Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Självklart kommer jag att tipsa polisen om jag får bevis mot någon. Men det finns inga bevis, inte ens mot FS, bara indicier.
Om det här är de skickligaste mordutredarna i landet blir jag förvånad att mord löses öht.
Det är nog så att du missat vilka som löser mest mord i det här landet och det är just Gbgs polisen.
Att han har tur Fredrik är ju inget som man kan sopa undan och spåren som vanligtvis finns på en mordplats blir ju inte bättre av den tiden som flöt emellan undersökningen och mordet. Sen kroppen då som givetvis är numero ett.
Trodde du Gbgs krim är usla?
Checka Elin och Nancy bland några få sen finns det en uppsjö som dom har löst och som jag nämnt ingen i landet är så skickliga på just mord.
Ja just det
du har inga bevis på någon annan här finns indicier och det ska man inte förakta det har man lärt sig sen innan. Men ska man resonera som du gör angående teknisk bevisning som DNA så blir det svårt att lösa ett mord eftersom du tvingar dig att säga att det kan vara en släktings,.
Det kan man också lösa om det skulle finnas misstanke att behöva kolla vidare på just den biten.
I det här fallet så behövs inte det och ingen kräver det heller det är mer fiktion så sett.