2011-10-03, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det finns inga vittnesuppgifter som säger att någon iakttagit en man med långt hår.

Har du frågat Strumpan?
Citera
2011-10-03, 09:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Har du frågat Strumpan?

Denna användare svarade för en timme sedan att h*n inte hade en aning om vad du pratar om.

Det finns ingen person som har vittnat om iakttagelser vid bankomaten i TR.

Det finns inget förhör som säger att någon har sett en person med långt hår.

Kan man då inte rimligtvis utgå från att det inte finns någon som har sett en man med långt hår vid bankomaten vid den tidpunkten?

Eller varför skulle polisen dölja ett sådant viktigt vittne?
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-10-03 kl. 09:36.
Citera
2011-10-03, 09:35
Bannlyst
Citat:
Denna användare svarade för en timme sedan att h*n inte hade en aning om vad du pratar om.

Nej, jag börjar förstå det. Jag tror att Ullstrumpan missförstod vår diskussion. Jag har läst tillbaka och misstänker att strumpan trodde att vi pratade om kvinnan som såg bilen fast vi diskuterade vittnet som såg FS vid bankomaten.
Citera
2011-10-03, 09:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Nej, jag börjar förstå det. Jag tror att Ullstrumpan missförstod vår diskussion. Jag har läst tillbaka och misstänker att strumpan trodde att vi pratade om kvinnan som såg bilen fast vi diskuterade vittnet som såg FS vid bankomaten.

Det förklarar i så fall saken, hon vittnade iallafall i rätten.
Citera
2011-10-03, 09:52
Medlem
Citat:
Det förklarar i så fall saken, hon vittnade iallafall i rätten.

Jag förstår inte riktigt vittnen som dyker upp med viktig information och sedan visar det sig att de egentligen inte kan bidra med nåt. Om man läser på sidan 494 så verkar ju vittnet ha pekat ut FS från ett privat foto som den personen hon sett vid bankomaten. Sedan i förhöret (sid 316 FUP) så låter det helt annorlunda... Är det den personen ni pratar om?
Citera
2011-10-03, 09:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Jag förstår inte riktigt vittnen som dyker upp med viktig information och sedan visar det sig att de egentligen inte kan bidra med nåt. Om man läser på sidan 494 så verkar ju vittnet ha pekat ut FS från ett privat foto som den personen hon sett vid bankomaten. Sedan i förhöret (sid 316 FUP) så låter det helt annorlunda... Är det den personen ni pratar om?
Nej, vittnet på sid 494 namnges på sid 498, och FHL lovade undersöka med direktkontakt. Vittnats namn finns i övrigt inte i FUP, inte heller i slaskens innehållsförteckning.

Tillägg:
Vittnets bekant är förhörd på sid 315. Hon var där en halvtimme för tidigt, så du har rätt.
Senast redigerad av Quarrel 2011-10-03 kl. 10:12.
Citera
2011-10-03, 10:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
De får även frågor om de sett Marina, vilket de inte har. Eftersom flera vittnen har sett en person som skulle kunna vara FS är det kanske brukligt att fråga om fler sett honom?
Visst är frågorna ledande, men brukar det uppskattas? Det är frågan...

Vittnet som påstås ha sett FS är A*neta T*unberg. I förhör, sid 315-316, så kan hon inte beskriva mannen.

Enligt Laila har hon dock pekat ut honom på ett foto.

Problemet är att hon gjorde sitt uttag 30 minuter innan uttaget gjordes och att bilen hon såg var mörkare än Marinas och även att bilen var på väg därifrån. Därför antar jag att polisen inte lade något värde i hennes vittnesmål.

Detta bör även innebära att det nu, med den information som finns, bör vara klarlagt att ingen har sett en person som är lik FS i samband med tiden kring bankomatuttaget.
Citera
2011-10-03, 10:34
Bannlyst
Citat:
Vittnet som påstås ha sett FS är A*neta T*unberg. I förhör, sid 315-316, så kan hon inte beskriva mannen.

Enligt Laila har hon dock pekat ut honom på ett foto.

Problemet är att hon gjorde sitt uttag 30 minuter innan uttaget gjordes och att bilen hon såg var mörkare än Marinas och även att bilen var på väg därifrån. Därför antar jag att polisen inte lade något värde i hennes vittnesmål.

Detta bör även innebära att det nu, med den information som finns, bör vara klarlagt att ingen har sett en person som är lik FS i samband med tiden kring bankomatuttaget.

Jo, jag har läst förhöret med det vittnet nu. Det är tråkigt att personer påstår sig vara så säkra men sen stämmer inte ens tiden..
Det var bra att förhöret hittades så kan man släppa det.
Citera
2011-10-03, 14:46
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jo, jag har läst förhöret med det vittnet nu. Det är tråkigt att personer påstår sig vara så säkra men sen stämmer inte ens tiden..
Det var bra att förhöret hittades så kan man släppa det.

Det gäller vittnet K som jag tror ger en bra bild att hon inte levde den 28 juli och det framgår i överklagan. Den såg fel enligt åklagaren den enda som skulle sett henne den 28 juli är inte trovärdig.
Citera
2011-10-03, 15:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det gäller vittnet K som jag tror ger en bra bild att hon inte levde den 28 juli och det framgår i överklagan. Den såg fel enligt åklagaren den enda som skulle sett henne den 28 juli är inte trovärdig.

Vittnet är inte trovärdigt när det observationen av MJ i bil men vittnet är trovärdigt när det gäller observationen av FS vid golfbanan?
Är det så ni åklagare resonerar?
Allt som inte passar er agenda nonchalerar ni, tacka fan att fallet ifrågasätts.
Citera
2011-10-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vittnet är inte trovärdigt när det observationen av MJ i bil men vittnet är trovärdigt när det gäller observationen av FS vid golfbanan?
Är det så ni åklagare resonerar?
Allt som inte passar er agenda nonchalerar ni, tacka fan att fallet ifrågasätts.

På tal om detta vittne. Om det var F.S hon såg på vägen vid golfbanan vid 15-tiden ( i riktning mot Ålevattnet dessutom), vad gjorde han där? Han borde varit vid Ålevattnet för 20 minuter sedan och gjort en fordonsförfrågan från Marinas telefon, om man ska försöka haka på åklagaren i hans tankegång.
Citera
2011-10-03, 17:51
Medlem
Citat:
Sollebrunns återvinningscentral
Telefon 0322 - XX XX XX

Torps industriområde
Öppet: Ons 16-18 och lör 9-12

Källa: http://www.alingsas.se/bygga-bo-och-miljo/avfall-och-atervinning/kallsortering-och-atervinning/atervinningscentraler-avc

FS mobil tar emot SMS via Brobacka norr onsdagen 28 juli 2010 kl 17:31:25

Har de blodiga sängkläderna och madrasserna dumpats här?

Kan de 6000 kr som saknas från uttaget i Stora Höga använts i samband med detta?
Senast redigerad av Joakim65 2011-10-03 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in