2012-04-16, 18:42
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hoppas att dödsorsaken går att fastställa trots att kroppen legat ute i nästan två år.
Ja verkligen har dock svårt att se senariot med skott i huvudet me tanke på vart blodet i sängen fanns och kulans placering! Sen kunde väll inte blod fastställas på väggen? Tror mer på att hon blivit mördad på annat vis!
Å är de tex via knivhugg i mjukdelar kan de bli knivigt efter så lång tid!
Men bara att vänta å se!!
Citera
2012-04-16, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
De är bekräftat att de är en hel kropp som hittats!

http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.1594169--det-viktiga-ar-att-marina-far-begravas-
Hoppas nu innerligt att det är Marina. Det varj ju skönt att höra att kroppen är hel. Det kommer förmodligen, som vi har diskuterats, göra det lättare att binda gärningsmannen. Får vi hoppas.
Citera
2012-04-16, 18:47
Medlem
LadyZamiocs avatar
Citat:
De är bekräftat att de är en hel kropp som hittats!

http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.1594169--det-viktiga-ar-att-marina-far-begravas-

Ah. Det förklarar det tidigare uttalandet om att man tror sig kunna ha identifieringen klar eventuellt redan imorgon.
Citera
2012-04-16, 18:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja verkligen har dock svårt att se senariot med skott i huvudet me tanke på vart blodet i sängen fanns och kulans placering! Sen kunde väll inte blod fastställas på väggen? Tror mer på att hon blivit mördad på annat vis!
Å är de tex via knivhugg i mjukdelar kan de bli knivigt efter så lång tid!
Men bara att vänta å se!!
Mon om det är en kula genom huvudet så blir det lätt att fastställa. Karl XII:s dödsorsak gick att fastställa efter 200 år.
Citera
2012-04-16, 18:50
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyZamioc
Ah. Det förklarar det tidigare uttalandet om att man tror sig kunna ha identifieringen klar eventuellt redan imorgon.
Ja men väntan är lång även om de bara handlar om timmar!
Men flera har ju gått ut med att de tror att de ä hon å de skulle de ju inte göra om de hittat konkreta bevis. Men de vill väll bara få de bekräftat till 100. % innan de offentliggörs.
Citera
2012-04-16, 18:52
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Mon om det är en kula genom huvudet så blir det lätt att fastställa. Karl XII:s dödsorsak gick att fastställa efter 200 år.
Ja om kulan tagit där å om de är en kula som är orsaken! Men varför är kulhålet placerat på väggen utan blod ? Hade de inte då varit mer troligt att hon blivit skjuten när hon låg ner å då hål i madrassen + att kulan hade varit full med DNA.
Citera
2012-04-16, 18:54
Medlem
LadyZamiocs avatar
Citat:
Men flera har ju gått ut med att de tror att de ä hon å de skulle de ju inte göra om de hittat konkreta bevis. Men de vill väll bara få de bekräftat till 100. % innan de offentliggörs.

Säkert har du helt rätt.
Citera
2012-04-16, 18:54
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Jag är ingens advokat, vem är det jag försvarar genom att påstå att GM kanske kommer undan morddom? Jag förstår inte din poäng. Fortfarande, att ta bort huvudet från en kropp är inte mord. Det är brott mot griftefriden, vilket är samma brott som Alm dömdes för.
Nej... inte om personen levde när man började "ta bort huvudet".
Citera
2012-04-16, 18:57
Medlem
Jag klurar på det här uttalandet om att det skulle ha funnits en jacka med i "paketet". Om jackan hade suttit på kroppen (eller skelettet ) så borde det ha varit svårt att se en ryggrad. Nu kan ju jackan ha varit ganska söndervittrad, men ändå.

Annars, har jackan bara legat "medpaketerad"? Då är det ju förmodligen så att MT stoppade med den i paketet för att den bär spår av MT... OM så är fallet så kan vi ju faktiskt hoppas på en resning. (ja, jag hör till skaran som tror att FS är skyldig)
Citera
2012-04-16, 18:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja om kulan tagit där å om de är en kula som är orsaken! Men varför är kulhålet placerat på väggen utan blod ? Hade de inte då varit mer troligt att hon blivit skjuten när hon låg ner å då hål i madrassen + att kulan hade varit full med DNA.
Det är ett av de stora mysterierna i den här tråden. Kulbanan tycks inte gå från blodfläcken till kulhålet. Kulhålet var rent på blod och var inte rengjort, och innehöll en tändsatspartikel och en oidentifierbar benbit.
Citera
2012-04-16, 18:58
Medlem
Citat:

Hur vet man att han inte sköts efter det att döden inträffade?
Citera
2012-04-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuba-Cola
Jag tippar på att GM har flyttat "paketet" minst en gång och jag tror att hans nuvarande sambo har hjälpt honom med det.

jag tror mycket väl att hon hjälpt honom för "kärlekens skull" Hon kanske tom är den som sköt henne....av svartsjuka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in