Oj då, det var som tusan. Att du har direkt kontakt med FS, det vet jag, men jag visste inte att du även kommunicerade med fler inblandade.
Här går ingen säker!
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har hittat FS barns mamma mha folkbokföringen, och pratat med henne i telefon. Hon bekräftar allt som NillanB har skrivit. Hon har också berättat att fotot som jag har sett är gammalt, hon är ljusare än MJ nu.
Så du ringde upp henne och frågade om hon skrev här på tråden som NillanB?
Nej. Jag tänker inte trötta ut tråden med detaljer. Hon visste att Q skulle ringa, och hade givit lov.
Ursäkta om jag blir OT men vad tycker ni andra om att folk verkar ha tagit med sig ungarna på denna skallgång?
Det finns visst en regel inom Missing people om att barn under 18 år inte får delta. De hade visst hindrat någon som dagen innan meddelat att dom tänkte ha barn med sig. Jag har undrat om det kan vara så att "mina barn grät" som något av deltagarna sagt i en entervju avsåg att dessa "mina barn" faktiskt kunde vara 18 år. Man kan ju gråta även vid den åldern. Om det var yngre barn så ångrar sig säkert föräldrarna nu.
Jag tycker Missing People gjorde en bra insats, dock reagerade jag starkt på följande citat från Expressen då de frivilliga sökande petat på paketet och såg vad det var:
"- Det var äckligt och absolut otäckt. Känslorna var blandade. Mina barn var med och började gråta, det blev en chock för oss alla, säger hon."
Ofattbart att man har med barn i sådana här sökningar, och om de nu måste vara med så borde man väl dra dem åt sidan om man hittar någonting.
Mycket riktigt så informerades de frivilliga patrulledarna om åldersgränsen på mötet dagarna innan skallgången. Vi har nu konstaterat att patrulledaren för denna patrullen inte var närvarande på mötet, vilket var orsaken till att barnen inte nekades att delta i skallgången.
Det är vi som har brustit i våra rutiner och kommer självklart se över hur vi ska undvika att detta sker framöver.
Borde det inte bli aktuellt att plocka in Hyundaien nu när man vet vilket material paketet bestod av. Kan man fortfarande hitta fibrer i den från tex repen tros?
Den såldes den 17 Januari i år till en bilfirma i Alingsås, och så sent som 3 April till en privatperson i Alingsås. Så den bör ju ha gått igenom ett par riktiga storstädningar.
Det finns visst en regel inom Missing people om att barn under 18 år inte får delta. De hade visst hindrat någon som dagen innan meddelat att dom tänkte ha barn med sig. Jag har undrat om det kan vara så att "mina barn grät" som något av deltagarna sagt i en entervju avsåg att dessa "mina barn" faktiskt kunde vara 18 år. Man kan ju gråta även vid den åldern. Om det var yngre barn så ångrar sig säkert föräldrarna nu.
Enligt Peder från MSP var detta ett misstag (från radiointervjun jag länkat till tidigare).
Men om det var små barn - hur tänkte föräldrarna? Såg de detta som en utflykt i skogen?