2012-01-31, 23:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Dröm vidare.

Vad menar du med den kommentaren, juridiskt sett så är M försvunnen
frivilligt tills något annat motbevisar det.

Jag tror personligen inte att det är så men lagen säger det.

//Reimer
Citera
2012-01-31, 23:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jo då även en psykopat är rädd för rättsväsendet, så det tror jag nog han lär få vara i hela sitt liv. Mord kan lösas det finns alltid en chans.
Frivilligt försvunnen är det ingen längre som inbillar sig direkt där är ni få som inte förstår eller vill förstå och fantasier drar iväg till orimligheter.

Men skallgången kan visst göra nytta han kanske glömde något litet vid platsen han grävt ner henne på, och han har ju haft en hel del pyssel med sängkläder och annat. Man vet aldrig vad som kan dyka upp.
Och terrängen där ute kan gott genomgås och tittas på noga det skadar inte. Och jag funderar på att sponsra dom faktiskt.
"Jo då även en psykopat är rädd för rättsväsendet"
Förlåt min nyfikenhet men hur vet du hur en psykopat tänker och känner?

Varför inte delta i skallgången du har ju en del idéer om var man ska leta?
Citera
2012-01-31, 23:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Dröm vidare.

Som sagt..Hon kommer alltid vara försvunnen i juridisk mening om inget hittas. Hur det sen ligger till i verkligheten spelar ingen roll.
Citera
2012-02-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

//Reimer

Nu låter du nästan som Quarrel, är ni sovkamrater?
Citera
2012-02-01, 07:16
Bannlyst
Citat:
Vad menar du, det är två år sedan hon försvann (mer eller mindre) finns det något
kvar så är det benrester och ligger hon i en sjö eller träsk, vad skulle hundarna göra för nytta?

//Reimer

Du ska inte underskatta hundars nosar. Jag läste mycket om detta för ett par år sedan och blev bland annat imponerad av en hund som hittade en kropp som legat på botten i en sjö i över 2 år. Kroppen låg dessutom väldigt djupt, jag minns inte exakt men det var ca 20-30 meter. De tog hunden ut i båt och han markerade rakt över den plats kroppen låg på. Så kom den kroppen tillrätta..

Sen har vi andra hundar som hjälper till att nosa fram flera tusen år gamla benrester, så inte är det kört inte.
Citera
2012-02-01, 09:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du ska inte underskatta hundars nosar. Jag läste mycket om detta för ett par år sedan och blev bland annat imponerad av en hund som hittade en kropp som legat på botten i en sjö i över 2 år. Kroppen låg dessutom väldigt djupt, jag minns inte exakt men det var ca 20-30 meter. De tog hunden ut i båt och han markerade rakt över den plats kroppen låg på. Så kom den kroppen tillrätta..

Sen har vi andra hundar som hjälper till att nosa fram flera tusen år gamla benrester, så inte är det kört inte.

Tror du att denna kompetens finns bland de hundar som kommer att användas vid sökningen? Det tar tid att få de fullärda och ändå så kan ingenting garanteras, minns blodfläcken i och under sängen.

Om djuren har dragit runt med delar av kroppen, hur stort är området som kan komma att behöva genomsökas?
Med hur stor säkerhet kan de säga att det är delar från MJ?
Citera
2012-02-01, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror du att denna kompetens finns bland de hundar som kommer att användas vid sökningen? Det tar tid att få de fullärda och ändå så kan ingenting garanteras, minns blodfläcken i och under sängen.

Om djuren har dragit runt med delar av kroppen, hur stort är området som kan komma att behöva genomsökas?
Med hur stor säkerhet kan de säga att det är delar från MJ?

Vilka hundar som kommer delta i sökningen vet vi inte, bara att det inte är omöjligt för en sökhund att fortfarande hitta Marina. Var det över huvud taget någon sökhund i sovrummet?

Om Marinas kvarlevor hittas är det inga problem att med dna bekräfta att det är hon.

Jag hoppas att de hittar henne. Alla sökningar som görs är bra.
Citera
2012-02-01, 09:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Vilka hundar som kommer delta i sökningen vet vi inte, bara att det inte är omöjligt för en sökhund att fortfarande hitta Marina. Var det över huvud taget någon sökhund i sovrummet?

Om Marinas kvarlevor hittas är det inga problem att med dna bekräfta att det är hon.

Håller med dig om det fetade. Det kan bli ett stort sökområde och det är ju synd om förhoppningarna ställs för högt och det bara blir pannkaka av det.

Jag skulle bra gärna vilja veta var de ska söka och deras funderingar om hur kroppen är försvunnen t.ex. nergrävd, i vatten eller hastigt dold i vegetationen?
Citera
2012-02-01, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Håller med dig om det fetade. Det kan bli ett stort sökområde och det är ju synd om förhoppningarna ställs för högt och det bara blir pannkaka av det.

Jag skulle bra gärna vilja veta var de ska söka och deras funderingar om hur kroppen är försvunnen t.ex. nergrävd, i vatten eller hastigt dold i vegetationen?

Önskvärt vore om de sökte i närheten av huset, i närliggande sjöar samt naturområdet bakom kyrkogården. Fortfarande ett stort sökområde men vi får hålla tummarna.
Citera
2012-02-01, 10:30
Bannlyst
Citat:

//Reimer

Det är det många i tråden hävdar. Inget märkligt- Märkligt dock att tråden inte likt Dahlsjöfallet ligger i forat Försvunna personer då brott inte kan styrkas.
Citera
2012-02-01, 17:28
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:

Kan svara på den markerade frågan:
Nej det var det inte. I alla fall inte innan blodet hittades.
Citera
2012-02-01, 17:32
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Det är det många i tråden hävdar. Inget märkligt- Märkligt dock att tråden inte likt Dahlsjöfallet ligger i forat Försvunna personer då brott inte kan styrkas.
Brott har styrkts, Marina är delvis hittad, enligt både polis och medicinska experter är hon mördad. Att en svensk domstol inte vill fälla mördaren betyder i sammanhanget egentligen ingenting annat än att GM kan vara glad att han mördade i Sverige och inte i ett land med ett rättsväsende värt namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in