2012-04-20, 13:51
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Om jag fattar rätt kan man alltså fortsätta vägen förbi fyndplatsen och hamnar då i Lysegården, fortsätter man vidare kommer man till Lilla Edet. Stämmer det?

Du kommer till Lysegården yes, det är dock inte den kortaste vägen från bostaden...
Till Lilla Edet från bostaden åker man IKKE denna vägen utan kör västerut förbi golfbanan och tar av vid Ucklum.
Citera
2012-04-20, 13:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om det nu skulle vara fynd från MJ, tror du verkligen att polisen skulle ha lämnat fynden
hos PS?

Allt som har hittats måste ju ligga hos SKL nu för analys, allt annat vore ju grovt tjänstefel.

Nej det tror jag inte och då kommer vi till värdet av PR eller hur?
Citera
2012-04-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Märkligt. Detta behandlas inte i FUP såvitt jag kan hitta. Det behandlas hur Marina kom i kontakt med en stor mängd andra killar, men inte hur hon träffade FS. Det enda som nämns är "Marina och
Fredrik träffades en vinter för 3 år sedan."

Anledningen till att jag undrar är att om det gäller kretsar där sannolikheten är större att utsättas för fara. Dvs alternativa gärningsmän? Kan de ha träffats genom gemensamma bekanta som kanske kan tillföra information?
Citera
2012-04-20, 13:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nej det tror jag inte och då kommer vi till värdet av PR eller hur?

Absolut, och det känns lite billigt att antyda med en bild att vi sitter MJ,s personliga
ägodelar framför oss.

Skapar ett lätt oseriöst intryck anser jag. Nu har jag inte läst artikeln så det kanske
framgår där att föremålen inte kommer från deras sökning, men billigt verkar det.
Citera
2012-04-20, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Finns det någon som har karta att peka ut vart Marina hittades i förhållande till hennes hem? Vet att någon hade gjort en bra karta förut via google earth! Någon som kan fortsätta på den?!

Jag har filen på datorn, skall lägga in lite nya grejer (fynd plats och tider) så lägger jag upp den igen imorgon eller på söndag.
Citera
2012-04-20, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBettie
Har läst flera hundra sidor (inte i följ) Kan någon vänligen referera till var man hittar info ang var/ hur Marina och FS först träffades/ fick kontakt?

Svensson är f n inneboende hos Marina, de har tidigare haft ett förhållande och varit sambo.
Förhållandet tog slut i slutet av oktober 2009. Innan dess var de ihop sedan november 2006.
Ombedd att ta historien från början berättar Svensson:
De träffades första gången i början av oktober 2006 via Internet och en sajt som heter
Anstalten.nu. "Det är som vilken community som helst, ungefär som Lunarstorm fast för
äldre. En pratcommunity". Ingen kontaktsajt på något sätt.
Han själv bodde då i Sollebrunn. I november blev de tillsammans och inofficiellt flyttade han
in i jan/feb 2007. På pappret flyttade han in februari 2008. Han sade upp sin lägenhet i
Sollebrunn. (sid929)
Citera
2012-04-20, 14:07
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Märkligt. Detta behandlas inte i FUP såvitt jag kan hitta. Det behandlas hur Marina kom i kontakt med en stor mängd andra killar, men inte hur hon träffade FS. Det enda som nämns är "Marina och
Fredrik träffades en vinter för 3 år sedan."

Helgon.net om inte minnet sviker mig.

Har för mig att MJ snubblade över honom där inne och föll, såsom alltför många naiva kvinnor, för det lite farliga wild boy-utseendet bestående av långt hår, sjabbiga kläder och en massa silverringar.
Att han snarare såg mer ut som en regelrätt slusk IRL är ju en helt annan sak.

Varför kvinna efter kvinna faller i samma fälla och tror att de ska utgöra mirakelkuren som kan förändra, förbättra, försköna och rädda en kriminell loser kan utgöra en bra grund för en doktorsavhandling. Tyvärr gick det i det här fallet såsom med de flesta andra - det slutar med olycka eller ond bråd död.
Citera
2012-04-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Till Lilla Edet från bostaden åker man IKKE denna vägen utan kör västerut förbi golfbanan och tar av vid Ucklum.

Om man inte har något körkort, så kanske man tar den vägen ändå. Trots att den är längre.
Citera
2012-04-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Svensson är f n inneboende hos Marina, de har tidigare haft ett förhållande och varit sambo.
Förhållandet tog slut i slutet av oktober 2009. Innan dess var de ihop sedan november 2006.
Ombedd att ta historien från början berättar Svensson:
De träffades första gången i början av oktober 2006 via Internet och en sajt som heter
Anstalten.nu. "Det är som vilken community som helst, ungefär som Lunarstorm fast för
äldre. En pratcommunity". Ingen kontaktsajt på något sätt.
Han själv bodde då i Sollebrunn. I november blev de tillsammans och inofficiellt flyttade han
in i jan/feb 2007. På pappret flyttade han in februari 2008. Han sade upp sin lägenhet i
Sollebrunn. (sid929)

Ok, tack för du tog dig tid!
Där fick man iaf läsa FS version av hur de kom i kontakt. Andra bud är helgon.net Ska försöka läsa mig till om någon anhörig till Marina har fått något sagt till sig direkt från M ang den saken. Anstalten ser till och med ut som LS. 48 online en fredagsem
Citera
2012-04-20, 14:17
Medlem
Nån som sitter med FuP:en i knät nu? Kan denna då kolla och klistra in vad det står om en schäfer klubb "Maribo" Det skall vara nån med hund som var ute och rastade i trackten runt fyndplats. Om jag inte har helt fel.
Citera
2012-04-20, 14:24
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
Nån som sitter med FuP:en i knät nu? Kan denna då kolla och klistra in vad det står om en schäfer klubb "Maribo" Det skall vara nån med hund som var ute och rastade i trackten runt fyndplats. Om jag inte har helt fel.

Var det detta?:

Svartedalsvägen - Diserödsvägen – vid t-korsningen, vänster bort mot och förbi golfklubben
- grusväg, Fiskekortsautomat - sväng höger och fortsätt mot skylt med
SchäferhundsKlubben.
Kör förbi en varningsskylt med schäferhund på.
50-sträcka - kör i ca 3 min. Sjö med mkt. vass precis intill vägen.
Vid denna vassrika sjö hade de rastat sina hundar och C uppger att den enda gången som
hon sett detta beteendet hos sina hundar var då de mött varg.
Citera
2012-04-20, 14:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Dagens nyheter idag intervju med Peder Schillerström försöker igen:

bildtext: I påsarna framför p.s ligger påsar med saker som hittades vid skallgången efter Marina, däribland handskar, ett par underkläder och en pplånbok

lessen om jag är sen nt krånglar med mitt konto
Innebär detta att MJ låg troslös alt. helt naken i paketet?
Kan det isf peka på att hon dog under en pågående sexakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in