Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, som du själv skrev stänker blodet och allt blod bör då rimligtvis inte ha hamnat i kulhålet. Något bör ha hamnat på panelen, och på tapeten. Men rummet såg inte avtorkat ut när polisen var där och tittade.
Nu får du bestämma dig, blev M skjuten eller fick hon halspulsådern avskuren? Jag har svårt att tro att två liter blod hinner rinna ut under tre pulsslag.
När man har rullat ihop en madrass med nästan två liter blod i den och lyfter, tror du inte att det droppar då?
Först och främst skulle jag uppskatta om du lärde dig att läsa innantill. Eller har du bara långtråkigt?
Om du kastar ett täcke över ditt offer, förhindrar det att det stänker blod. Kulan avlägsnades och blod från kulan följde med vid avlägsnandet.
Att komma med en liknelse för dig ber jag om ursäkt för. Jag vet ju sedan ett antal tusen inlägg tillbaka, som jag läst, att det inte fungerar.
Jag påstod absolut
inte att hon fått halspulsådern avskuren, men gjorde tyvärr en annan liknelse med verkligheten, om hur snabbt det kan gå att bli tömd på det mesta av blod. Läs igen, så kanske det går in. Hon blev skjuten och blodet pulserar snabbt ut.
Efter att ha fått ut kroppen ur huset, har det tagit tillräckligt lång tid för bäddmadrasserna att suga upp det mesta av blodet. Det är inga problem.