Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det gjordes försök att komma ut på Internet. Det går inte att göra ett försök att komma ut på Internet utan att komma förbi datorns lösenordsskydd först.
Det beror helt på vad den tekniska undersökningen visat - vilket är svårt att genom FUP riktigt få grepp om.- MJ kanske hade hunnit ändra sitt senaste lösenord?
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FS hade ingen anledning att gå ut på Internet på M:s dator, han hade sin egen.
Ja, jag förstår att han säger det, men man kan anta att det fanns intresse av att t ex se huruvida det var någon chattkontakt på ingång, om MJ hade bestämt träff med någon under det närmaste dygnet, eller om det var något annat han behövde veta för att vara på den säkra sidan att ingen obehörig skulle dyka upp under den närmaste tiden. - Efter detta var det bara MJ:s familj som måste hållas ur vägen - vilket strax därpå skedde gm de sms som avsändes till MJ:s syster - kompletterat med en liten fordonsfråga för att ge sken av att det var MJ som gjort förmiddagens bankomatuttag, och att hon varit i livet åtminstone halva em.
Det
enda alibi som FS kan visa upp, är hans besök i Lilla Edet och hans kontokortsinköpta cigaretter kl. 16:39. - När köpte han cigaretter på kontokort senast?
FS har inte någon gång haft så lite på sitt konto som han efter det demonstrativa cigarettinköpet i Lilla Edet har: 24,48 kr. - Vem betalar förresten 2 pkt cig med kontokort om man har en större summa kontanter med sig - och under den stolliga motiveringen att:
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
"Jag hade bara med mig den summa jag skulle handla för.
Härefter har FS gett
två olika versioner av vad han haft för sig varav den senaste versionen innefattar Brobacka N-masten och ett lägenhetsbesök hos en langare som täcks av den masten. Varför han inte med en gång redovisade detta besök (utan i stället sade sig ha handlat knark på en parkeringsplats åt Trollhätte-hållet) förtäljer inte historien, men så mycket står klart att hans göranden och låtanden under Brobacka N-masten borde undersökas närmare. FS:s position under den masten visar att han då befann sig nära sjön Anten - som i sin tur är belägen nära såväl Gräfsnäs som Sollebrunn. Avståndet mellan Lilla Edet och Sollebrunn är c:a 3,5 mil, och till Gräfsnäs är det sedan ytterligare 6-7 km. - "Lånade" han ett släp där, eller vad f-n gjorde han? Blodiga madrasser mm tycker man skulle ha kunnat slängas på betydligt närmare håll.
Jag ställer upp hypotesen att FS vid denna tidpunkt: 17:31:25 (en knapp timme efter kontokortsköpet) fortfarande innehade MJ:s bil, och att han innehade denna bil med "lånat" släp tills han gjort sig av med MJ:s kropp. Hypotesen stöds också av den oförklarliga och outrett stora bensinförbrukning som MJ:s bil enligt hennes far uppvisat när bilen återfanns.