2011-11-23, 14:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ett kulhål genom huvudet är väl knappast komplicerat att upptäcka?

Nej visst, men vet man med säkerhet något alls om hur M har avlidit?

Man har ju inte ens kunnat konstatera att hon är död, kan ju vara
försvunnen frivilligt.

Jag tror inte det personligen men domstolen måste ju ta hänsyn
till att så kan vara fallet.

//Reimer
Citera
2011-11-23, 14:24
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

försvunnen frivilligt.

//Reimer

Ett kulhål genom huvudet skulle kunna ge en hel del svar ang. skottvinkel osv.
Fö. är det inte helt otroligt att Marina redan var "paketerad" när det förmodade mordet skedde.
Citera
2011-11-23, 14:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Ett kulhål genom huvudet skulle kunna ge en hel del svar ang. skottvinkel osv.
Fö. är det inte helt otroligt att Marina redan var "paketerad" när det förmodade mordet skedde.
Vad menar du? Skulle GM ha bundit M först, och skjutit henne i sängen för att sedan gömma blodet?
Citera
2011-11-23, 16:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

försvunnen frivilligt.

//Reimer

Det är något jag tror Hovrätten kommer fastställa faktiskt och att hon avled i sin säng.
Sen slipper man höra från den misstänkte mördaren att hon kanske lever, och hans egen advokat tror inte ens det längre enligt media.

Har man dom resultaten från SKL så finns det inga tvivel om vems blod det är och inte heller hur mycket hon blev av med.

Domstolen tar hänsyn till vad som framkommit i den tekniska delen så som analysvar från SKL, och där tror jag man dömer efter vad som framgår.
Att en misstänkt sitter och försöker spela oskyldig är mindre intressant det kommer han aldrig att bli i det här fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det kommer du att få läsa i domen som kommer.

Förmodligen så är det så och det är nog väldigt rimligt här.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sjukligt fixerad?
Det var en del i Ms liv och även "offers" liv kartläggs för att ge en helhetsbild.
Jag har inte delgivit HR underlaget. Det kommer nog fram från annat håll.
Totalt ointressant faktiskt då kinks skrivs ut som dagliga sysslor på en sån sida, men det behöver inte betyda att man utför det alls. Och vill du då bevisa att hon utförde vampyrism så var så god.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-11-23 kl. 16:05.
Citera
2011-11-23, 16:06
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En ny telefonlista presenterades för HR i måndags.

Det telefonnummer som ringde M 18 gånger i förra telefonlistan och där abonnent är märkt "#Saknas!" är i den nya telefonlistan märkt "Per Mobil".
Numret till "Per mobil" är inte sökbart och det enda där inte hela namnet är utskrivet, i den senare delen av listan. Så vem går numret till ?
Exet, enskild polis eller kanske en idog insamlare härifrån ?
Citera
2011-11-23, 16:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Numret till "Per mobil" är inte sökbart och det enda där inte hela namnet är utskrivet, i den senare delen av listan. Så vem går numret till ?
Exet, enskild polis eller kanske en idog insamlare härifrån ?
Eller denne? Jag tror att polisen menar PF:s mobil, men jag håller med om att det är underligt skrivet.
Citera
2011-11-23, 16:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sen slipper man höra från den misstänkte mördaren att hon kanske lever, och hans egen advokat tror inte ens det längre enligt media.
Citat:
Tre saker fanns att bevisa:

• Att Marina är död, inte bara försvunnen.

• Att hon avled i sin egen säng i Spekeröd.

• Att den förre sambon tog livet av henne.

Ingen, inte ens advokaten Michael Hansson, betvivlar väl egentligen sanningen i de första två punkterna.

Texten betyder inte att MH har sagt att betvivlar sanningen i de två första punkterna utan de orden är helt journalistens och ingen annans.
Citera
2011-11-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Svaret på dina frågor finns att hämta i den misstänktes rättigheter enligt Europakonventionen
Det finns flera källor t ex: http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1562935&fileO Id=1566122

Ursäkta men nu fattar jag ingenting.
Menar du på fullt allvar att Artmix svar står skrivet i en uppsats av en student i juridik?

Jag hoppas du menar att hans rättigheter står där. Men nu var det ju inte det jag frågade honom.
Jag vet vad man har för rättigheter. Men det var ju inte det jag eftersökte.

Du får utveckla om du tycker jag tolkat ditt inlägg fel, för du verkar ha tolkat mina frågor på ett märkligt sätt.
Citera
2011-11-23, 16:46
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colagio
Ursäkta men nu fattar jag ingenting.
Menar du på fullt allvar att Artmix svar står skrivet i en uppsats av en student i juridik?

Jag hoppas du menar att hans rättigheter står där. Men nu var det ju inte det jag frågade honom.
Jag vet vad man har för rättigheter. Men det var ju inte det jag eftersökte.

Du får utveckla om du tycker jag tolkat ditt inlägg fel, för du verkar ha tolkat mina frågor på ett märkligt sätt.
Skönt att du påpekade underligheten här. Jag orkar inte tjafsa med alla underliga figurer i dag.
Jag reagerade också på inlägget.
Citera
2011-11-23, 17:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Konstigt alla söker Marina efter hon försvann men inte Fredrik?

Sista registrerade utgfiende aktivitet fit telefonen ar ett SMS till Fredrik 100729
k1.10:01:39. Darefter ar telefonen vidarekopplad till Marinas telefonsvarare. Det ar mAnga
som soker Marina oven efter detta datum. Nedan visas dessa registrerade inkommande
samtal/SMS.

Inte ett enda samtal gjorde Fredrik till Marina efter hon försvann det va ju jävligt märkligt anser jag.
Snacka om misstänkt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-11-23 kl. 17:15.
Citera
2011-11-23, 17:08
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur skulle blod ha kunnat kastas tillbaka från utgångshålet till skytten? Det måste ju ha funnits ett huvud emellan. Och om blod stänkte så brett, framåt och bakåt, måste det inte ha stänkt i alla riktningar däremellan? Var fanns det stänket vid första BP-undersökningen?

Enligt SKL i HR kom kulan troligtvis snett från höger, precis som jag antog. Förklarar du detta med en rikoschett efter att kulan gått igenom huvudet? Vad skulle kulan ha rikoschetterat mot?

Varför måste filten ha lagts på efter att blodet torkat? När blodet koagulerat, vilket tar någon timme, finns det bara serum kvar i flytande form och fläckar av det syns inte på en gulbrun filt. Det var bara röda fläckar som blodtestades.

Varför måste FS ha spelat flipper när GM var där? Han kan ha suttit på en gravsten i Mölndal.
Det finns inget som säger att kulan har gått rakt genom huvudet? Den kan ha rikoschetterat mot skallbenet både utanför men kanske ännu mer troligt inuti kraniet, och efter som skallen ser ut som insidan av en fotboll, (ja, jag vet att liknelsen haltar även om man brukar säga tom i bollen) så kan faktiskt kulan ha styrts vidare i vilken vinkel som helst.
Citera
2011-11-23, 17:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Det finns inget som säger att kulan har gått rakt genom huvudet? Den kan ha rikoschetterat mot skallbenet både utanför men kanske ännu mer troligt inuti kraniet, och efter som skallen ser ut som insidan av en fotboll, (ja, jag vet att liknelsen haltar även om man brukar säga tom i bollen) så kan faktiskt kulan ha styrts vidare i vilken vinkel som helst.
VIsst kan kulan ha rikoschetterat inne i huvudet. Det var inte svar på min fråga.
Citat:
Enligt SKL i HR kom kulan troligtvis snett från höger, precis som jag antog. Förklarar du detta med en rikoschett efter att kulan gått igenom huvudet? Vad skulle kulan ha rikoschetterat mot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in