2012-01-08, 09:34
Medlem
mjohan84s avatar
Killen sitter och säljer av hennes egendom på Tradera som skribent nämnde här ovan.
Han har bott gratis och levt på hennes släkt och nu har han mage att kräva 200k för "lidande" det är skrämmande... Han har ju dessutom varit med här i trådet och "outat" sig...

Vad jag såg i förundersökningen så hade han dessutom skulder överstigande 200k, hoppas att dessa ligger som indrivningsärenden hos fogden....
Citera
2012-01-08, 09:40
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessicaandersson
Efter att kollat upp denna tråd och funnit att Flashback mobben inte fått fram något av värde, utan endast försökt framställa Marina i så ofördelaktig dager som möjlig.
Jag kände inte Marina, men jag tror att precis som några här skrivit så var hon en go och fin tjej sominte på något vis gjort sig förtjänt av att bli mördad.
Hoppas att mördaren en dag åker fast.
Vila i frid Marina...

Ingen gör sig väl förtjänt utav att mördas, men varför ska man automatiskt helgonförklara döda människor? om nu är död...

Hon var säkert en normal människa, träffade denne missbrukande idiot och förändrades som hennes släktingar har vittnat om...

Frågan är ju om hon gillade bdsm INNAN hon träffade GM? Eller om hon fick utlopp för sitt dåliga förhållande genom denna typart av sex? Om hon var elak emot hans barn osv och varför?
Citera
2012-01-08, 11:57
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Jadu Artmix alias Fredrik!
Nu kan du nog koppla av, åtminstånde tills Marinas lik dyker upp.
Det enda straffet hitills för din gärning är att du ska leva med med vad du gjort Marina.
Minnena kommer att göra sig påminda och plåga dig gång på gång, dag som natt i många många år.
Dessutom ska du leva med ovissheten att något när som helst kan dyka upp som bevisar din skuld.
Även ovissheten att någon annan får för sig att skipa rättvisa.
Du kommer troligen aldrig mer att få lugn och ro inombords.

Tyvärr rör det sig nog om en psykopat, dessa känner ej skuld eller har nått
samvete. Han kanske känner precis tvärtom, en misslyckad person som
"vinner" över polisen, kommer undan med perfekta brottet och dessutom
får en rejäl slant för det.
Citera
2012-01-08, 13:22
Medlem
DickRichardsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Tyvärr rör det sig nog om en psykopat, dessa känner ej skuld eller har nått
samvete. Han kanske känner precis tvärtom, en misslyckad person som
"vinner" över polisen, kommer undan med perfekta brottet och dessutom
får en rejäl slant för det.

Ja så tror jag nog också det ligger till.
Har följt tråden under hela den här tiden och det som kommit fram om Fredrik tyder på en samvetslös jävel. Han har nog inga problem att somna på kvällen inte.
Citera
2012-01-08, 13:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickRichardson
Har följt tråden under hela den här tiden och det som kommit fram om Fredrik tyder på en samvetslös jävel. Han har nog inga problem att somna på kvällen inte.
Följt tråden, men har du läst fup och tagit del av den underlag som finns?
Citera
2012-01-08, 13:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessicaandersson
Efter att kollat upp denna tråd och funnit att Flashback mobben inte fått fram något av värde, utan endast försökt framställa Marina i så ofördelaktig dager som möjlig.
Jag kände inte Marina, men jag tror att precis som några här skrivit så var hon en go och fin tjej sominte på något vis gjort sig förtjänt av att bli mördad.
Hoppas att mördaren en dag åker fast.
Vila i frid Marina...
Du verkar säker på att M är död, trots att två domstolar hyser tvivel om det. Vet du något som domstolarna inte vet? I så fall tycker jag att du ska berätta det för polisen eller här, helst båda. Överklagandetiden har inte gått ut, och en familj väntar på besked om M:s öde.
Citera
2012-01-08, 13:48
Medlem
DickRichardsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Följt tråden, men har du läst fup och tagit del av den underlag som finns?

Ja det har jag.
Citera
2012-01-08, 14:21
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du verkar säker på att M är död, trots att två domstolar hyser tvivel om det. Vet du något som domstolarna inte vet? I så fall tycker jag att du ska berätta det för polisen eller här, helst båda. Överklagandetiden har inte gått ut, och en familj väntar på besked om M:s öde.

Det enda säkra i detta fall torde vara att Vi inte med säkerhet vet om Marina är död..möjligen då bortsett från Mrs M som enligt egen utsago tycks verka övertygad om så är fallett
Citera
2012-01-08, 14:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickRichardson

Tror inte jag heller, för ett gott samvete är ju bästa huvudkudden.
Citera
2012-01-08, 14:25
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror inte jag heller, för ett gott samvete är ju bästa huvudkudden.

Torde han ju haft då han sov över på hårda gravstenen, Ne ce pas
Citera
2012-01-08, 17:17
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Torde han ju haft då han sov över på hårda gravstenen, Ne ce pas

Du glömde kanske, att han hade sitt goda samvete med sig som kudde, n´est-ce pas?
Citera
2012-01-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Som jag skrev, jag kände inte Marina. Och jag vet inget mera än det jag läst i tidningar och här i tråden. Tyvärr tycker jag att det enda rimliga är att någon bragt henne om livet. Har ingen uppfattning i skuldfrågan, men anser det inte uteslutet att det kan finnas en alternativ möedare. Polisen har ofta lätt att låsa sig vid det som verkar enklast. Givetvis utesluter jag inte att den person som frikänts i två instanser mycket väl kan vara hennes baneman. Att det i rätten inte gått att fälla honom behöver inte betyda att han är oskyldig
Skulle gärna vilja ha namn och bild på den misstänkte mannen. då han eligt tidigare uppgifter greps och bodde i min hemstad tillsammans med en ny kvinna. Bor han kvar här ännu vet man ju inte vad man eventuellt kan snappa upp om man vet vem det är. Min hemstad är liten och alla känner i princip alla...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in