fortfarande inte skjuten. Nu ser det inte ut som det kommer bli någon björn skjuten heller då det är svårt att fälla björnar med lösa skott.

Om inte FS erkänner kommer det inte att bli någon resning i detta fall, det har åklagaren och polisen för länge sedan sett till att omöjligöra. Det ska till mycket för att polisen ska hitta ny bevisning som kan användas för att begära resning med tanke på att det även har gått 2 år.

Jag kan bara tänka mig att denna förundersökning kan göra nytta på en enda plats och det är i polisskolan som ett exempel på hur polisutredningar inte får gå till.

Enig med dig om den sista slutsatsen, ett bra exempel för blivande poliser om hur saker och ting
inte ska skötas.
Citera
2012-05-01, 23:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det är jag stolt över att jag gjorde sålde skinnet det är ju skrattretande hur fint den här utredningen är gjord. Dom har verkligen huvudet på spiken trots avsaknaden av en kropp.
Fy fan så skickliga och Borgar han bör dom ha med och känna misstänkta på pulsen.

Drotz och co har nya analyser att fixa med.Så än pågår förundersökningen om vem som mördade Marina. Och det är bara en hårsmån ifrån att fälla den här ljugande, utsugaren till parasit för mord.
Ska fira och njuta då rättvisa har skipats.

Undrar om han hamnar på vanligt fängelse det tror inte jag han är en säkerhetsrisk.
En sån jävla bra utredning alltså alla rätt och precis som väntat och det jag sa hon kommer hittas.
Citera
2012-05-01, 23:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej inte en chans det finns inget utrymme längre och har väl i princip aldrig funnits.
Nu är det ett facit som dök fram då man fann kroppen, så det är bara att lägga den sista pusselbiten, så har man fällt den här mördaren.

Domstolen måste ju tänka på vilket uselt jävla domslut nu i efterhand då det framkom att hon va mördad. Pinsamt för rättsväsendet, så gör om gör rätt.-
Det kommer att finnas bevisning så det räcker för resning det är jag inte ett dugg orolig för.
Och då det prövas på nytt ska jag sända ett vykort till Tingsrättsfyllot och tacka för att han gått i pension, och fråga om han sett några rododendronbuskar nyligen.

Mja, vi får se vad det kommer att bli och domen från tingsrätten var utmärkt, tråkigt att den inte föll dig i smaken men som sagt, åklagaren fick ju lite visdom på vägen tråkigt nog tog han inte till sig av den.
Citera
2012-05-01, 23:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, vi får se vad det kommer att bli och domen från tingsrätten var utmärkt, tråkigt att den inte föll dig i smaken men som sagt, åklagaren fick ju lite visdom på vägen tråkigt nog tog han inte till sig av den.

Ja, jag har läst bättre kan jag konstatera helt klart. Och varför skulle åklagaren ta till sig något från den fyllot? Pinsamt ju åklagaren har haft rätt och fyllot fel.
När ska MPS dyka efter mordvapnet? Dom ska tydligen ha metalldetektorer vilket ger det hela en mycket större chans att finna den här pistolen.
Och skulle inte förvåna mig om man fann den också.

Vilken HD skulle neka detta case resning? Ingen givetvis.
Citera
2012-05-01, 23:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det är jag stolt över att jag gjorde sålde skinnet det är ju skrattretande hur fint den här utredningen är gjord. Dom har verkligen huvudet på spiken trots avsaknaden av en kropp.
Fy fan så skickliga och Borgar han bör dom ha med och känna misstänkta på pulsen.

Drotz och co har nya analyser att fixa med.Så än pågår förundersökningen om vem som mördade Marina. Och det är bara en hårsmån ifrån att fälla den här ljugande, utsugaren till parasit för mord.
Ska fira och njuta då rättvisa har skipats.

Undrar om han hamnar på vanligt fängelse det tror inte jag han är en säkerhetsrisk.
En sån jävla bra utredning alltså alla rätt och precis som väntat och det jag sa hon kommer hittas.

Jag hoppas att du får rätt att polisen kommer att kunna bevisa att den misstänkte är skyldig och att de får en resning och att den skyldige blir dömd, då unnar jag dig att fira, om det är det du vill.

Däremot håller jag inte med dig i övrigt, men väljer att inte kommentera detta då de som förstår hur denna utredning har skötts redan vet.
Citera
2012-05-01, 23:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag hoppas att du får rätt att polisen kommer att kunna bevisa att den misstänkte är skyldig och att de får en resning och att den skyldige blir dömd, då unnar jag dig att fira, om det är det du vill.

Däremot håller jag inte med dig i övrigt, men väljer att inte kommentera detta då de som förstår hur denna utredning har skötts redan vet.

Ja, jag lyssnar till rikskriminalens chef om utredningen i sig det duger gott. Peronliga åsikter om utredningen är kanske inte så intressant i sig. Den är bra trots första missen det är bara att erkänna, och mot alla odds i domstol har man nu sin chans.
Citera
2012-05-01, 23:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Vilken HD skulle neka detta case resning? Ingen givetvis.

Alla eller hur?

Att försöka få resning i ett så här svagt case kräver något extraordinärt, vad skulle det kunna vara som har hittats på kropp eller fyndplats?
Citera
2012-05-01, 23:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
- Det finns ingen anledning för oss att inte tro att det är Marina, säger kammaråklagare Per-Åke Kvarnström till GT.
Enligt kammaråklagare Per-Åke Kvarnström hade mördaren minst 12 timmar på sig att röja undan Marinas kropp någon gång den 28-29 juli 2010.

Detta sägs strax efter MJs kropp hittats. För mig verkar det inte som att Kvarnström är lika säker, som en del här i tråden, på när MJ dog.
Citera
2012-05-01, 23:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Alla eller hur?

Att försöka få resning i ett så här svagt case kräver något extraordinärt, vad skulle det kunna vara som har hittats på kropp eller fyndplats?

–
Citat:
Det är tänkbart att riksåklagaren begär resning i Högsta domstolen, säger Per-Åke Kvarnström.

– Det är en bedömning som kommer göras efter att vi fått resultaten från rättsmedicin och de tekniska undersökningarna.

För att resning ska bli aktuellt krävs det att det framkommer nya bevis som är till men för den tidigare friade 38-åringen.

– Det räcker enligt min bedömning inte "bara" med kroppen. Det måste finnas ytterligare bevis mot honom.

Här är en som verkar betydligt mer tveksam än tidigare.
Citera
2012-05-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Visst är det så. Men finns det nu inga som helst spår från någon annan person i huset eller på offret är det ganska talande.

Citat:
Om FS nu är GM så undrar man över varför det lades ned ett så otroligt jobb på att frakta bort kroppen och dölja spår efter henne och ett brott men han brydde sig inte om att göra sig av med resårbotten i sängen som var fylld med blod, trots att han hade 4 dagar på sig.
Vi måste tänka oss in i hans sits, som jag ser det hade FS svårigheter att fullfölja med att ta ut sängen. Bilen hade han gort sig av med, elda hade varit alltför misstänksamt och skaffa ny säng helt omöjligt då även ramen var besudlad med blod. Vilken misstanke det skulle väckt om sängen var utbytt.
Citera
2012-05-01, 23:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
–

Här är en som verkar betydligt mer tveksam än tidigare.

Ja, eller hur, här svajas det ordentligt om det ena eller det andra, det är långt kvar till resning enligt min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in