2012-04-18, 17:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Vet exakt vad jag skrev men om du letar upp inlägget jag citerade då förstår ju varför ja skrev som jag gjorde!
Sluta spela så märkvärdig kära du!!
Jag har läst inlägget som du citerade. Anser du fortfarande att något annat än mord finns inte på kartan? Utesluter du dråp, vållande till annans död eller griftefridsbrott? Eller missförstår jag dig?
Citera
2012-04-18, 17:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Du började väl iofs hugga som anklagade FS redan innan första domen i T-R...
Jag kritiserade åtalet och ansåg att det inte räckte till fällande dom. Hade jag fel?
Citera
2012-04-18, 17:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
JA, FÖR I HELVETE, DET ÄR UTESLUTET FÖR SISTA GÅNGEN. Tror du man kan åtala någon med en gärningsbeskrvning som bara omfattar mord och sen starta om på nytt med dråp och sen när inte det funkar så kör man en vända med vållande till annans död, för att avsluta med två olika vändor i tings- och hovrätt med grov misshandel och brott mot griftefriden!!!

Tänk lite..och läs i tråden!

Men avser du det som egentligen har hänt kan en ny rättegång - efter resning - handla om ett mildare straffansvar än mord, t ex vållande till annans död vilket inte heller är uteslutet att det är det som har hänt.

Det var med tanke på att kroppen hittats som jag undrade och det blev omtag med ingen misstänkt. Lite slarvigt uttryckt tydligen med tanke på reaktionen.
Citera
2012-04-18, 17:36
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har läst inlägget som du citerade. Anser du fortfarande att något annat än mord finns inte på kartan? Utesluter du dråp, vållande till annans död eller griftefridsbrott? Eller missförstår jag dig?
Utesluta kan man aldrig göra men vågar faktiskt stå för vad jag tror som privatperson å de är att man kan utesluta allt annat!
Hon blev mördad de är de jag tror å kommer hålla fast vid de!
Citera
2012-04-18, 17:37
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Jag kritiserade åtalet och ansåg att det inte räckte till fällande dom. Hade jag fel?

Grejen är att de här människorna som arbetar med sådana här ärenden är inte inkompetenta, de hade inte lagt ner all den här tiden och alla de här resurserna om de misstänkte att MJ hade stuckit frivilligt.

Om vi ser lite till facit som givetvis hade underlättat om man hade i från början så hade ju polisen/åklagarn helt rätt i att MJ var mördad, det retar mig därför att folk här inne har suttit och pratat om att blodet i sängen inte stämmer med de två liter som de anser att hon har tappat i madrassen.
Citera
2012-04-18, 17:38
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Han kan inte dömas för mord utan resning. Han har fått en lagakraftvunnen dom, och oavsett hur mycket bevis som dyker upp krävs det resning.

Nej men finnes spår på kroppen som är från Fredrik blir det resning utan diskussion. HD river senaste domen och det blir en ny rättegång.

Så vad dillar du om griftefrid?
Citera
2012-04-18, 17:38
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Hur tänkte du nu? Om dom kan binda han till att flyttat på kroppen kommer han dömas till mord då där inte finns en annan bit i pusslet som passar in som mördaren.

Låt säga att man hittar något tekniskt bevis som binder FS till att ha transporterat kroppen och gömt den på fp. Låt säga att M avlidit av en kula i huvudet.
OM FS då skulle ändra sin historia och säga att han visste att M var deprimerad och att han under nattkröken hörde ett skott från hennes sovrum, ilar dit och hittar henne död. Han grips av panik för att själv bli anklagad för att ha utfört dådet och gömmer henne därför på den plats hon senare hittas. Skulle en sån version verkligen få honom fälld till annat än brott mot griftefriden?
Citera
2012-04-18, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Grejen är att de här människorna som arbetar med sådana här ärenden är inte inkompetenta, de hade inte lagt ner all den här tiden och alla de här resurserna om de misstänkte att MJ hade stuckit frivilligt.

Om vi ser lite till facit som givetvis hade underlättat om man hade i från början så hade ju polisen/åklagarn helt rätt i att MJ var mördad, det retar mig därför att folk här inne har suttit och pratat om att blodet i sängen inte stämmer med de två liter som de anser att hon har tappat i madrassen.
Tingsrättsdomen ger utrymme för annat än mord även om FS bar ut henne död ur sovrummet.

Jag fick inte svar på min fråga, "hade jag fel"? Och medan du är här kan du väl också svara på hur det kunde vara natt mellan kl 14:39 och kl 15.00 28/7 2010 utan att det har uppmärksammats.
Citera
2012-04-18, 17:44
Medlem
Nu är jag inte säker på detta men tar man någons liv och sedan dumpar kroppen så blir det bara mord/dråp. Tror inte man blir dömd för brott mot griftefriden utan att flytta kroppen kan nog räknas till själva gärningen (mord/dråp). Dumpar man sedan en kropp och ytterligare en gång för den till annat ställe så kan man bli dömd för brott mot griftefriden. Tror han blir dömd fullt ut för mord/dråp eller så händer inte ett shit.
Citera
2012-04-18, 17:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Nej men finnes spår på kroppen som är från Fredrik blir det resning utan diskussion. HD river senaste domen och det blir en ny rättegång.

Så vad dillar du om griftefrid?
Jag tror inte att FS kan åtalas för griftefridsbrott utan resning. Efter resning kan han dömas för griftefridsbrott. Är det dillande?
Citera
2012-04-18, 17:46
Medlem
mjohan84s avatar
Ännu en gång går FS ut i media och gnäller om förföljelse, denna gång även ifrån rättsapparaten.
Han satt själv och sa under förhör "Ni har bara indicier", men hallå... Alla indicier pekade mot honom, och han som själv sa att hon var bortrest, dock hittades ju kroppen och alla indicier är ännu starkare än någonsin.

Han är så patetisk, sitter här inne på forumet och outar sig, även hans lilla flickvän som sitter och visar hur dum hon är, det är verkligen synd om de här personerna, FS förra sambo är mördad och hittas paketerad i skogen och det enda han bryr sig om är 250tusen för att kunna starta ett nytt liv.
Citera
2012-04-18, 17:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Låt säga att man hittar något tekniskt bevis som binder FS till att ha transporterat kroppen och gömt den på fp. Låt säga att M avlidit av en kula i huvudet.
OM FS då skulle ändra sin historia och säga att han visste att M var deprimerad och att han under nattkröken hörde ett skott från hennes sovrum, ilar dit och hittar henne död. Han grips av panik för att själv bli anklagad för att ha utfört dådet och gömmer henne därför på den plats hon senare hittas. Skulle en sån version verkligen få honom fälld till annat än brott mot griftefriden?

Den teorin skulle kunna få t.o.m. mig att vilja börja mäta skotthålsvinklar... Hoppas polisen kallar in en duktig tekniker som fixar det. Har man ett kulhål i kraniet och ett skotthål i väggen så måste man väl kunna avgöra pistolens position!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in