2012-05-25, 13:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nix,det har jag inte missat.
Men du förstår hon var lite luddig i sitt besked ifall han skulle ut eller ifall han skulle få stanna.
Sommaren hade säkert skjutits upp till vintern,för det har vi ju sett förut att flytten ändrats.

Men det är inget vi behöver haka upp oss på,alla kan vi drabbas av vankelmod,se bara på dig,
hur dina åsikter angående dom inblandade ändrats under trådens gång.
Så MJs obeslutsamhet(läs:godhet) skall vi inte förebrå henne för.

Ibland är han bra han där Fredrik, tex som trovärdig informatör.

Inte enligt postare i tråden som kände till Marina och familjen.
Hon skulle samma dag som hon mördades ha sagt till honom att flytta.

Jag vet inte riktigt vad du läser men det rör sig om många ställen i FUP att hon mådde dåligt över just Fredrik, och brevet hon skrev bevisar ju att hon inte ville ha honom.
Att någon är snäll och låter han bo kvar tills denne får bostad är inte konstigt, men hon skulle gjort slag i saken mycket tidigare istället, så kanske hon levt nu.

Luffare av den här typen en knarkare, parasit som inte haft en enda egen krona ville ju snylta i sig så mycket som möjligt. Som en igel bet han sig fast och kontrollerade Marina.

Marina gjorde slut med Fredrik 1 år innan hon mördades, och samma dygn som hon mördades bad hon honom att flytta. Det va han som tvingade sig kvar. Hon pratade om honom som en inneboende labil person. Hon hade ett helvete med Fredrik som förstörde hennes liv med att ha knark i hennes bostad, och barnmisshandel som hon va anklagad för pga av honom, men som tur va friades hon, men inte han. Han ljög,och va otrevlig och förpestade hennes liv inget annat.
Citera
2012-05-25, 13:38
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och skulle pistolen hittas...
Visst, och som jag skrev är det osannolikt att de så gör - men icke omöjligt. Reimers helgardering är intressant. Likväl ditt svar. De båda inläggen antyder en fläkt av GM:s andedräkt. Jag körde ju den vändan igår - https://www.flashback.org/sp37473574 - men föga förvånande restes inte några synpunkter till min gradering.

Att FS inte hade en aning om vad blodfläcken föreställer då denna förevisades densamme leder ofrånkomligen in i att värdera om denna brist på fantasi hos FS att tänka logiskt, är ett lika starkt indica på att FS mycket väl visste (men hade behov av att dölja det) vetskapen om vad denna fläck föreställde. Blandsaft hade varit ett "rimligt" svar.

Och att det är både osannolikt och mindre troligt (dock ej omöjligt) att han verkligen var genuint ärlig - i denna sin uppenbart svaga perceptionsförmåga. Ännu ett "besvärande" uttalande från tilltalad. *check*

Och visst. Att "missa" vad blodfläcken ens skulle kunna föreställa - är vare sig rimligt, troligt eller sannolikt. Det är i sig dock inget bevis. Men det ser jävligt magert ut. Förstod du själv att detta var en blodfläck första gången du såg bilden?
Senast redigerad av KluvenTunga 2012-05-25 kl. 13:41.
Citera
2012-05-25, 13:38
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Jag vet inte riktigt vad du läser men det rör sig om många ställen i FUP att hon mådde dåligt över just Fredrik, och brevet hon skrev bevisar ju att hon inte ville ha honom.
Att någon är snäll och låter han bo kvar tills denne får bostad är inte konstigt, men hon skulle gjort slag i saken mycket tidigare istället, så kanske hon levt nu.

Luffare av den här typen en knarkare, parasit som inte haft en enda egen krona ville ju snylta i sig så mycket som möjligt. Som en igel bet han sig fast och kontrollerade Marina.

Marina gjorde slut med Fredrik 1 år innan hon mördades, och samma dygn som hon mördades bad hon honom att flytta. Det va han som tvingade sig kvar. Hon pratade om honom som en inneboende labil person. Hon hade ett helvete med Fredrik som förstörde hennes liv med att ha knark i hennes bostad, och barnmisshandel som hon va anklagad för pga av honom, men som tur va friades hon, men inte han. Han ljög,och va otrevlig och förpestade hennes liv inget annat.

Se det fetade.

Att de där postarna inte sade det till polisen då.

Du har minst sagt tvivelaktiga källor eftersom dessa källor inte uppgett samma sak i förhör med polisen. Eller är det så att ett medium fått fram dessa uppgifter i efterhand?
Citera
2012-05-25, 13:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Se det fetade.

Att de där postarna inte sade det till polisen då.

Du har minst sagt tvivelaktiga källor eftersom dessa källor inte uppgett samma sak i förhör med polisen. Eller är det så att ett medium fått fram dessa uppgifter i efterhand?

Vad du tror är inte relevant utan vad man vet är mer intressant här. Källan är Orry-Main.
Frågor?

Man vet att Marina inte ville ha honom där. Så postaren är mer än trovärdig, och har du problem med det?`I så fall får du nog vänja dig vid att Fredrik inte hade lång tid på sig att ge sig av från Marinas hem.
Fup genomsyrar vilket helvete han ställde till för henne och hur dåligt hon mådde, och det är fakta.
Medium? Är det så illa från ditt håll.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Allt beror på ifall de får lika skickliga frivilliga till att göra "skitjobbet" medan centrala ledningsgruppen sitter i ledningscentralen och myser samt slickar i sig beröm och PR

Jag vill att du utvecklar resonemanget här lite för det ser ut som det finns en dold missunnsamhet.
Citera
2012-05-25, 14:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Vad du tror är inte relevant utan vad man vet är mer intressant här. Källan är Orry-Main. Frågor?
Så du menar att Orry-Main skulle ha pratat med MJ samma dag som hon blev mördad? Hur hade de denna kommunikation? Telefon, internet, personligen eller ett icke spårbar sätt?

Citat:
Jag vill att du utvecklar resonemanget här lite för det ser ut som det finns en dold missunnsamhet.
Det behövs inte du vet min inställning till att utnyttja frivilliga krafter för att själv tjäna en hyfsad årslön.
Citera
2012-05-25, 14:21
Bannlyst
Citat:
Varför tror du att det var svårt för en alternativ GM att hitta detta? Allt utom presenningen kan rimligtvis ha funnits i Marinas garderob, och en presenning var nog inte gömd. Tidsrymden som denne hade till sitt förfogande kan mycket väl ha räckt.

Presenningen måste han haft med sig i så fall, det saknas ingen sådan förutom den som Fredrik säger sig ha kastat.
Citera
2012-05-25, 14:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Visst, och som jag skrev är det osannolikt att de så gör - men icke omöjligt. Reimers helgardering är intressant. Likväl ditt svar. De båda inläggen antyder en fläkt av GM:s andedräkt. Jag körde ju den vändan igår - https://www.flashback.org/sp37473574 - men föga förvånande restes inte några synpunkter till min gradering.

Att FS inte hade en aning om vad blodfläcken föreställer då denna förevisades densamme leder ofrånkomligen in i att värdera om denna brist på fantasi hos FS att tänka logiskt, är ett lika starkt indica på att FS mycket väl visste (men hade behov av att dölja det) vetskapen om vad denna fläck föreställde. Blandsaft hade varit ett "rimligt" svar.

Och att det är både osannolikt och mindre troligt (dock ej omöjligt) att han verkligen var genuint ärlig - i denna sin uppenbart svaga perceptionsförmåga. Ännu ett "besvärande" uttalande från tilltalad. *check*

Och visst. Att "missa" vad blodfläcken ens skulle kunna föreställa - är vare sig rimligt, troligt eller sannolikt. Det är i sig dock inget bevis. Men det ser jävligt magert ut. Förstod du själv att detta var en blodfläck första gången du såg bilden?
"De båda inläggen antyder en fläkt av GM:s andedräkt". Betyder det att du tror att jag talar för GM? Jag vill att GM, om det finns någon och i så fall oavsett vem det är, ska straffas för sitt brott. Det har jag förklarat för dig.

Eftersom jag visste att det var en blodfläck innan jag såg bilden faller frågan. Men jag kan tänka mig att någon som ser bilden för första gången och inte vet det är kan tveka inför svaret. Det finns inget som misstänkliggör FS i hans svar.
Citera
2012-05-25, 14:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Presenningen måste han haft med sig i så fall, det saknas ingen sådan förutom den som Fredrik säger sig ha kastat.
Hur vet du det?
Citera
2012-05-25, 14:32
Bannlyst
Citat:

Det är just konstigt det är, att man låter en grabb som FS bo kvar i ett år pga att man är en så
god människa att man tom offrar sin egen relation till familjen för honom.
Men sen att MJ kunde sätta ner foten vad gäller hans barn är för mig helt obegripligt.
På vilket sätt agerade barnen värre än vad deras deras far gjorde eftersom dom
blev utelåsta?

Och det här med barnmisshandel skall du och jag inte gå in på för Jag har barn,
vilket gör att jag varken kan eller vill förstå dig.
Marina hade inga barn,och endast personer utan barn kan empatisera med hennes agerande.
MJ är skyldig fastän hon friades,och så tycker du om FS också,friad men skyldig!

Många ställen i FUPen är inte alla ställen, där får jag min information ifrån!
Brevet hon skrev började med avslut och slutade med en öppning till försoning!

När fick FS ihop det med Maskros egentligen?
Citera
2012-05-25, 14:36
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
"De båda inläggen antyder en fläkt av GM:s andedräkt". Betyder det att du tror att jag talar för GM? Jag vill att GM, om det finns någon och i så fall oavsett vem det är, ska straffas för sitt brott. Det har jag förklarat för dig.

Eftersom jag visste att det var en blodfläck innan jag såg bilden faller frågan. Men jag kan tänka mig att någon som ser bilden för första gången och inte vet det är kan tveka inför svaret. Det finns inget som misstänkliggör FS i hans svar.

Det fetade. Tror du att Marina själv packat in sej och lagt sej under granarna eller hur tänker du????

Det låter ju bra att du vill att GM ska straffas, jag trodde du var helt på FS sida
Citera
2012-05-25, 14:38
Bannlyst
Citat:
Hur vet du det?

Det saknades bara en enligt fup.
Och den hade Fredrik kastat,
och det är den som nu har hittats.
Citera
2012-05-25, 14:40
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:

Är det ens möjligt att där inte finns en GM? Är det osannolikt, möjligt, rimligt, troligt, sannolikt och (be)visat! Fan Q - andas logikens luft... om det så bara är FS andedräkt tror jag det skulle vara bättre än den syrebrist du f.n. befinner dig under. Trodde du kommit längre! Det finns INGET som talar för att M lyckades paketera sig själv i ett emballage i skogen för att bara självdö. Det är inte ens ett möjligt antagande. I synnerhet inte i kombo med FS "oförmåga" att se vad som sannolikt föreställer blod! (Och sedemera bevisat - är just det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in