2012-05-06, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Undrar om FB är van vid sex öht. Inga barn, aldrig gift.

Marina var inte gift och hade inga barn..tror du att hon var ovan vid sex?
Citera
2012-05-06, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vidhåller att bristen på bevis efter ett års nagelfaring är ett starkt indicium på oskulld.

Avsaknaden av spår eller bevis från en annan gärningsman, vad tyder det på enligt dig? Att ingen mördade Marina?
Citera
2012-05-06, 14:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Marina var inte gift och hade inga barn..tror du att hon var ovan vid sex?

Vad bra att du är tillbaka, jag har funderat och funderat och kan inte släppa det här, så rädd att det blir en trådsanning om det inte reds ut. Kan du nu hänvisa till en källa som styrker ditt påstående?

Citat:
Jodå, jag minns det mycket tydligt. Det framkom via LH från AB som var i rätten och referarade till oss andra som inte var där. Vet ej om jag kan få fram det längre..ska leta lite.

Märklig fråga som du ställer angående Marina förresten, med så mycket sexkontakter hon hade och med tanke på hennes behov av sex flera gånger om dagen så var hon förmodligen inte ovan vid sex.
Citera
2012-05-06, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad bra att du är tillbaka, jag har funderat och funderat och kan inte släppa det här, så rädd att det blir en trådsanning om det inte reds ut. Kan du nu hänvisa till en källa som styrker ditt påstående?

Märklig fråga som du ställer angående Marina förresten, med så mycket sexkontakter hon hade och med tanke på hennes behov av sex flera gånger om dagen så var hon förmodligen inte ovan vid sex.

Jag tror det kan bli svårt att få tag på referaten från rättegången. Men de pratade om att MJ vägde 80 kg och FS (eller om det var hans advokat?) sade att hon vägde minst 20 kg mer.

Men du och jag har diskuterat detta tidigare, det kanske går att finna i tråden?

https://www.flashback.org/sp32754480

Jag frågade även Artmix här i tråden om varför han protesterade i rätten angående Marinas vikt? Han svarade inte på det men väl på denna fråga:
https://www.flashback.org/sp32755929

Min fråga är inte så märklig. Jag tycker att Q:s resonemang är märkligt. En ogift, barnlös person behöver inte vara ovan vid sex. Genom att jämföra med MJ ville jag visa Q hur galet han tänker.
Senast redigerad av Mariooo 2012-05-06 kl. 14:46.
Citera
2012-05-06, 14:42
Medlem
JensLapiduss avatar
Ett svar på en fråga som verkar vara bortplockad, svaret är inklistrat från ett citat av Guardian Angel som följer nedan. Det verkar handla om en eventuellt saknad presenning.

Ursprungligen postat av Artmix
Mycket dåligt, den plockades bort under våren när vi gjorde iordning verandan och oljade trallen där,

15-20 meter

Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Var är presenningen nu?

Citat:
Antingen i något av alla biutrymmen eller så blev den slängd.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vad kan det då vara för chattkonversation som avslutades 00:55:26 som finns i polisens tidslinje?
Snack med åklagaren själv eftersom den svärtats?

Citat:
Det är en chat med en person dom inte lyckat identifiera som skede på engelska.

Nedanstående fråga ställs kl 01:59 och redigeras 02:02...
Citat:
Vad är presenning gjord av?
Av mina erfarenheter av presenning så är de inte direkt av ett hållbart material och blir lätt ett slit och släng.

...följt av detta inlägg 12 minuter senare 02:11...
Citat:
Det tyder på att M var väldigt kontaktsökande innan hon försvann. Hon tycks ha haft många ragg på gång vid tiden för sitt försvinnande , inkl. den unga vettskrämda gipsade killen .

...varpå svar kommer 02:13...
Citat:
Ja helt klart.

Svar på presenningens material och skick uteblir, men angående ett nätragg så kommer det omgående!

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
IP-adressen återfanns i Mexiko (FUP, s. 543). - Lite svårt att hinna, va..?

...och här briljerar han med sina kunskaper!
Citat:
Å den kan inte bara ligga på en brandvägg där menar du?!?!
Det säger ju inget om var personen finns eller vem den är.

Att komma för nära sanningen kan ju självklart vara förödande...därför nuddar han bara vid den...detta gör honom självklart inte till GM men fler kanske kan se en röd tråd!

Svaren/frågorna är inte i kronologisk ordning, kastade om dem för att det skulle bli begripligt. Däremot är det kronologisk ordning på dem där tiderna anges.
Citera
2012-05-06, 14:43
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag kan hålla med dig att om FS är skyldig så har han haft en makalös tur.
Skall man ha FS fälld kräver det att man utesluter andra alternativ, det är där Polisen/åklagaren brister i sitt ansvar. Faktum är att det inte är försumlighet utan snudd på tjänstefel.
Sen finns det en till kille -Uddevallakillen M.N som inte utretts ordentligt som en alt g.m.
I förhör framkommer det att han varit i Stenungsund dagar före Ms försvinnande och tagit taxi hem till Uddevalla.
Han chattade även med M natten till den 28 juli.
Citera
2012-05-06, 14:48
Bannlyst
Citat:
Sen finns det en till kille -Uddevallakillen M.N som inte utretts ordentligt som en alt g.m.
I förhör framkommer det att han varit i Stenungsund dagar före Ms försvinnande och tagit taxi hem till Uddevalla.
Han chattade även med M natten till den 28 juli.

Han är bevisligen hörd av polis. Det fanns antagligen ingen anledning med någon större utredning.
Citera
2012-05-06, 14:49
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Brukar du sova när du har sex ?

Ja, det har hänt...men nu ställde Mariooo fler frågor, du kanske inte är läskunnig? Läs igenom hela tråden och FUP är ett förslag till dig! på dig själv du!
Citera
2012-05-06, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Ja, det har hänt...men nu ställde Mariooo fler frågor, du kanske inte är läskunnig? Läs igenom hela tråden och FUP är ett förslag till dig! på dig själv du!

Precis...du har rätt. När polis frågade FS när han sist sov i Marinas säng svarade han "någon gång förra året". Eftersom han här i tråden svarade att han hade sex i Marinas säng på sin födelsedag ville jag få reda på när han varit i hennes säng sist, vilket förmodligen var polisens undran också.
Citera
2012-05-06, 14:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Han är bevisligen hörd av polis. Det fanns antagligen ingen anledning med någon större utredning.
Visst är de flesta killar hörda av polis men inte utredda. Det framkommer t.ex inte när M.N var i Stenungsund.
Citera
2012-05-06, 14:57
Bannlyst
Citat:
Visst är de flesta killar hörda av polis men inte utredda. Det framkommer t.ex inte när M.N var i Stenungsund.

Har personer alibi och befann sig långt ifrån Spekeröd vid mordtillfället är det ganska självklart att det inte läggs ner en massa onödiga utredningar kring dessa. Du vet inte hur noga polisen kollat upp dessa personer. Kom igen när du har något att gå på.
Citera
2012-05-06, 15:01
Medlem
olovpalmes avatar
Hur är det klarlagt att hon hade många sexkontakter och ville ha sex flera gånger om dagen?
Är det någon här i tråden mer än FS som har träffat henne och vet exakt hur det ligger till.
Eller är det bara Fredrik S som försöker styra över intresset på andra.det kanske är mer eller mindre bara skitprat?
Marina träffade den kriminellt belastade trebarnspappan Fredrik S på nätet år 2006.Va det på Darkside eller någon annan sexsida eller vart träffades dom 2?
Hade hon så många fysiska kontakter efter det?
Träffade Fredrik S nån annan kvinna eller man för sexuell kontakt eller dylikt.Det är kanske där mördaren finns ?En svartsjuk partner till Fredrik S som mördar Marina på grund av svartsjuka.Den teorin är väl inte helt omöjlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in