2011-10-17, 22:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är sms:set som Fredrik fick från Marina som är det mest skumma och han förnekar det.
C ringde Marina först inget svar, men fick ett sms svar från Marinas mobil.
Ja, sms hade hon tydligen tid att skriva, men inte att svara som hastigast... Håller med om att detta är mycket graverande - för FS.
Citera
2011-10-17, 22:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Att han inte skulle fått ett skickat sms kan inte ses som annat en en ren lögn.
Men han har säkerligen sin skäl till detta agerande...Frågan är väl egentligen varför ?
Han ville väl inte erkänna att han innehade MJ:s mobil - eftersom mobilerna vid tillfället har ansetts röra sig samtidigt och mot ett gemensamt mål: Övre Röra. - FS mottog sms:et i samma sekund som MJ:s mobil avsände det.
Citera
2011-10-17, 22:59
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, jag tolkade det som om att han lyfte på ingenting. Varken överkast, täcke, underlakan eller bäddmadrass.
Så tolkar inte jag FS svar. Jag tolkar det som att han svarar att han inte lyfte på bäddmadrassen och kollade. Han svarar naturligtvis på frågan han fick.

(OT. Ett tips. Bättre svenska är att du skriver att du tolkar FS svar som att han inte lyfte på någonting.)
Citera
2011-10-17, 23:04
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man hade i dag 4-5 preliminära rättegångsdatum i November, men inte fastslaget ännu.
Om ca 2 dagar ska man ha mer info om vilka dagar osv i HR.
Inget nytt hade inkommit ännu.
Tack för info. Det ser, med andra ord, ut som det blir november som gäller!
Citera
2011-10-17, 23:33
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag såg det senare, såg bara din fråga vid ett par tillfällen och undrade mest vad detta hade med fallet att göra tills jag uppmärksammades på TP:s inlägg.

Sorry, men oss föräldrar/kommande föräldrar mellan är det alltid bra att ha ett sådant liggande hemma.
Ok. Men var ifrån fick du att IKEA vänder sig till personer med urinkontinens med det skyddet? Det borde vara falsk marknadsföring.
Citera
2011-10-17, 23:58
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tror inte att MJ var död/borta förrän natten efter, alltså 28/29 juli, oavsett ev. GM.
Jag tror att det kan ha varit MJ som kom i flygande fläng, och mötte vittnet KH, när hon skulle att ta ut pengar.
Jag tror att det var MJ som sms:ade bilregistret, vi vet att hon brukade kolla reg.nr.
Hade FS några sms till eller ifrån 72503 på sin mobil?
Varför gjorde hon i så fall inte det hon och hennes syster planerat att göra? Varför fixade hon inte den trasiga delen på skidan som hon sagt att hon skulle göra? osv.

Ang. FS mobil till/ifrån 72503 - ingen aning. Det kan du fråga FS. Varför har du inte gjort det?
Citera
2011-10-18, 00:04
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bevis för att han går på tyngre droger. Inte ens du kan väl anse att det som hände för 10 år sedan kan räknas så nutid eller kan det vara så illa?
Hur vanligt är det att man kan gå från tyngre droger till att bara nyttja lättare dylika? Personligen har jag ingen aning.
Citera
2011-10-18, 00:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hur vanligt är det att man kan gå från tyngre droger till att bara nyttja lättare dylika? Personligen har jag ingen aning.
Inte speciellt ovanligt när kickarna uteblir, vilket de såsmåningom gör.
Allra vanligast är nog att tyngre missbrukare slutar som alkisar.

Men visst finns det personer som håller sig till att röka brass hela livet och aldrig gå över till tyngre droger.
Citera
2011-10-18, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Inte speciellt ovanligt när kickarna uteblir, vilket de såsmåningom gör.
Allra vanligast är nog att tyngre missbrukare slutar som alkisar.

Men visst finns det personer som håller sig till att röka brass hela livet och aldrig gå över till tyngre droger.

Det är sällan som någon slutar för att kickarna uteblir.
Det är ju bara att höja dosen.
Oavsett om det handlar om narkotika,alkohol,mat eller sex.

Däremot är det inte helt ovanligt att man byter missbruk,blandar eller rent av dör.
Men det är däremot ganska ovanligt att folk dör av sexmissbruk.

Dom som söker hjälp har ofta kommit till insikt om sitt missbruk och har därför större chans att klara sej.
Bryter man dessutom med dom som man bara missbruket gemensamt med.
Ja då ser det genast lovande ut för ett liv utan missbruk.

Problemet för missbrukarna och dess humör,är när drogerna tar slut.
Det är många gånger då som fan tar vid i form av tändande av kort stubin.
I dag är det dessutom inte helt ovanligt med missbruk och någon form av störning.
Som tex personlighetsstörning.
Citera
2011-10-18, 06:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om det inte låg några bäddmadrasser i sängen när din alternativa gm var där och mördade MJ? Varför skulle h*n leta upp ett par och lägga dit? Det är ganska uppseendeväckande. Då var h*n inte ute efter att försöka dölja blodet. Sover man utan madrasser reagerar man om det plötsligt ligger ett par i sängen.
Och varför skulle det inte ha funnits några bäddmadrasser i sängen då en alternativ GM var där? I vilken teori ingår det? Det är iaf inte min teori. Fråga den som kom med teorin.
Senast redigerad av Quarrel 2011-10-18 kl. 06:33.
Citera
2011-10-18, 06:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är inte innehållet som är relevant; det är att FS säger att han aldrig har mottagit ett bevisligen avsänt sms + att han också påstår att han inte ens innehade sin mobil när sms:et anlände, men detta inte förrän han fick höra talas om att MJ skickat ett sms (FUP, s. 958f), dvs han vill komma bort från det faktum att han annars skulle ha hört ett sms inkomma på sin mobil (kanske rentav vaknat i sin bil på parkeringsplatsen denna fm kl. 10:01:39?)
Varför skulle han förneka SMS:et om det togs emot i eller nära hemmet, vilket det gjorde enligt telefonlistan? Vad kunde ha funnits för graverande i SMS:et som gjorde att han var tvungen att dölja det?
Citera
2011-10-18, 07:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det är sällan som någon slutar för att kickarna uteblir.
Det är ju bara att höja dosen.
Oavsett om det handlar om narkotika,alkohol,mat eller sex.

Däremot är det inte helt ovanligt att man byter missbruk,blandar eller rent av dör.
Men det är däremot ganska ovanligt att folk dör av sexmissbruk.

Dom som söker hjälp har ofta kommit till insikt om sitt missbruk och har därför större chans att klara sej.
Bryter man dessutom med dom som man bara missbruket gemensamt med.
Ja då ser det genast lovande ut för ett liv utan missbruk.

Problemet för missbrukarna och dess humör,är när drogerna tar slut.
Det är många gånger då som fan tar vid i form av tändande av kort stubin.
I dag är det dessutom inte helt ovanligt med missbruk och någon form av störning.
Som tex personlighetsstörning.
jag skrev, "när kickarna uteblir".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in