2011-10-22, 16:59
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Silverhalsbandet som hon har på de flesta bilder saknas, som jag har förstått det.

Vem har sett att någon annan än M kört bilen? Pass, plånbok, mobiltelefon och en kamera saknades i bostaden och har inte hittats i bilen.

Du missuppfattade nog lite. Som jag har uppfattat det så var bilen parkerad/stolen inställd i sådant läge att inte marina hade kört den, det var någon i tråden som pratade om ev saabförare (vet ej hur han menade).

Men allt det andra är borta alltså? pass, plånbok och kamera... samt silverhalsbandet.
Har du någon vetskap om föräldrarna har genomsökt huset för att se vad som ytterligare har försvunnit? För i min värld så verkar det som att grejer har försvunnit och sedan avyttrats på tradera...

Nu får ni kritiker gärna tala om hur dum jag är som tror att FS skulle vara så korkad att han börjar lägga ut t ex hennes pins... men jag tror helt klart att det är hennes prylar han säljer.
Citera
2011-10-22, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Du missuppfattade nog lite. Som jag har uppfattat det så var bilen parkerad/stolen inställd i sådant läge att inte marina hade kört den, det var någon i tråden som pratade om ev saabförare (vet ej hur han menade).
FUP sid 202:
Citat:
Bilens storlek och den höga sittställningen gör att förarsätesinställningar och spegelinställningar inte är lika avgörande som hos en mindre bil. Provsittning gav att en person på 191 cm satt ungefär lika bra som en person på 171 cm. Spegelinställningarna (backspegel och sidospeglar) passade något bättre till personen på 171 cm.
FUP, sid 509: 173cm lång.
Citera
2011-10-22, 17:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Han uppgav själv till polisen att han inte sparade SMS.
Du vet inte om hans alibin är kollade, men du vet att han blev kollad. På vilket sätt blev han kollad?

Men det är ingen misstänkt här, så alla andra utan Fredrik Svensson är avskrivna i det här fallet.
Har du tips lämna dom gärna till åklagaren/polisen.
Citera
2011-10-22, 17:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men det är ingen misstänkt här, så alla andra utan Fredrik Svensson är avskrivna i det här fallet.
Har du tips lämna dom gärna till åklagaren/polisen.
Varför ska jag tipsa åklagaren/polisen? De bryr sig inte om någon annan sedan de bevingade orden ""Han har haft ihjäl henne".
Citera
2011-10-22, 17:28
Medlem
mjohan84s avatar
Finns det fortfarande människor som går skallgång / letar i skog och mark i området efter Marina? Eller har detta dött ut totalt?
Citera
2011-10-22, 17:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Varför ska jag tipsa åklagaren/polisen? De bryr sig inte om någon annan sedan de bevingade orden ""Han har haft ihjäl henne".

Nej dom går på de indicierna man har och det är ganska övertygande det är ganska många som anser att det kunde fällt honom och det är inga blåbär som anser det direkt.

I alla fall det är som tur är bland dom skickligaste mordutredarna i landet som har det här fallet så det finns inga tvivel på vem som är mördaren här.
Men om du har något bevis på att det är någon annan här så tycker jag nog du ska lägga fram det och då menar jag att det ska finns grunder för ett mordåtal givetvis.
Citera
2011-10-22, 17:31
Bannlyst
Citat:

Men allt det andra är borta alltså? pass, plånbok och kamera... samt silverhalsbandet.
Har du någon vetskap om föräldrarna har genomsökt huset för att se vad som ytterligare har försvunnit? För i min värld så verkar det som att grejer har försvunnit och sedan avyttrats på tradera...

Nu får ni kritiker gärna tala om hur dum jag är som tror att FS skulle vara så korkad att han börjar lägga ut t ex hennes pins... men jag tror helt klart att det är hennes prylar han säljer.

Både FS och MJ:s bilar var parkerade med backen i. Det diskuterades hur vanligt det var att folk lade i backväxeln när de parkerade. På Saabar måste man lägga i backen för att få ur nyckeln.

Jag tror också att FS säljer MJ:s prylar. Varför skulle han ha BDSM-pins? Sånt intresserade ju inte honom.
Citera
2011-10-22, 17:34
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Både FS och MJ:s bilar var parkerade med backen i. Det diskuterades hur vanligt det var att folk lade i backväxeln när de parkerade. På Saabar måste man lägga i backen för att få ur nyckeln.

Jag tror också att FS säljer MJ:s prylar. Varför skulle han ha BDSM-pins? Sånt intresserade ju inte honom.

Okej.. är det känt om någon i omgivningen, t ex FS har haft saab innan? eller t om marina?
Citera
2011-10-22, 17:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej dom går på de indicierna man har och det är ganska övertygande det är ganska många som anser att det kunde fällt honom och det är inga blåbär som anser det direkt.

I alla fall det är som tur är bland dom skickligaste mordutredarna i landet som har det här fallet så det finns inga tvivel på vem som är mördaren här.
Men om du har något bevis på att det är någon annan här så tycker jag nog du ska lägga fram det och då menar jag att det ska finns grunder för ett mordåtal givetvis.
Självklart kommer jag att tipsa polisen om jag får bevis mot någon. Men det finns inga bevis, inte ens mot FS, bara indicier.

Om det här är de skickligaste mordutredarna i landet blir jag förvånad att mord löses öht.
Citera
2011-10-22, 17:37
Bannlyst
[quote=Quarrel]Varför ska jag tipsa åklagaren/polisen? De bryr sig inte om någon annan sedan de bevingade orden ""Han har haft ihjäl henne".[/QUOTE]

Det är skitsnack. Och ingen tror dig, utom möjligtvis FS.
Citera
2011-10-22, 17:39
Bannlyst
Citat:
Okej.. är det känt om någon i omgivningen, t ex FS har haft saab innan? eller t om marina?

Det är inget jag vet. FS hade en förklaring till varför han lade i backen (när han parkerade) här i tråden, men jag orkar inte leta.
Citera
2011-10-22, 17:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Självklart kommer jag att tipsa polisen om jag får bevis mot någon. Men det finns inga bevis, inte ens mot FS, bara indicier.

Om det här är de skickligaste mordutredarna i landet blir jag förvånad att mord löses öht.

Det är nog så att du missat vilka som löser mest mord i det här landet och det är just Gbgs polisen.
Att han har tur Fredrik är ju inget som man kan sopa undan och spåren som vanligtvis finns på en mordplats blir ju inte bättre av den tiden som flöt emellan undersökningen och mordet. Sen kroppen då som givetvis är numero ett.

Trodde du Gbgs krim är usla?
Checka Elin och Nancy bland några få sen finns det en uppsjö som dom har löst och som jag nämnt ingen i landet är så skickliga på just mord.

Ja just det du har inga bevis på någon annan här finns indicier och det ska man inte förakta det har man lärt sig sen innan. Men ska man resonera som du gör angående teknisk bevisning som DNA så blir det svårt att lösa ett mord eftersom du tvingar dig att säga att det kan vara en släktings,.
Det kan man också lösa om det skulle finnas misstanke att behöva kolla vidare på just den biten.
I det här fallet så behövs inte det och ingen kräver det heller det är mer fiktion så sett.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-22 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in