Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är du som spekulerar i att ingen annan än FS är kollad. Mitt tips var att FS ska anmäla OM han anser att utredarna inte arbetat objektivt, utan helt riktat in sig på honom. Det är tjänstefel.
Anmäler han inte, kan man anta att FS inte håller med dig i detta att endast han själv är kollad.
Fakta: 14 sexkontakter är förhörda. Belägg: FUP sid 545 - 598
Fakta: Två av dessa 14 sexkontakter är inte tillfrågade om alibi. Belägg: FUP, sid 545 - 598
Fakta: Ingen uppföljning av förhören har skett. Belägg: FUP och slaskens innehållsförteckning
Spekluation: Uppföljningarna är sekretessbelagda.
Det är ytterst osannolikt att det har funnits anledning att sekretessbelägga uppföljning av alla dessa uppföljningar. Någon eller några kan ha sekretessbelagts, men knappast alla 14, då inledande förhör redovisas öppet i FUP.
Jag tror inte att det finns någon mening med att anmäla en dålig FU, såvida inget regelbrott har begåtts, och det ser jag inte här. Har polisen endast haft FS för ögonen från början till slut har den inte begått regelbrott.
Det är domstolen som har till uppgift att bedöma kvalitén i en FU, och det har den gjort. Den utesluter inte alternativ GM. Domen, sid 48.