2012-04-19, 21:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Medveten om lukta gott biten (jagar själv), men är inte vildsvin etc kräsna av sig och väljer annat framför en kropp som legat några veckor augusti (rötmånad)

Vildsvin är allätare och oppurtionister så ett skrovmål på en död kropp efter ett
halvår är nog ingen omöjlighet.

Kort sagt de äter fan allt som kommer i vägen för deras tryne.

(det gör tamsvin också, jag har matat sådana med matrester som har luktat skunk)
Citera
2012-04-19, 21:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vildsvin är allätare och oppurtionister så ett skrovmål på en död kropp efter ett

(det gör tamsvin också, jag har matat sådana med matrester som har luktat skunk)
Och vissa kallar FS djurplågare. Nu ligger du illa till.

Men borde inte vildsvin ha gjort konfetti av emballaget?
Citera
2012-04-19, 21:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och vissa kallar FS djurplågare.

Men borde inte vildsvin ha gjort konfetti av emballaget?

Jo, så vi kan räkna med att kroppen inte har blivit angripen av vildsvin i alla fall.
Om så hade varit fallet så hade det inte funnits något kvar av emballaget.
Citera
2012-04-19, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, så vi kan räkna med att kroppen inte har blivit angripen av vildsvin i alla fall.
Har du någon gissning till varför kroppen inte har blivit angripen av vildsvin?
Citera
2012-04-19, 22:00
Medlem
Citat:
Medveten om lukta gott biten (jagar själv), men är inte vildsvin etc kräsna av sig och väljer annat framför en kropp som legat några veckor augusti (rötmånad)
Jag har inte märkt att ruttet är lockande för vilda djur. Har en åtel blivit för gammal om det varit varmt på vintern så blir den liggande. Däremot gäller detta inte insekter o maskar, de kan jobba fort.
Citera
Medlem
Citat:
Varför meddelade M att hon skulle till Linköping? Enligt teorin gjorde hon fordonsfrågan efter SMS:et om Linköping, och levde alltså då.

Ja, när jag läste förhören med de anhöriga, verkade de ha en väldig kontroll på Marina. Allt från vad hon hade för kläder, att hon inte har kontanter och vad hon gjorde på dagarna. Det menar jag inget illa med, men hon var ju en vuxen kvinna och ville kanske inte berätta allt, alltid. Kanske hon ville försäkra sej om att ingen skulle komma hem till henne, när hon hade dejt?
Citera
Medlem
jjagares avatar
Citat:

Men om det finns annat att tillgå så borde det ju vara mer intressant. Hade tamsvinen något val??
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Har du någon gissning till varför kroppen inte har blivit angripen av vildsvin?

Nej, har ingen aning om hur det ser ut med vildsvinsstammen där, det kanske inte finns
så många?

Någon i tråden som har koll?
Citera
2012-04-19, 22:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Men om det finns annat att tillgå så borde det ju vara mer intressant. Hade tamsvinen något val??

Nej, de fick vad som utdelades men det gäller även för vilda djur, är födotillgången
knapp så konsumeras vad som finns.
Citera
2012-04-19, 22:05
Medlem
Citat:
Men hallå eller. Finns inga Vildsvin i Svartedalens centrum ej heller råttor som sagts tidigare. Vildsvin vill ha jordbruksmark med skogsremsor runt. Åkrar med spannmål och potatis. En och annan kan väl vid större förflyttningar komma igenom Svartedalen men det är mycket sällsynt
Citera
2012-04-19, 22:07
Medlem
essohasses avatar
Det vore väldigt skönt om bäddmadrassen (kanske madrasserna?) som påträffades tillsammans med kroppen innehåller så mycket blod att det kan fastställas att hon dog där i sängen.

Då får helt enkelt trådens fanatiska konspirationsteoretiker vänja sig vid tanken att hon mördats i sängen och gömts i skogen.

Med detta konstaterat blir det förhoppningsvis inte så intressant hur kroppen har förflyttats och vilka spår det borde ha lämnat, utan man får helt enkelt acceptera fakta.
Citera
2012-04-19, 22:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Men hallå eller. Finns inga Vildsvin i Svartedalens centrum ej heller råttor som sagts tidigare. Vildsvin vill ha jordbruksmark med skogsremsor runt. Åkrar med spannmål och potatis. En och annan kan väl vid större förflyttningar komma igenom Svartedalen men det är mycket sällsynt

Tack, som jag skrev har jag ingen som helst aning om det skulle finnas någon
vildsvinspopulation i området.

Finns det ingen så är ju saken klar, kroppen kan inte ha angripits av dem
och räv, fåglar m.m kan knappast förorska större skada på ett väl inslaget
paket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in