2011-09-27, 00:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
För trådens diskussion är det helt ointressant att advokat och andra för fallet relevanta yrkesmän har tagit del av slasken eller vad du nu kallar den.

När det gäller din trovärdighet spelar någon ingen roll om du delger mig all information du sitter på. Läs gärna mina inlägg.

Men, återigen, för att få en diskussion på lika villkor vore det bra att alla debattörer hade samma underlag. En slutsats man kan dra är att en seriös diskussion här verkar du inte intresserad av.

Nej slasken är inget man använder i mordutredningen eller överklagandet och det ger inget framåt utan bara en massa spekulationer. Låt dom babbla om olika män det är totalt ointressant.
Hade man nu haft +4 SKL på rubbet i fallet här hade man hävdat att slasken har mer potentiella mördare än den här misstänkte och det händer allt för ofta att man mest konspirerar och skvallrar samt pekar ut vems om helst som mördare. Det är rätt så trist och tragiskt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-27 kl. 00:30.
Citera
2011-09-27, 00:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag förstår inte hur ni, som envist förfäktar åsikten att det är någon annan ej identifierad person som utfört mordet, tänker. I slasken finns det tydligen många namn, vilka kollats och uteslutits och i FUP tror jag inte att ni hittat någon speciellt intressant. Att bybon som tipsat om olika möjligheter skulle pressas kan ni väl inte på allvar mena och de som M tänkt få träffa...dock ej i bostaden, har tackat nej. Det märks tydligt i deras chattande att de inte alls är speciellt intresserade. Därför måste jag fråga : Hur tänker ni egentligen?

Jag tror du missförstår, det är ingen som påstår att det är någon annan utan det man anser är oklart och även skälet till den friande domen är att utredningen varit objektiv och därför har man inte utrett andra alternativ och på så sätt kunnat avfärda allt annat än den misstänkte, eller kanske i värsta fall hitta någon som är den skyldige.

Det finns personer som till exempel Karim som är ett bevis på att det mest sannolika inte alltid är sanningen och därför kan man kräva, just för persones som Karims skull, att man tagit lärdom och objektivt utreder alternativ.
Citera
2011-09-27, 00:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror du missförstår, det är ingen som påstår att det är någon annan utan det man anser är oklart och även skälet till den friande domen är att utredningen varit objektiv och därför har man inte utrett andra alternativ och på så sätt kunnat avfärda allt annat än den misstänkte, eller kanske i värsta fall hitta någon som är den skyldige.

Det finns personer som till exempel Karim som är ett bevis på att det mest sannolika inte alltid är sanningen och därför kan man kräva, just för persones som Karims skull, att man tagit lärdom och objektivt utreder alternativ.

Å ja och Quick glöm inte det vem har man mer?
Något stort mord med stor media rapportering där man helt har riktat in sig på fel människa måste ju finnas förutom dessa ?
Måste väl vimla av dom eller? Och helst ända upp till HR.
Citera
2011-09-27, 00:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Å ja och Quick glöm inte det vem har man mer?
Något stort mord med stor media rapportering där man helt har riktat in sig på fel människa måste ju finnas förutom dessa ?
Måste väl vimla av dom eller? Och helst ända upp till HR.

Hade inte Karims sambos bror mördat igen hade Karim suttit på livstid nu så att tillgodoräkna polisen någon cred för hans friande är inte på sin plats.

Qvick är inget bra exempel, han erkände i drogat tillstånd samtidigt som åklagaren skyfflade allt bevismaterial som skulle friat honom djupt ned i slasken. Dessutom var hans idiot till advokat endast närvarande på jobbet.

Nej, det finns inga sådana fall i media därför att i dessa fall kommer åklagaren snabbt till insikt att det inte går att väcka åtal, det kallar dessa fall istället för polisiärt uppklarade. Undra hur många personer där ute som har blivit "polisiärt" dömda och som är oskyldiga.
Citera
2011-09-27, 00:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra letat.
Lalajlaj hittade varifrån han tagit citatet: http://gt.expressen.se/nyheter/1.2086081/marina-31-borta-mord-misstanks
Det står inte att den bekante är en kvinna. Vi gissar att det är FS eller möjligen Fr*d som nämns i artikeln.

Så, tyvärr, kungariket får anstå ett tag. Men det kommer nya chanser.
Ok. Men spekulationerna kring att FS ev. har haft en medhjälpare för att få bort Marinas kropp faller inte med mitt dåliga minne.
Citera
2011-09-27, 00:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hade inte Karims sambos bror mördat igen hade Karim suttit på livstid nu så att tillgodoräkna polisen någon cred för hans friande är inte på sin plats.

Qvick är inget bra exempel, han erkände i drogat tillstånd samtidigt som åklagaren skyfflade allt bevismaterial som skulle friat honom djupt ned i slasken. Dessutom var hans idiot till advokat endast närvarande på jobbet.

Nej, det finns inga sådana fall i media därför att i dessa fall kommer åklagaren snabbt till insikt att det inte går att väcka åtal, det kallar dessa fall istället för polisiärt uppklarade. Undra hur många personer där ute som har blivit "polisiärt" dömda och som är oskyldiga.

Tänkte väl det och det betyder alltså att så ofta begås inte misstag ändå upp till HR.
Åklagare i alla ära men det finns många proffs med på banan så för min del är det uteslutet att man misstänker fel person.
Nu har jag sett en del polisärt uppklarade mord och jag vet att man inte har ljugit där heller eller mörkat. Och en slask i dagsläget här är inget annat än ordets innebörd.
Fredrik må ha duperat en del här men inte mig det är klart.
Det är bedrövligt att ett mord inte ska lösas och det är ännu värre att en mördare går fri.
Citera
2011-09-27, 00:46
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Källan är SKL och undersökningen blev klar i mitten på augusti men ingår inte i FUP eller i tilläggsdokumenten.

SKL har här kommit fram till att hypotesen att det funnits 2 liter blod i sängen kan fastställas till grad +2. Dock finns det flera delar som måste vara uppfyllda för att detta ska vara sannolikt och en av dessa är att ingen får ha försökt rengöra sängen från blod.
Är det ett dokument du har skickat efter? Offentlig handling? Vem begärde att SKL skulle göra undersökningen? Kan du lägga upp SKLs resultat så alla kan ta del av det?
Citera
2011-09-27, 00:56
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej slasken är inget man använder i mordutredningen eller överklagandet och det ger inget framåt utan bara en massa spekulationer. Låt dom babbla om olika män det är totalt ointressant.
Hade man nu haft +4 SKL på rubbet i fallet här hade man hävdat att slasken har mer potentiella mördare än den här misstänkte och det händer allt för ofta att man mest konspirerar och skvallrar samt pekar ut vems om helst som mördare. Det är rätt så trist och tragiskt.
Så är det kanske. Men det skulle bli en sundare och intressantare diskussion om de som deltar i den har tillgång till samma källor. Brukar det vara så här i krimtrådar? Att en liten klick sitter på "hemligt" material? Det är sjukt tycker jag. Jag har inte varit med om det förut.
Citera
2011-09-27, 01:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Så är det kanske. Men det skulle bli en sundare och intressantare diskussion om de som deltar i den har tillgång till samma källor. Brukar det vara så här i krimtrådar? Att en liten klick sitter på "hemligt" material? Det är sjukt tycker jag. Jag har inte varit med om det förut.

Nej det brukar det inte vara, men anledningen till att man inte släpper på den är att den är totalt ointressant. Och det kanske släpper sekretessen på den inom kort så är du intresserad ring Tingsrätten och begär ut skiten. Om inte så be dom sekretesspröva den.
Ska egentligen inte vara några problem då handlingar som hamnar hos domstol är offentliga.
Kan vara en orsak då man faktiskt förundersöker fortfarande så sånt här förstör kanske en del och vilda spekulationer tar fart och det var väl det Fredrik ville att det skulle göra.
Hoppas han "pissed his pants" nu då man tydligen förstärker sin bevisning från åklagarhåll.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-27 kl. 01:03.
Citera
2011-09-27, 01:00
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och vem kom med uppgiften om crossbanan? Jo, Fr*d såklart.
Han levererade inte bara fyrhjulingen, dumpningen i sjön, båten, badkaret, Holland etc, utan han kom också med det briljanta tipset om crossbanan.
fup s.62

Om man nu ska flumma till det och leta efter alternativa scenarios kanske detta är ett som kan ligga rätt nära sanningen:

* Fr*d och Fredrik känner varandra sedan tidigare och har gemensamma intressen.

* Fredrik har i vredesmod ihjäl BO och agerar därefter efter en i förväg upptänkt plan och ringer Fr*d.

* Fr*d dyker upp och hjälper till med att röja undan, det är också vid detta tillfälle som gruset hamnar på bägge bilmattorna där fram.

* Fredrik utlovar Fr*d en ekonomisk ersättning för hjälp och en bonus om han genom att lämna en massa tips förvillar polisen.

* Snål som den droganvändare han är smiter FS till de värmländska skogarna och lämnar Fr*d utan några nya stålar. Då vänder Fr*d kappan efter vinden och börjar ange FS.

Detta är betydligt mera troligt än allt trams som TP slänger ur sig gällande vampyrer med buttpluggs och en fetisch för inkontinensskydd.
Citera
2011-09-27, 01:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jo du, vår lilla åklagare och hennes allierade körde den varianten i Örebro-tråden. Denna gången är hon på andra sidan och då blir det liv i lådan.
Citera
2011-09-27, 01:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag förstår inte hur ni, som envist förfäktar åsikten att det är någon annan ej identifierad person som utfört mordet, tänker. I slasken finns det tydligen många namn, vilka kollats och uteslutits och i FUP tror jag inte att ni hittat någon speciellt intressant. Att bybon som tipsat om olika möjligheter skulle pressas kan ni väl inte på allvar mena och de som M tänkt få träffa...dock ej i bostaden, har tackat nej. Det märks tydligt i deras chattande att de inte alls är speciellt intresserade. Därför måste jag fråga : Hur tänker ni egentligen?

Om det är en ev. alt. GM som begått det ev. brottet så är det ingen som är okänd för MJ.

Varför ska man inte pressa bybon när vår egen åklagare anser att vittnet som möte MJs bil ska pressas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in