2012-04-29, 09:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: Här vill Missing people söka efter mordvapnet
Har det bekräftats att MJ blev skjuten?
Citera
2012-04-29, 09:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Har det bekräftats att MJ blev skjuten?
Nej.
Citera
2012-04-29, 10:11
Medlem
fagelbos avatar
Eftersom dom vill söka efter mordvapnet i några sjöar, så är det väl konstigt om Marina inte blivit skjuten
tycker jag,men jag kanske har fel.
Citera
2012-04-29, 10:15
Medlem
Quoters avatar
Citat:

Jag är rädd att fyndet av kroppen börjar stiga Missing People Sweden rejält åt huvudet. Nu verkar de på allvar vilja söka efter bevis i fallet också.

Svensk polis kompetens att klara upp brott är sisådär ibland, men det här påhittet lutar åt det befängda. Svensson har erkänt koppling till pistolen - inget avgörande bevisvärde mot honom lär frambringas via ett pistolfynd.

Måtte MPS hålla sig till att söka efter försvunna personer istället, det har man de facto haft framgång med.
Citera
2012-04-29, 10:20
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Jag är rädd att fyndet av kroppen börjar stiga Missing People Sweden rejält åt huvudet. Nu verkar de på allvar vilja söka efter bevis i fallet också.

Svensk polis kompetens att klara upp brott är sisådär ibland, men det här påhittet lutar åt det befängda. Svensson har erkänt koppling till pistolen - inget avgörande bevisvärde mot honom lär frambringas via ett pistolfynd.

Måtte MPS hålla sig till att söka efter försvunna personer istället, det har man de facto haft framgång med.
(min fetnng)

Nej, men kanske mot någon annan.
Citera
2012-04-29, 10:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

MPS motivering är träning och att locka fler dykare. Det finns dock ett mordvapen som är nationellt intressantare och skulle göra MPS till rikshjältar om det återfinns. Tyvärr finns det troligen i stockholmstrakten och försvann 1986. MPS håller till i första hand i göteborgstrakten.
Citera
2012-04-29, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Ingen automatpistol, en halvautomat av fabrikatet FN är det som är det troliga mordvapnet.

Med den blev hon skjuten i huvudet bakifrån när hon låg i sin säng.

Fredrik var fortfarande arg och fly förbannad på Marina för att han tappat sina Ray-Ban i vattnet tidigare under dagen. Det nämner han ingenting om i förhören.

"Den 27 juli vid 18.00-tiden samtalade Carina med Marina. Marina var väldigt upprörd och
ledsen…hon grät. Fredrik hade tappat sina Raybanglasögon i vattnet och kallat henne för
henne idiot. Marina sade hon skulle köpa nytt dragblock till dagen efter (onsdag den 28 juli
fhl. Anm) för Carina skulle med ut på sjön för wakeboard åkning...."

Sedan spelade Fredrik mettal- musik riktigt högt enligt grannar fram till ca 22.30 och Fredrik blev bara argare och argare på Marina för att hans kära Ray-Ban låg på havsbotten.
Rökat var slut, pengarna likaså.
Han var alltså väldigt arg och helt utan pengar. Då fick han en ide som skulle ge han 20.000:- pengar till röka och ett par nya Ray-ban.
Strax efter 01.00 satte han sin plan i verket, han tog pistolen och smög sedan tyst in i sovrummet och
sköt henne i bakhuvudet.
Citera
2012-04-29, 10:47
Medlem
Citat:
MPS motivering är träning och att locka fler dykare. Det finns dock ett mordvapen som är nationellt intressantare och skulle göra MPS till rikshjältar om det återfinns. Tyvärr finns det troligen i stockholmstrakten och försvann 1986. MPS håller till i första hand i göteborgstrakten.

Och? Vad tillför den informationen?

Jag vill gärna se att pusselbiten med ett mordvapen läggs till utredningen. Kan väl inte vara till någon nackdel.

Låt dom göra vad de känner för.
Citera
2012-04-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Med den blev hon skjuten i huvudet bakifrån när hon låg i sin säng.

Fredrik var fortfarande arg och fly förbannad på Marina för att han tappat sina Ray-Ban i vattnet tidigare under dagen. Det nämner han ingenting om i förhören.

"Den 27 juli vid 18.00-tiden samtalade Carina med Marina. Marina var väldigt upprörd och
ledsen…hon grät. Fredrik hade tappat sina Raybanglasögon i vattnet och kallat henne för
henne idiot. Marina sade hon skulle köpa nytt dragblock till dagen efter (onsdag den 28 juli
fhl. Anm) för Carina skulle med ut på sjön för wakeboard åkning...."

Sedan spelade Fredrik mettal- musik riktigt högt enligt grannar fram till ca 22.30 och Fredrik blev bara argare och argare på Marina för att hans kära Ray-Ban låg på havsbotten.
Rökat var slut, pengarna likaså.
Han var alltså väldigt arg och helt utan pengar. Då fick han en ide som skulle ge han 20.000:- pengar till röka och ett par nya Ray-ban.
Strax efter 01.00 satte han sin plan i verket, han tog pistolen och smög sedan tyst in i sovrummet och
sköt henne i bakhuvudet.

SPOT ON! ;-)

Här har vi en Borgar!
Citera
2012-04-29, 10:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zekt
Och? Vad tillför den informationen?

Jag vill gärna se att pusselbiten med ett mordvapen läggs till utredningen. Kan väl inte vara till någon nackdel.

Låt dom göra vad de känner för.
Självklart får de göra vad de vill. Jag svarade på Quoters inlägg.

Jag vill också att ett eventuellt mordvapen läggs till utredningen.
Citera
2012-04-29, 11:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Är det rätt fyndplats som pekas ut på GT:s karta? Jag trodde fyndplatsen låg närmare Övre Långevattnet.
Citera
2012-04-29, 11:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Ja. – Det finns en naturlig koppling till den försvunna pistolen; han kan kopplas också till kroppen – men han kan inte kopplas till en slängd trädgårdspresenning. Om MJ befinns vara invirad i just den långa presenning som hennes mor saknat - så borde det bli resning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in