2011-10-07, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tolkar det som att Mamman trodde att C tagit med sig bägge sakerna den 2 aug. Det är det mamman vill rätta till efter att hon pratat med C. C hämtade sakerna den 3 aug.
Trodde? Mamman var ju själv med vid de 2 tillfällena med Carina då både dator och kamera hämtades. Att pojkvännen Göran var med säger hon inte i förhöret.
Citera
2011-10-07, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Trodde? Mamman var ju själv med vid de 2 tillfällena med Carina då både dator och kamera hämtades. Att pojkvännen Göran var med säger hon inte i förhöret.

Då tog hon väl fel på dag?
Ange gärna sida i FUP. Det är lättare att leta fram då.
Citera
2011-10-07, 11:20
Bannlyst
Citat:
Då tog hon väl fel på dag?
Ange gärna sida i FUP. Det är lättare att leta fram då.
Bla. 522,666,667
Citera
2011-10-07, 11:37
Bannlyst
Citat:
Bla. 522,666,667

Det är som sagt en tolkningsfråga, vem hon påstår tar med sig grejerna. Jag uppfattar att mamman vill att det ska bli rätt och därför kontaktar polisen. Det hade hon inte behövt göra.
Citera
2011-10-07, 11:44
Bannlyst
Citat:
Det är som sagt en tolkningsfråga, vem hon påstår tar med sig grejerna. Jag uppfattar att mamman vill att det ska bli rätt och därför kontaktar polisen. Det hade hon inte behövt göra.
Har du inte läst 522?
Citera
2011-10-07, 11:59
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
På vilket sätt har jag missförstått?

Ifrågasätter jag på något sätt det ni diskuterade, mitt inlägg är ett klargörande.

Lalajlaj
Betyder inte så mycket för brottet egentligen men angående ryggproblemen talar han sanning, han har komprimerd disk och kota.

Var i detta inlägg ifrågasätter jag din eller MrsMagoo diskussion. MrsMagoo sa att han var en notarisk lögnare. Jag svarade att han iallafall talade sanning om ryggen.

Sedan att jjagare försöker göra sig sig märkvärdig och röra till allt är upphovet till det missförstånd vi nu tvingas att reda ut.

Det finns inget missförstånd, det var jjagares inhopp i detta som rörde till det.

Man kan fejka ryggen eller påstå man har ondare än vad man har.
En sån som han vill inte arbeta de är tydligt.

Citat:
Men fy fan, det fetmarkerade. MrsMagoo svarade Marioos inlägg där hon säger att det bara var ryggskott och inget annat genom att säga att han är en notarisk lögnare.

Kom för fan inte och säg att du inte kunde lista ut det själv.

Har jag inte sagt och står det så är det från dokument i så fall.
Han kan lägga ett salladsblad på ryggen så kanske latmasken kommer ut.

Så ta nu fram där sagtr ryggskott tack.
Jag skiter väl i hela hans sjukdomsbild han munsade tramadol på häktet som är lika beroendeframkallande som den skiten han röker så vad fan surrar han om inga mediciner.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-07 kl. 12:07.
Citera
2011-10-07, 12:00
Bannlyst
Citat:
De är inte misstänkta för något. Nu försvann inte kamera och datorn så polis kunde undersöka hennes senaste kontakter. Det är bra.
Hade anhöriga laborerat med datorn hade det lämnat spår. Polisens IT-tekniker kan sånt här.
Nej Just det,,,

Man visste att det var den aningen osympatiske så varför utreda alternativa scenarion. Skall vi titta under sängen? Nä vi åker och fikar istället,, vilar över hela utredningen
Citera
2011-10-07, 12:05
Bannlyst
Citat:
De är inte misstänkta för något. Nu försvann inte kamera och datorn så polis kunde undersöka hennes senaste kontakter. Det är bra.
Hade anhöriga laborerat med datorn hade det lämnat spår. Polisens IT-tekniker kan sånt här.

Just de två försvann inte. Vad vet vi vad som lägligt försvann,,,,just det
Citera
2011-10-07, 12:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nej, de försvann inte.
Men hur kommer det sej att mamman talar om att hon och Karina varit i huset med 2 poliser runt den 2-3 aug och att hon då tog med sej en dator. Att hon senare efter någon dag åker dit igen och "gick bara in och hämtar en kamera och gick ut igen" som hon säger.
Efter förhöret ringer hon polisen på eftermiddagen efter att ha pratat med Karina och säger att hon vill rätta till en del i förhöret ang datorn och kameran. Då säger hon att: Både datorn och kameran togs från Marinas hus tisdagen d. 3 augusti.
Det var Karina och hennes pojkvän Göran som hämtade datorn och kameran. Mamman själv var inte med.

Varför ändrar hon sin version till att hon har hämtat både kamera och dator till att hon inte har gjort det utan att Karina med pojvän har hämtat det?
Man vet väl om man hämtat saker i huset eller inte.

Man har nog rätt att klampa in och ut då man först inte visste/trodde hon va mördad.
Sen var det faktiskt föräldrarnas hus så dom hade all rätt.
Hämtade en del som inte vissa andra ska få behålla det räcker med att han stal och snyltade kanske.

Sen är dom inte misstänkta här.
Misstänkt mördare heter Fredrik Svensson.
Citera
2011-10-07, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man har nog rätt att klampa in och ut då man först inte visste/trodde hon va mördad.
Sen var det faktiskt föräldrarnas hus så dom hade all rätt.
Hämtade en del
som inte vissa andra ska få behålla det räcker med att han stal och snyltade kanske.

Sen är dom inte misstänkta här.
Misstänkt mördare heter Fredrik Svensson.

Diskutabelt,,,,,hört talas om förhindrande av utredning
Citera
2011-10-07, 12:08
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Vadan detta intresse i slasken, det finns ytterst lite information och den innehåller namn på personer som inte är misstänkta och således inte har i tråden att göra.
Det handlar om trovärdighet - jag har avslöjat lögnare förr. Du har 2 obesvarade inlägg från mig... Det duger inte att citera ett raderat inlägg. Är din SLASK lika omfångsrik som den Quarrel besitter? Hur svårt kan det vara. Skeptisk är jag.
Citera
2011-10-07, 12:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jodå, det kan han. Det hela hänger som sagt på var inom räckhåll för Kode O han befann sig samt när vittnet vid golfbanan (som dessförinnan handlat och lastat in diverse varor i sin bil mm) såg mannen som misstänks vara FS.
Nej, på promenaden från Stora Höga fram till golfbanan var han aldrig mindre än 5 km från Kode O's cell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in