2011-10-24, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Undrar om det saknas en dammsugare av typen industri ifrån hemmet.
Nån som kan erinra sig detta?

Nej, någon dammsugare har vi aldrig diskuterat. Hur tänker du då?
Citera
2011-10-24, 18:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Är det fingeravtrycken på resårmadrassen du menar? De var ju för otydliga för att jämföras mot någon. Alltså kan de vara FS:s.
Det var det avtryck jag tänkte på.
Citat:
Sängstomme Från sovrummet Id-bart
Spåret//spåren visar ej överensstämmelse med tillgängliga avtryck från:73*727-49*8 (FS)
Citera
2011-10-24, 18:53
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Nej, någon dammsugare har vi aldrig diskuterat. Hur tänker du då?
Om GM har städat med dammsugaren kanske den innehåller spår, då skulle antagligen gm ha gjort sig av med den eller hur? men finns den kvar så...
Citera
2011-10-24, 18:55
Medlem
mjohan84s avatar
Vidare undrar jag om det har genomförts någon "blod/kroppsvätske-fotografering" där alla vätskor ses som blått sken.. hittar inget av detta i fup
Citera
2011-10-24, 18:58
Medlem
Citat:
Är det fingeravtrycken på resårmadrassen du menar? De var ju för otydliga för att jämföras mot någon. Alltså kan de vara FS:s.
Fingeravtryck i av FS i MJs blod i sovrummet hade väl varit graverande. Eller för den skull av nån annan.
Citera
2011-10-24, 19:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var det avtryck jag tänkte på.

Och vems är avtrycken?
Citera
2011-10-24, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Fingeravtryck i av FS i MJs blod i sovrummet hade väl varit graverande. Eller för den skull av nån annan.

Ja, det hade suttit fint. Gärningsmannen är någon som hade all tid i världen. Inget slarv här inte. Det är ganska talande det också. Vem visste att det inte var någon brådska?
Vem hade tid att i lugn och ro städa upp utan någon oro för att någon skulle dyka upp?
Citera
2011-10-24, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och vems är avtrycken?

Det kan vara Marinas eller vems som helst som burit in sängen en gång i tiden.
Citera
2011-10-24, 19:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det kan vara Marinas eller vems som helst som burit in sängen en gång i tiden.

Jag undrar vilken sida och jag ser inget om en sängstomme så vad menar Bagarn29?
För i tillägget 1 finns inte det här med alls.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-24 kl. 19:21.
Citera
2011-10-24, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vidare undrar jag om det har genomförts någon "blod/kroppsvätske-fotografering" där alla vätskor ses som blått sken.. hittar inget av detta i fup

De använde det gröna medlet som jag aldrig kommer ihåg namnet på. Leukomalakitgrönt, det är väl något liknande Luminol?

FUP 111
Kriminalteknikerna söker av
samtliga byggnader med hjälp av vitt ljus för att finna blod som kan komma från
Marina. Misstänkta blodbesudlingar förprövas med leukomalakitgrönt
Citera
2011-10-24, 19:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är du som spekulerar i att ingen annan än FS är kollad. Mitt tips var att FS ska anmäla OM han anser att utredarna inte arbetat objektivt, utan helt riktat in sig på honom. Det är tjänstefel.
Anmäler han inte, kan man anta att FS inte håller med dig i detta att endast han själv är kollad.
Fakta: 14 sexkontakter är förhörda. Belägg: FUP sid 545 - 598
Fakta: Två av dessa 14 sexkontakter är inte tillfrågade om alibi. Belägg: FUP, sid 545 - 598
Fakta: Ingen uppföljning av förhören har skett. Belägg: FUP och slaskens innehållsförteckning
Spekluation: Uppföljningarna är sekretessbelagda.

Det är ytterst osannolikt att det har funnits anledning att sekretessbelägga uppföljning av alla dessa uppföljningar. Någon eller några kan ha sekretessbelagts, men knappast alla 14, då inledande förhör redovisas öppet i FUP.

Jag tror inte att det finns någon mening med att anmäla en dålig FU, såvida inget regelbrott har begåtts, och det ser jag inte här. Har polisen endast haft FS för ögonen från början till slut har den inte begått regelbrott.

Det är domstolen som har till uppgift att bedöma kvalitén i en FU, och det har den gjort. Den utesluter inte alternativ GM. Domen, sid 48.
Citera
2011-10-24, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag undrar vilken sida och jag ser inget om en sängstomme så vad menar Bagarn29?
För i tillägget 1 finns inte det här med alls.

Det står på sidan 198 i FUP. Men VAR på stommen de hittade avtrycket står inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in