2011-09-14, 14:31
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Är det någon som kan bringa klarhet i detta med den stulna och återfunna fyrhjulingen.
Var bor den som blev av den i förhållande till Marinas hus och när stals den? Jag vet att ägarens namn förekommit här, men har ingen aning om hur långt han bor från M.

Googla kartsök

Ranebo, Stenungsund
Citera
2011-09-14, 14:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jävligt onödigt sagt.. vem ska nu lära dig, Quarrel och Tulpanpernilla saker ni inte har en aning om?

Onödigt sagt, han har i inlägg efter inlägg förstärkt sina påståenden genom att påpeka hur obegåvade jag och Q är. Det är slampaktigt att förstärka sina inlägg med nedsättande personangrepp.

Vem ska lära mig saker, en tekniker på lagret. Nej tack jag förlitar mig på min egen uppfattningsförmåga utifrån den fakta och de erfarenheter jag besitter.

Senaste veckan har du själv visat vissa tendenser till personangrepp. Dessa tendenser kommer alltid fram när man inte lyckas övertyga någon med sin argumentation och man tar då till detta så att det framstår som man är bättre än den man diskuterar med.

Se, du gör det i detta inlägg också, när du nu förövrigt blandar dig in i något som du inte alls har något att göra med.
Citera
2011-09-14, 14:35
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanger
Nu är väl inte FS heroinist, eller? Han röker brass och det gör många människor ute i Europa och som ändå har sin hjärna intakt. Du får sära på knark och knark! Men han har iallafall lyckats med att få Marinas kropp att försvinna och inte fan vet jag om jag hade fixat det!

Inlägg från tidigare flickvän

https://www.flashback.org/sp24783925
Citera
2011-09-14, 14:47
Medlem
forest79s avatar
Enligt ett förhör så togs ju Maskroos dator i beslag....var det för att kolla deras kommunikation eller?
Citera
2011-09-14, 15:00
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Vad menar du? Förklara gärna vad som är långsökt

Att den mystiska NH är denna person, men iofs så är hon isdansare
Citera
2011-09-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
artmix - eller den som känner sig hågad att svara:

Det har inte varit någon aktivitet alls på FS:s dator sedan 27 juli 08:30:30, och jag har tidigare ställt frågan varför FS - det första han gör på sin dator samma dag som MJ "försvinner" - är att 12:28:17 ta sig in på artmix73:s konto (oskyddat lösenord), för att befinna sig där i 5 min 32 sek. - Vad var det som var så angeläget? - Ref: FUP, s. 797.

Vad/vem är artmix73?

Tack för det.

Jag är tyvärr begåvad med ett dåligt minne och kom inte ihåg hur det var med FS dator och lösenord. Trots sökning i FUP:en har jag lyckats att springa förbi detta.

12:14:41 Någon försöker komma ut på Internet på MJ:s dator
12:16:58 MJ:s dator stängs
12:28:17 - 12:33:49 FS:s dator öppnas (artmix73)
12:45:53 - 12:45:58 FS dator aktiv
- 13:32:50 - FS datoraktivitet (liten)

MJ:s dator var lösenordsskyddad, men inte FS. Tanken som dyker upp är att en GM försökt köra igång datorerna för att kanske radera komprometterande innehåll. Men FS hävdar att han var hemma, alltså skulle en främmande människa inte gärna vara där vid den tidpunkten. FS kunde MJ:s lösenord.

Antingen har MJ ändrat lösenord precis innan hon försvann eller så lutar det åt att FS skyddar en medhjälpare.
Citera
2011-09-14, 15:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det är patetiskt att se hur du och den andra masspostaren Quarrel håller på härinne. Ingen av er kan formulera er på ett sätt som gör att det ni vill ha sagt framstår som klart utan det skall alltid luddas till lagom mycket för att det ska finnas en tolkningsmån och om någon, mot förmodan, sedan tolkar det ni har skrivit på ett annat vis än det ni avser blir det ett himla rabalder.

Är det några som ska skärpa sig så är det ni båda. Försök uttrycka er på ett vis som minimerar risken för feltolkning istället för att göra det omvända, för det är så tröttsamt.

Ja du tolkar och tror en jäkla massa men förstår det gör du inte. Hur många gånger ska jag behöva upplysa dig om att koagulering av blod inte innebär att det är en torr produkt?

Självklart kan en GM lägga på filten direkt efter att blodet har koagulerat men då kommer det också att finnas vätskespår på undersidan av filten, eftersom sängbotten inte kommer att vara torr.

Vet du vad serum är?

För er andra som kanske inte vet är serum det som kvarstår när blodet har koagulerat och man har avlägsnat blodkroppar och koaguleringsprotein.
Detta blodserum är inget som på något magiskt vis uppstår på sjukhus eller laboratorier utan det förekommer alltid i allt blod samt frigörs när blodet koagulerar.

Nej, nu har jag tröttnat på att försöka bilda herrarna från begåvningsreserven - dags att göra annat.
Det är skillnad på att vara obildad och obegåvad. Jag är inte mer än allmänkunnig inom området och tar gärna emot utbildning, men inte personangrepp.

Du har inte förklarat att koagulerat blod inte är en torr produkt.

Serum är inte en röd vätska, den är gulaktig. Filten förprövades för blod på en rödaktig besudling på sin rätsida, FUP sid 646. Men avigsidan, som låg mot bäddmadrassen, hade inga röda fläckar och förprövades således inte. Eventuellt serum där missades, vilket betyder att filten kan ha legat mot koagulerat, men inte torkat, blod.

GM kan alltså ha lagt på filten rätt omgående efter att blodfläcken uppstod.
Citera
2011-09-14, 15:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Tack för det.

Jag är tyvärr begåvad med ett dåligt minne och kom inte ihåg hur det var med FS dator och lösenord. Trots sökning i FUP:en har jag lyckats att springa förbi detta.

MJ:s dator var lösenordsskyddad, men inte FS. Tanken som dyker upp är att en GM försökt köra igång datorerna för att kanske radera komprometterande innehåll. Men FS hävdar att han var hemma, alltså skulle en främmande människa inte gärna vara där vid den tidpunkten. FS kunde MJ:s lösenord.

Antingen har MJ ändrat lösenord precis innan hon försvann eller så lutar det åt att FS skyddar en medhjälpare.

Den aktivitet som sker 12:28:17 - 12:33:49 är när FS kontrollerar sin mail.

12:45:53 - 12:45:58 Finns ingen uppgift om, endast en aktivitet på 5 sekunder kan vara vad som helst och som inte betyder att någon aktivt sitter vid datorn.

Aktiviteten som sker 13:32:50 är inte en aktiv handling. Denna aktivitet beror på att datorns operativsystem automatiskt skapar en återställningspunkt.

Detta betyder att om man ska utgå från den senaste och mest troliga datoraktiviteten från FS sida så skedde den mellan 12:28:17 - 12:33:49. Vilket betyder att FS åtminstone var hemma kl 12:33 den 28:e.
Citera
2011-09-14, 15:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Tack för det.

Det gjordes försök att komma ut på Internet. Det går inte att göra ett försök att komma ut på Internet utan att komma förbi datorns lösenordsskydd först.

FS hade ingen anledning att gå ut på Internet på M:s dator, han hade sin egen.
Citera
2011-09-14, 16:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är skillnad på att vara obildad och obegåvad. Jag är inte mer än allmänkunnig inom området och tar gärna emot utbildning, men inte personangrepp.

Du har inte förklarat att koagulerat blod inte är en torr produkt.

Serum är inte en röd vätska, den är gulaktig. Filten förprövades för blod på en rödaktig besudling på sin rätsida, FUP sid 646. Men avigsidan, som låg mot bäddmadrassen, hade inga röda fläckar och förprövades således inte. Eventuellt serum där missades, vilket betyder att filten kan ha legat mot koagulerat, men inte torkat, blod.

GM kan alltså ha lagt på filten rätt omgående efter att blodfläcken uppstod.

Men snälla du polisen har sin åsikt och du en annan vänd dig till dom om dina teorier så dom får lite kul på arbetet.
Simpelt att du en försöker. I alla fall belastningsregistret va intressant att titta på.
Ska begärs ut en del intressant om misstänkte så man kan se vad det rör sig om för en person och dennes smutsiga byk.

Ringa narkotikabrott ska upp i det här mordfallet och jag vet inte vilken gång i ordningen han har narkotikabrott på sig.
Narkomaner lär sig aldrig.
Snygg inkomst 42.000 ...måste svida att inte ha en mjölkko nu för tiden.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-14 kl. 16:10.
Citera
2011-09-14, 16:56
Medlem
Citat:
Det gjordes försök att komma ut på Internet. Det går inte att göra ett försök att komma ut på Internet utan att komma förbi datorns lösenordsskydd först.

Det som är mest intressant är 12:14:41.
Har man ADSL och en router ansluter datorn direkt du startar, dvs innan du hunnit logga in. Loggar du inte in utan stänger av får du inget i ”loggen” heller, om du inte har uppdateringar som springer ingång på studs.
Citera
2011-09-14, 17:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det beror helt på vad den tekniska undersökningen visat - vilket är svårt att genom FUP riktigt få grepp om.- MJ kanske hade hunnit ändra sitt senaste lösenord?
Citat:
Ja, jag förstår att han säger det, men man kan anta att det fanns intresse av att t ex se huruvida det var någon chattkontakt på ingång, om MJ hade bestämt träff med någon under det närmaste dygnet, eller om det var något annat han behövde veta för att vara på den säkra sidan att ingen obehörig skulle dyka upp under den närmaste tiden. - Efter detta var det bara MJ:s familj som måste hållas ur vägen - vilket strax därpå skedde gm de sms som avsändes till MJ:s syster - kompletterat med en liten fordonsfråga för att ge sken av att det var MJ som gjort förmiddagens bankomatuttag, och att hon varit i livet åtminstone halva em.

Det enda alibi som FS kan visa upp, är hans besök i Lilla Edet och hans kontokortsinköpta cigaretter kl. 16:39. - När köpte han cigaretter på kontokort senast?

FS har inte någon gång haft så lite på sitt konto som han efter det demonstrativa cigarettinköpet i Lilla Edet har: 24,48 kr. - Vem betalar förresten 2 pkt cig med kontokort om man har en större summa kontanter med sig - och under den stolliga motiveringen att:
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
"Jag hade bara med mig den summa jag skulle handla för.
Härefter har FS gett två olika versioner av vad han haft för sig varav den senaste versionen innefattar Brobacka N-masten och ett lägenhetsbesök hos en langare som täcks av den masten. Varför han inte med en gång redovisade detta besök (utan i stället sade sig ha handlat knark på en parkeringsplats åt Trollhätte-hållet) förtäljer inte historien, men så mycket står klart att hans göranden och låtanden under Brobacka N-masten borde undersökas närmare. FS:s position under den masten visar att han då befann sig nära sjön Anten - som i sin tur är belägen nära såväl Gräfsnäs som Sollebrunn. Avståndet mellan Lilla Edet och Sollebrunn är c:a 3,5 mil, och till Gräfsnäs är det sedan ytterligare 6-7 km. - "Lånade" han ett släp där, eller vad f-n gjorde han? Blodiga madrasser mm tycker man skulle ha kunnat slängas på betydligt närmare håll.

Jag ställer upp hypotesen att FS vid denna tidpunkt: 17:31:25 (en knapp timme efter kontokortsköpet) fortfarande innehade MJ:s bil, och att han innehade denna bil med "lånat" släp tills han gjort sig av med MJ:s kropp. Hypotesen stöds också av den oförklarliga och outrett stora bensinförbrukning som MJ:s bil enligt hennes far uppvisat när bilen återfanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in