2012-04-20, 13:09
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Fast om man ska tro på brevet hon skev vill honom( ligger några sidor bak i tråden) så stämmer de jag sa!
Men de finns nog fler orsaker till att de blev som de blev!
Tror inte han planerat mörda henne utan var nog bara ett infall i stridens hetta!

Mitt intryck är att hon både ville och inte ville ha honom kvar. De trivdes ihop när de gjorde saker tillsammans så länge de inte befann sig inom hemmets väggar. Och hon ville ha ett eget liv och egen tid och hon ville ha sex, vilket han tydligen inte riktigt var med på. Jag tolkar det som att hon ville ha egen tid att träffa andra män. Och det är ju inget fel med det.

Det jag menar är att även brevet antyder att hon är kluven: så som att har blivit vill hon inte ha honom boende i huset, trots att hon nästan låter kär. Särbo istället? Hennes känslor lär isf ha gjort det svårt att aktivt kasta ut honom, eller?

Men, brevet kan säkert tolkas på olika sätt.
Citera
2012-04-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Tv4 News, Kvarnström är optimistisk när det gäller resning, hoppas han får rätt..och man undrar så vad det är för fynd dom gjort..

Någon som läst Dagens Nyheter 20/4:

- förlåt om jag e tvåa men hinner ej läsa allt nytt:
Intervju med Peter Shillerström från Missingpeople

bildtext: I papperspåsarna framför Peder Schillerström finns aker som hittades vid skallgången efter försvunna Marina Johanson, däribland handskar ett par underkläder och en plånbok!!!!

det framgår dock inte av texten hurvuvida de fanns på samma plats om Marina eller om de ens har med brottet att göra.
Citera
2012-04-20, 13:20
Bannlyst
Från domen i hovrätten:

Utredningen i hovrätten är inte sådan att
man med säkerhet kan utesluta möjligheten att Marina Johanssons försvinnande – och
de olika spår som har hittats – har en annan förklaring än att Fredrik Svensson dödade
henne, än mindre att det skedde på det sätt och vid den tidpunkt som åklagaren har
påstått.
Hovrätten gör därför, liksom tingsrätten, den bedömningen att utredningen inte
räcker till för att det ska vara möjligt att dra slutsatsen att Marina Johansson har utsatts
för uppsåtligt våld i enlighet med åtalet. Åtalet är således inte styrkt.

Synd att Marina inte var hittad redan då.
Men som det heter:Bättre sent än aldrig.

Både åklagare och polisen var nog redan i tingsrätten rejält besvikna.
De bedömde att den omfattande förundersökningen hade tillräckligt med bevis för en fällande dom redan i tingsrätten.
Trots ändå fler graverande bevis tog upp i hovrätten blev Fredrik inte fälld för mord.
Men nu är det en helt annan situation.
Och som det heter:Tredje gången gillt.

Hur tänker nämdemännen?
Är de överhuvudtaget intresserade av rättvisa eller sitter de bara där för att de är politiskt ditsatta?
Jag tycker att man ofta ser skrämmande låga eller tom inga straff för grova brott trots omfattande bevisning.
Citera
2012-04-20, 13:29
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Mitt intryck är att hon både ville och inte ville ha honom kvar. De trivdes ihop när de gjorde saker tillsammans så länge de inte befann sig inom hemmets väggar. Och hon ville ha ett eget liv och egen tid och hon ville ha sex, vilket han tydligen inte riktigt var med på. Jag tolkar det som att hon ville ha egen tid att träffa andra män. Och det är ju inget fel med det.

Det jag menar är att även brevet antyder att hon är kluven: så som att har blivit vill hon inte ha honom boende i huset, trots att hon nästan låter kär. Särbo istället? Hennes känslor lär isf ha gjort det svårt att aktivt kasta ut honom, eller?

Men, brevet kan säkert tolkas på olika sätt.
Förstår dig inte nu! Du började ju diskutera varför han skulle döda henne för då skulle ju han inte få någon försörjning alls!
Var de inte de vi diskuterade och inte vad hon kände eller ej!
Det är väll självklart att man är kluven om man ska lämna någon!
Hon skrev med att hon blev rädd när han betedde sig på ett visst sätt!
Så jag tycker de var ett mycket bra skrivet brev från en som vill lämna någon men orolig för hur personen ska reagera!

Men åter igen han fick ut de sista av henne hon betydde nog ingenting de var de hon kunde ge honom som var de viktigaste!
Citera
2012-04-20, 13:29
Medlem
Har läst flera hundra sidor (inte i följ) Kan någon vänligen referera till var man hittar info ang var/ hur Marina och FS först träffades/ fick kontakt?
Citera
2012-04-20, 13:40
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Dagens nyheter idag intervju med Peder Schillerström försöker igen:

bildtext: I påsarna framför p.s ligger påsar med saker som hittades vid skallgången efter Marina, däribland handskar, ett par underkläder och en pplånbok

lessen om jag är sen nt krånglar med mitt konto

oj, hoppas det är sant. har man hittat handskar, plånbok ökar risken att hitta fingeravtryck!
Citera
2012-04-20, 13:41
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBettie
Har läst flera hundra sidor (inte i följ) Kan någon vänligen referera till var man hittar info ang var/ hur Marina och FS först träffades/ fick kontakt?

De träffades via en internetsajt om jag minns rätt.
Läs igenom tråden alternativt förundersökningen.
Citera
2012-04-20, 13:44
Medlem
Guardian Angels avatar
Om jag fattar rätt kan man alltså fortsätta vägen förbi fyndplatsen och hamnar då i Lysegården, fortsätter man vidare kommer man till Lilla Edet. Stämmer det?
Citera
2012-04-20, 13:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
oj, hoppas det är sant. har man hittat handskar, plånbok ökar risken att hitta fingeravtryck!

Om det är från MJ så undrar jag vad polisen tycker om att fynd exponeras på detta viset?
En GM ges ju nu upplysning om vad som är funnet och det är väl inte bra utredningsmässigt?

PR är viktigt eller hur?
Citera
2012-04-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBettie

Märkligt. Detta behandlas inte i FUP såvitt jag kan hitta. Det behandlas hur Marina kom i kontakt med en stor mängd andra killar, men inte hur hon träffade FS. Det enda som nämns är "Marina och
Fredrik träffades en vinter för 3 år sedan."
Citera
2012-04-20, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det är från MJ så undrar jag vad polisen tycker om att fynd exponeras på detta viset?

Det kan ju inte vara hennes, då borde de ju ha lämnat in den för länge sedan. Måste vara någon annans.

..fast den borde ju ha lämnats in ändå kan man tycka.
Citera
2012-04-20, 13:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En GM ges ju nu upplysning om vad som är funnet och det är väl inte bra utredningsmässigt?

PR är viktigt eller hur?

Om det nu skulle vara fynd från MJ, tror du verkligen att polisen skulle ha lämnat fynden
hos PS?

Allt som har hittats måste ju ligga hos SKL nu för analys, allt annat vore ju grovt tjänstefel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in