Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kloka ord, men jag är rädd för att du talar för döva öron här, FS är ju en perfekt
syndabock om man säger så.
Nu ska jag villigt erkänna att den mest troliga i det här fallet är FS men då ska
man kunna bevisa det också.
Två gånger har det försökts med ett riktigt negativt resultat för åklagarsidan,
så om de nu får till en resningsansökan hoppas jag att de har redigt på fötterna.
Ja, då han har misshandlat barn dödat och plågat djur, mordhotat Marina (hon skulle dödas och gömmas) och knarkat tidigare, är han inte Guds bästa barn om man säger så.
Ju mer jag tänker på det, desto konstigare tycker jag det är om det inte blir ett indiciemål. Det är ju svårt att hitta bevis i ett sådant här fall, det är ju då antingen ett vittne eller pistolen med fingeravtryck som skulle vara bortkastad, men ska det verkligen vara enda utvägen för att döma honom? Då är det ju i stort sätt fritt fram att döda sin partner, bara man lyckas göra sig av med vapnet och nekar i sten.
Det finns massor med luckor i hans historia som är kraftiga indicier tycker jag, bla detta med att Marinas bil anträffats långt ifrån den nu påträffade kroppen. Marina ska alltså först ha åkt iväg långt för att strax därefter komma hem med ett annat fordon, mördas av en okänd gm och forslats bort av någon som återvänt och städat huset. Att FS aldrig ringde M efter mordet är också ett graverande indicie. Och att det var blod i sängen givetvis, samt att Fs alibi är helkasst. Ensam på en kyrkogård hela natten. Skrattretande.
Som sagt bevis blir nog svårt i detta mål, men indicier finns det gott om och alla pekar på F.