2011-10-02, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Huvet på spiken!

Men ni som vet - måste inte också åklagarsidan REDOVISA nya bevis INNAN en hovrättsförhandling kan äga rum?
Det är bra att du ställer frågor, så de som inte är så hemma på brottmål har en chans att hänga med. Vi som har varit med ett tag glömmer lätt detta.
Citera
2011-10-02, 20:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är bra att du ställer frågor, så de som inte är så hemma på brottmål har en chans att hänga med. Vi som har varit med ett tag glömmer lätt detta.
Åklagaren har 3 veckor på sig efter lagvunnen dom att lämna in nya bevis till HR.
HR bedömmer sen utifrån nytt bevis om de ska öppna målet till en ny rättegång.
Citera
2011-10-02, 20:17
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
HR har väl än inte sagt att de ska öppna målet.
Citat:
Som det nu ser ut så verkar åklagaren vilja att HR tar upp fallet eftersom åklagaren anser att TR missförstått underlaget som framkom i TR.
Länk: I vissa fall krävs prövningstillstånd för att hovrätten ska pröva målet på nytt i sin helhet, när så krävs framgår av domen.
Det har i TR-domen inte angetts att prövningstillstånd krävs, således kommer målet att prövas av HR.

Edit: Även ditt hjärndöda inlägg här ovanför lägger jag in här:
Citat:
Åklagaren har 3 veckor på sig efter lagvunnen dom att lämna in nya bevis till HR.
HR bedömmer sen utifrån nytt bevis om de ska öppna målet till en ny rättegång.
Detta är något du drömt eller kommit på i rusets dimmor.

Så om du nu läser länken i detta inlägg, och läser domen, så kan du väl vara vänlig och dementera dina inlägg i saken.
Sluta sprid dynga!
Senast redigerad av essohasse 2011-10-02 kl. 20:28.
Citera
2011-10-02, 20:23
Medlem
Citat:
Jag påstår att han åtminstone misstar sig. Han påstår att Marinas och FS telefoner rör sig från Stora Höga till Kode. Enligt telefonlistan är FS telefon över huvud taget aldrig registrerad i Stora Höga.
Jag är ledsen om jag nu krånglar till det för er, men avståndet mellan dessa master är överlappande, det finns då möjligheter att mobiltelefonerna följs åt. Marinas telefon är i vart fall inte i Lin eller Lidköping eller på väg dit eller ifrån.
Citera
2011-10-02, 20:23
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Citat:
Okej, var läste du att någon nämnde på rättegången att någon hackat hennes konto?

/Petnisse
I referatet från rättegången. Jag kan försöka hitta det.
Tyvärr..det referaret finns inte tillgänglig längre.
Var det Aftonhorans referat så har jag dagarna 5,6 och 7 sparade.
Senast redigerad av essohasse 2011-10-02 kl. 20:31.
Citera
2011-10-02, 20:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Länk: I vissa fall krävs prövningstillstånd för att hovrätten ska pröva målet på nytt i sin helhet, när så krävs framgår av domen.
Det har i TR-domen inte angetts att prövningstillstånd krävs, således kommer målet att prövas av HR.
Det är om det vart jäv, domvilla eller att domstol dömt på felaktiga grunder.
Inget sådant kan jag se har skett i Marinamålet.
Citera
2011-10-02, 20:24
Bannlyst
Citat:

Det är bra att det finns några i tråden som inte hänger sig i aggressivitet i vart och annat inlägg.
Citera
2011-10-02, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag är ledsen om jag nu krånglar till det för er, men avståndet mellan dessa master är överlappande, det finns då möjligheter att mobiltelefonerna följs åt. Marinas telefon är i vart fall inte i Lin eller Lidköping eller på väg dit eller ifrån.

.
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-02 kl. 20:37.
Citera
2011-10-02, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Var Aftonhorans referat så har jag dagarna 5,6 och 7 sparade.

Typiskt..vi sparade samma dagar. Men tack ändå.
Citera
2011-10-02, 20:38
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Det är om det vart jäv, domvilla eller att domstol dömt på felaktiga grunder.
Inget sådant kan jag se har skett i Marinamålet.
Helt fel igen.
Nu babblar du antagligen om vad du tror gäller får att få prövningstillstånd av Högsta Domstolen.
Även det har du fått om bakfoten:
http://www.domstol.se/Brott--straff/Overklaga-till-Hogsta-domstolen/

Den sista länken hade du hittat själv om du hade bemödat dig att läsa den förra jag länkade.

Det är farligt med personer som dig som uttrycker sig med övertygelse och självklarhet och så ofta har fel.
Citera
2011-10-02, 20:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det är möjligt, men ingen kan påstå att de följs åt.
Citera
2011-10-02, 20:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Överklagan.
I texten används Carina Johanssons smeknamn Detta SMS är skickat via den mast man kopplas in på om man befinner sig i Spekeröd. Minuterna därefter används Marina Johanssons mobiltelefon för en fordonsfråga gällande ett fordon som vid frågetillfället fördes i närheten av Ålevatten. Utredningen visar att det inte är Marina Johansson som använt sin mobiltelefon på angivet sätt. Den enda
möjliga person som kan ha använt hennes telefon är Fredrik Svensson.
Han kände till Carina Johanssons smeknamn. Han agerade i syfte att lägga villospår och att vinna tid.

Man har inte ändrat sig angående vem som använt hennes telefon i alla fall det är fullständigt klart.

Nej jag tala om PM som jag frågade dig om kläderna du visste inte ens att det inte tillhörde fupen.
Och du menar att inte fler visste om systerns smeknamn?
Smeknamnet var ingen "hemlis" mellan MJ, CJ och FS. Det använde hon när hon talade om systern, bl.a. när hon nattpratade med J*cke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in