2011-09-09, 07:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag har svårt att förstå att en "mördare" skulle hitta på alibi som kräver att denne skulle vara tvungen att riskera att få ett antal personer att ljuga.

28/7
* NH
* FA
* vännerna P och S
* kundmöte (troligen polis)
* person där biljetterna hämtades
* pratat med samt besök av NF

han har hela dagen SMSat med N
åkt till Bergrummet
hämtat N
handlat på Willys
varit utanför Villa P

Den 29 juli 2010
var på Hemköp
* träffat JB hemma samt kört henne hem

från förhör 2010-08-05 10:05 .
Av dessa är det två som kan ge alibi för tiden ca kl 15 28/7 till ca kl 17 29/7. En av dessa verkar inte finnas i Ratsit (existerar hon?), den andre bjöds på middag kl 22 (!?).
Senast redigerad av Quarrel 2011-09-09 kl. 07:37.
Citera
2011-09-09, 07:36
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FS verkar iaf inte vara en misstänkt mördare i TR ögon eftersom han efter slutpläderingarna fick traska därifrån, och det tyder väl på en friande dom.

TR kan ju inte fälla ngn för mord om det saknas tillräckliga bevis etc. - även om de misstänker att FS bragt MJ om livet. Att bli friad är inte samma sak som att inte vara misstänkt. Det är han fortfarande. Och det kan inte ha varit roligt att medverka vid denna rättegång

När de friade den mordmisstänkte från dubbelmordet på paret från Hovs hallar, så var han också fortfarande misstänkt, men det räcker inte för att fälla ngn. Sedan hittades kropparna och mannen som hade varit misstänkt hela tiden blev senare dömd.
Senast redigerad av rubbergirl 2011-09-09 kl. 07:39.
Citera
2011-09-09, 07:43
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Jag vet inte exakt men mellan 90-100 skulle jag tippa.

Muskelösa armar och ben men lie mullig om kroppen.

Edit.Fel konto./FS

Tippa ja - veta tydligen inte.

MJ vägde inte ett kilo över 85 kg i maj 2010 och som jag har förstått det gick hon inte upp 5-15 kilo under sommaren.
Citera
2011-09-09, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks

MJ vägde inte ett kilo över 85 kg i maj 2010 och som jag har förstått det gick hon inte upp 5-15 kilo under sommaren.

En död/lealös kropp känns tyngre än en levande. Så FS kan ha upplevt att MJ vägde 10-15 kilo mer än vad hon gjorde.
Senast redigerad av Mariooo 2011-09-09 kl. 08:00.
Citera
2011-09-09, 09:24
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
All information är bra att ha för att försöka förstå Marina. Glömde hon den någonstans i ren slarv, försvann den i huset eller blev hon attackerad på gatan?

Hon glömde en väska med den i, i en taxi.
Citera
2011-09-09, 09:27
Medlem
Citat:

Jag har ingen aning om vad min fru väger.

Citat:

Såg du när hon vägde sig, eller hur vet du det så exakt?
Citera
2011-09-09, 09:27
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Jag har fått höra att Marina väldigt lätt blev sur - stämmer det?

Det håller jag inte med om.
Citera
2011-09-09, 10:18
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Är det något annat än innehavet som bevisar att det är din kamera? - Frågan föranleds framför allt av ditt påstående att kameran kostade 15 000 kr, att du hade stora ekonomiska problem - och att M är död och inte har en chans att hävda sin rätt.

Du har inte en aning om vad jag hade eller inte hade för pengar.
Eftersom jag jobbade fram tills månaden innan så hade jag ganska bra med pengar då.
Citera
2011-09-09, 10:18
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim

Jag vet inte vad min nuvarade väger heller.Men jag kan ju tippa.
Citera
2011-09-09, 11:31
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim

Och jag vet exakt vad min flickvän väger samt vilka mått hon har. Relevans?

Nej jag såg inte när hon vägde sig men jag har känt MJ under en relativt lång tid, träffat henne både före och efter det att FS kom in i bilden samt finner ingen anledning för MJ att ljuga för mig när hon i maj 2010 sa sig matcha min vikt.
Citera
2011-09-09, 11:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Och jag vet exakt vad min flickvän väger samt vilka mått hon har. Relevans?

Nej jag såg inte när hon vägde sig men jag har känt MJ under en relativt lång tid, träffat henne både före och efter det att FS kom in i bilden samt finner ingen anledning för MJ att ljuga för mig när hon i maj 2010 sa sig matcha min vikt.

Matcha kan mycket väl betyda att du ligger i lä.

Jag vet också exakt vad min kvinna väger idag, på kilot. Men mina tidigare kvinnor har det varit svårt då de gärna, som kvinnor gör, har dragit av 10% av det verkliga resultatet. Konstigt nog hade jag även en kvinna som sa sig ha en till två storlekar mindre i skor, än vad hon hade.

Men det är väl allmänt känt att kvinnor i alla tider, framförallt de som har några kilo för mycket, gärna vill frisera vikten men några kilo. Ingen som varken är nytt, häpnadsväckande eller ens orimligt.

Oavsett spelar det inte någon roll i detta sammanhang, iallafall inte för mig då jag vet varför det kommer på tal.
Citera
2011-09-09, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Matcha kan mycket väl betyda att du ligger i lä.

Jag vet också exakt vad min kvinna väger idag, på kilot. Men mina tidigare kvinnor har det varit svårt då de gärna, som kvinnor gör, har dragit av 10% av det verkliga resultatet. Konstigt nog hade jag även en kvinna som sa sig ha en till två storlekar mindre i skor, än vad hon hade.

Men det är väl allmänt känt att kvinnor i alla tider, framförallt de som har några kilo för mycket, gärna vill frisera vikten men några kilo. Ingen som varken är nytt, häpnadsväckande eller ens orimligt.

Oavsett spelar det inte någon roll i detta sammanhang, iallafall inte för mig då jag vet varför det kommer på tal.

Om vi ska hålla oss till ämnet så är det kanske några som undrar varför FS protesterade i rätten angående MJ:s vikt. Det måste väl haft någon betydelse för honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in