2011-11-11, 20:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Det är så tjatigt att du har så väldigt svårt att förstå. Eller om det är så att du inte vill förstå.
Personligen tror jag du är så korkad att du inte kan förstå - sen så tänker jag efter och kommer på att du är Flashbacks mest utstuderat avancerade troll!

Eller??? Nej, det går heller inte ihop, det krävs en större begåvning för det.
Hur som helst ger det dig uppenbart näring att ideligen hålla på och provocera och vara så obstinat som möjligt för att få starka reaktioner. Då är du verkligen någon!
Din aggressiva stil är inte alls provocerande och obstinat, tror du?
Citat:
Bara en idiot kan få för sig att en kula ändrar riktning 270 grader!
Antingen 90 grader åt ena, eller 90 grader åt andra hållet. Det är grundskolenivå.
Jag gjorde en tankevurpa och rättade mig tio minuter senare. Det är inte idioti.
Citat:
Så här ligger det till:
Från resårbotten är det 23 cm upp till kulhålet. (FUP 1104).
Lägg till en bäddmadrass 5 cm och en huvudkudde 8 cm så fattas det 10 cm.
Har Marina legat på rygg med huvudet på kudden och hon blev skjuten från sidan mitt i huvudet, ja då är ju ingångshålet på samma nivå som kulhålet och kulan har i princip inte ändrat riktning alls när den passerat genom hennes huvud.
Det köper jag. Men du borde rätta mjohan84, det var h*n som föreslog att M sköts nerifrån.
Senast redigerad av Quarrel 2011-11-11 kl. 20:35.
Citera
2011-11-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, som du själv skrev stänker blodet och allt blod bör då rimligtvis inte ha hamnat i kulhålet. Något bör ha hamnat på panelen, och på tapeten. Men rummet såg inte avtorkat ut när polisen var där och tittade.

Nu får du bestämma dig, blev M skjuten eller fick hon halspulsådern avskuren? Jag har svårt att tro att två liter blod hinner rinna ut under tre pulsslag.

När man har rullat ihop en madrass med nästan två liter blod i den och lyfter, tror du inte att det droppar då?

Först och främst skulle jag uppskatta om du lärde dig att läsa innantill. Eller har du bara långtråkigt?

Om du kastar ett täcke över ditt offer, förhindrar det att det stänker blod. Kulan avlägsnades och blod från kulan följde med vid avlägsnandet.

Att komma med en liknelse för dig ber jag om ursäkt för. Jag vet ju sedan ett antal tusen inlägg tillbaka, som jag läst, att det inte fungerar.

Jag påstod absolut inte att hon fått halspulsådern avskuren, men gjorde tyvärr en annan liknelse med verkligheten, om hur snabbt det kan gå att bli tömd på det mesta av blod. Läs igen, så kanske det går in. Hon blev skjuten och blodet pulserar snabbt ut.

Efter att ha fått ut kroppen ur huset, har det tagit tillräckligt lång tid för bäddmadrasserna att suga upp det mesta av blodet. Det är inga problem.
Citera
2011-11-11, 20:51
Medlem
Kams avatar
Jag söker i FUP, men hittar inget om att M hade en TV i sovrummet. Någon här har skrivit om det, men det har aldrig kommenterats. Det kan ju ha funnits mera grejer där inne som blivit nerblodat. Det verkade ju redigare i sovrummet än i andra rum.
Citera
2011-11-11, 20:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Först och främst skulle jag uppskatta om du lärde dig att läsa innantill. Eller har du bara långtråkigt?

Om du kastar ett täcke över ditt offer, förhindrar det att det stänker blod. Kulan avlägsnades och blod från kulan följde med vid avlägsnandet.

Att komma med en liknelse för dig ber jag om ursäkt för. Jag vet ju sedan ett antal tusen inlägg tillbaka, som jag läst, att det inte fungerar.

Jag påstod absolut inte att hon fått halspulsådern avskuren, men gjorde tyvärr en annan liknelse med verkligheten, om hur snabbt det kan gå att bli tömd på det mesta av blod. Läs igen, så kanske det går in. Hon blev skjuten och blodet pulserar snabbt ut.

Efter att ha fått ut kroppen ur huset, har det tagit tillräckligt lång tid för bäddmadrasserna att suga upp det mesta av blodet. Det är inga problem.
Men har kulan isf av kraft trängt sig igenom täcket och fastnat i panelväggen så borde även stänk av blod följt med, om man nu utgår från din teori.
Citera
2011-11-11, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Kulan gör hål i täcket och tändsatspartikel och benbit följer med genom hålet. Men allt blod som följer med hamnar i skotthålet? Det tror inte jag, mycket måste ha skvätt åt sidan och hamnat bredvid skotthålet.

Titta på inkontinensskyddet. De lades på en sängbotten som var dyngsur av blod. Hur tror du bäddmadrassen såg ut på undersidan? Jag tror inte att det gick att lyfta den utan att tappa en droppe blod.
Senast redigerad av Quarrel 2011-11-11 kl. 21:06.
Citera
2011-11-11, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag söker i FUP, men hittar inget om att M hade en TV i sovrummet. Någon här har skrivit om det, men det har aldrig kommenterats. Det kan ju ha funnits mera grejer där inne som blivit nerblodat. Det verkade ju redigare i sovrummet än i andra rum.
FUP, sid 699, om PF:
Citat:
Han visade var en tv hade stått till höger om det sydligaste fönstret och uppgav att Marina tittade på den från sin del av sängen.
Men det var flera år sedan.
Citera
2011-11-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Men har kulan isf av kraft trängt sig igenom täcket och fastnat i panelväggen så borde även stänk av blod följt med, om man nu utgår från din teori.

Täcket har tagit upp vidkommande stänk. Det som följde med kulan har avlägsnats samtidigt med kulan.

Citat:
Kulan gör hål i täcket och tändsatspartikel och benbit följer med genom hålet. Men allt blod som följer med hamnar i skotthålet? Det tror inte jag, mycket måste ha skvätt åt sidan och hamnat bredvid skotthålet.

Titta på inkontinensskyddet. De lades på en sängbotten som var dyngsur av blod. Hur tror du bäddmadrassen såg ut på undersidan? Jag tror inte att det gick att lyfta den utan att tappa en droppe blod.

Man behöver lite mer än tro. Man kanhända behöva praktisk erfarenhet av vissa saker. Du kan ju testa med en mer lättflytande vätska än blod. Häll två liter hallonsaft i sängen. Vänta tio minuter och rulla ihop madrassen. Börja i den blötaste ändan. Det handlar om fysik.
Senast redigerad av AristoMarie 2011-11-11 kl. 21:17.
Citera
2011-11-11, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Täcket har tagit upp vidkommande stänk. Det som följde med kulan har avlägsnats samtidigt med kulan.
Blodet har större spridningsvinkel än kulan efter hålet i täcket
Citat:
Man behöver lite mer än tro. Man kanhända behöva praktisk erfarenhet av vissa saker. Du kan ju testa med en mer lättflytande vätska än blod. Häll två liter hallonsaft i sängen. Vänta tio minuter och rulla ihop madrassen. Börja i den blötaste ändan. Det handlar om fysik.
Jag behöver inte testa. Någon har redan gjort det, någon som måste vara mer försiktig än GM med att bloda ner sängbotten, och dessutom inte var ensam. FUP sid 273:
Citat:
OBS fläck markerad i bilden tillkom efter försöket då bäddmadrassen lades åt sidan och ansamlat blod rann ut pga. tryck vid vikning av bäddmadrass.
Citera
2011-11-11, 21:24
Medlem
Nån som vet hur de går i hovrätten nu?
Citera
2011-11-11, 21:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det får de experter vittna om i Hovrätten det är inget jag ger mig in i då jag inte vet hur man ser på att det är Marinas morfars pistol som skotthålet i väggen visar.
Men dom kan ha skjutit nu i efterskott för att prova eller jämföra partiklarna i hålet.
Och skulle det bevisas är det allvarligt då pistolen är borta, och vem kände till den?

Nej men Fredrik har skjutit med den han kan hantera just det vapnet.
Han garderade sig lite i fall man finner hans avtryck på pistolkulorna eller hur?
Av de underlag jag har på provskjutning av div. patroner så finns inget som matchar de patroner som spanarna fått fram i början av feb-2011.
Frågan blir då varför polis inte provskjutit med de patroner de fått in feb-11 som låg i ett magasin som de anser har funnits i Marinas besittning och vars vapen nu saknas.

Polis hade ju kunnat prioritera detta så att det kom med i TR, vilket de inte gjorde.
Citera
2011-11-11, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven53
Nån som vet hur de går i hovrätten nu?
Enligt rapporter som jag har fått gick första dagen åt till sakframställan och videofilmer från TR. Andra dagen var det syn på BP, och mer video. Igår var det bara video, ingen popcorn. Ordföranden bad att få slippa se FS ex filmer, men åklagaren insisterade.
Citera
2011-11-11, 21:31
Medlem
Citat:
Blodet har större spridningsvinkel än kulan efter hålet i täcket

Jag behöver inte testa. Någon har redan gjort det, någon som måste vara mer försiktig än GM med att bloda ner sängbotten, och dessutom inte var ensam. FUP sid 273:

Du behöver nog testa ändå. Resultatet blir väldigt olika om man viker alt. försiktigt rullar ihop. Dessutom har tiden den legat en stor betydelse.

Återkommer imorgon om du gör testet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in