2011-09-07, 00:41
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sen har ingen noterat något alls efter detta eller är det osäkra vittnen som kanske har sett henne?
Sånt där kan det vimla av i princip så det säger inget som man inte är väldigt klar över vad man sett och inte.
Skjuten till döds alltså och sen nedgrävd förmodligen.(spekulerar)
Well då är det dags att börja gräva som fan den dagen man hittar henne finns det säkert spår av mördaren.
Det tog 10 år i ett annat fall men sen så var det kört för den mördaren,.

Något som du anser vara märkligt i fallet förövrigt?

Nej, ingen har haft kontakt med henne sedan dess. Två SMS har skickats från hennes telefon till systern, men det har troligen mördaren gjort.

Detta fall kommer att gå till historien eftersom Kling och Klang var där och gjorde husrannsakan... De missade en blodpöl i halva sängen och då undrar jag förstås vad mer de har missat...
Annars tycker jag att spåren leder åt samma håll...
Åklagaren begriper jag mig inte på, och inte heller lagmannen.

Känns lite som att allt gått fel i detta ärende. I slutändan är det värsta när mördaren inte står för sitt brott - att Marina därmed inte kan begravas. De anhöriga kommer inte att kunna sörja färdigt eller få frid förrän hon hittas.
Citera
2011-09-07, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
- Kan du tänka dig att inte vara hemma natten mellan onsdag och torsdag?
- Javisst, jag kan checka in på en billig kyrkogård.

Budgetalternativet

Lite märkligt att inte FS kan kosta på sig en natt på ett vandrarhem eller nåt annat billigt övernattningsalternativ för ett par hundringar när han ändå har minst 4500 kr i plånkan... Vare väl han hade, va?
Citera
2011-09-07, 00:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men du finner det rimligt att tro att Marina anlänt till sitt hus efter kl 22.30 den 28/7 i sällskap med en okänd man och där hinner umgås med honom, bli mördad, bortforslad, hennes hem uppstädat och hennes bil parkerad vid stora högas pendeltågsparkering tidig morgon den 29/7? Det är rimligt att allt detta hänt under ett tidsfönster på åtta timmar?

Jag säger inte att det är rimligare än något annat, men om någon uppgift kommer fram som man inte tidigare har sett eller känner till, så är det enklare att bedöma vad som är rimligare.

Tyvärr ligger nog dessa uppgifter i slasken, i bästa fall.

Du vet väl om att hon tidigare har träffat män, dagtid, och därefter har dessa ställt en av bilarna för att samåka till små utflyktsplatser som bland annat stängda gravfält, öde klippor och rastplatser bakom bensinmackar.
Citera
2011-09-07, 00:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nej, ingen har haft kontakt med henne sedan dess. Två SMS har skickats från hennes telefon till systern, men det har troligen mördaren gjort.

Detta fall kommer att gå till historien eftersom Kling och Klang var där och gjorde husrannsakan... De missade en blodpöl i halva sängen och då undrar jag förstås vad mer de har missat...
Annars tycker jag att spåren leder åt samma håll...
Åklagaren begriper jag mig inte på, och inte heller lagmannen.

Känns lite som att allt gått fel i detta ärende. I slutändan är det värsta när mördaren inte står för sitt brott - att Marina därmed inte kan begravas. De anhöriga kommer inte att kunna sörja färdigt eller få frid förrän hon hittas.

Absolut fel och man hade löst det om det varit inom rimlig tid.
Nej det är hemskt sånt för en anhörig det räcker att finna henne så dom får lite frid.
Hon ligger nog ganska djupt nedgrävd skulle jag tippa på om man får spekulera här.

Citat:
Budgetalternativet

Lite märkligt att inte FS kan kosta på sig en natt på ett vandrarhem eller nåt annat billigt övernattningsalternativ för ett par hundringar när han ändå har minst 4500 kr i plånkan... Vare väl han hade, va?

Det kostar att röka braj.
Citera
2011-09-07, 00:46
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vaa??? Det är väl på kvällen/natten den 28.7 som FS är vid mormors grav?

Den 28.7 säger ju FS att han sett och hört när M åker iväg till systern vid 14.-tiden

Ja, men de "kom överens" om att han skulle hålla sig borta kvällen/natten innan (alltså den 27e)
Citera
2011-09-07, 00:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vilket måste innebära att du egentligen tror på att det var FS som gjorde det. Att polisen skulle kunna uppspåra en okänd man under augusti månad 2010 bara för att man hittade blodfläcken i sängen i det läget kan du ju knappast syfta på.

Om blodfläcken hade hittats vid den första undersökningen och i samband med att FS satt häktad hade man då kunnat visa på FS skuld eller oskuld. Är han oskyldig som han säger hade man troligtvis då kunnat påvisa det, är det tvärtom som polisen säger så hade de kunnat påvisa det.

Idag är det försent och därav denna soppa.
Citera
2011-09-07, 00:48
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
- Kan du tänka dig att inte vara hemma natten mellan onsdag och torsdag?
- Javisst, jag kan checka in på en billig kyrkogård.

- Annars kan jag sova i min Lupo, det är helt ok såå ont i ryggen har jag inte...
Citera
2011-09-07, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag säger inte att det är rimligare än något annat, men om någon uppgift kommer fram som man inte tidigare har sett eller känner till, så är det enklare att bedöma vad som är rimligare.

Tyvärr ligger nog dessa uppgifter i slasken, i bästa fall.

Du vet väl om att hon tidigare har träffat män, dagtid, och därefter har dessa ställt en av bilarna för att samåka till små utflyktsplatser som bland annat stängda gravfält, öde klippor och rastplatser bakom bensinmackar.

Om en date kom via pendeltåget o Marina mötte upp där skulle de naturligtvis tagit hennes bil till hennes hus. Möttes de någon annanstans i varsin bil och sedan åkte mot Marinas hem, varför åkte hon då inte ändå fram till sitt hus med sin bil? Varför parkera 5 km från hemmet?

Har du någon rimlig förklaring?
Citera
2011-09-07, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Absolut fel och man hade löst det om det varit inom rimlig tid.
Nej det är hemskt sånt för en anhörig det räcker att finna henne så dom får lite frid.
Hon ligger nog ganska djupt nedgrävd skulle jag tippa på om man får spekulera här.

Det kostar att röka braj.

Han hade 4060 kr i kontanter på sig när han greps i augusti och de pengarna påstod han att han haft i plånboken ett bra tag. Om det stämmer så var det uppenbarligen inte strykande åtgång på slantarna, så ett par hundra borde han kunnat avsätta för att ta in på ett vandrarhem el liknande.
Citera
2011-09-07, 00:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om blodfläcken hade hittats vid den första undersökningen och i samband med att FS satt häktad hade man då kunnat visa på FS skuld eller oskuld. Är han oskyldig som han säger hade man troligtvis då kunnat påvisa det, är det tvärtom som polisen säger så hade de kunnat påvisa det.

Idag är det försent och därav denna soppa.

Men hur trovärdigt är det att någon bara kommer in så där och tar livet av någon ?
Vålldtäktsmord om sommaren finns ju, men det här ?
Ingen kropp det va ganska förutsägbart att man skulle förlora detta målet.
Men det kan ju hända fler saker som dyker upp eller hur?
Då brinner det nog i knutarna den dagen det finns rejält att gå på.

Citat:
Om en date kom via pendeltåget o Marina mötte upp där skulle de naturligtvis tagit hennes bil till hennes hus. Möttes de någon annanstans i varsin bil och sedan åkte mot Marinas hem, varför åkte hon då inte ändå fram till sitt hus med sin bil? Varför parkera 5 km från hemmet?

Har du någon rimlig förklaring?

Vadå hämtat någon?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-07 kl. 01:11.
Citera
2011-09-07, 00:59
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Har du verkligen inte följt med rapporteringen från rättegången där samma vittne, under ed, säger att hon är helt säker på att det var en kvinna, men att polisen försökte göra allt för att få det till en man.

om Marina hade kört själv och tagit ut pengarna i bankomaten - stämde hon då träff med FS där - eftersom det finns vittnen som påstår sig ha sett honom vid bankomaten vid just det tillfället?
Eller vänta nu, hon körde dit - strax innan bytte de förare så att FS parkerade bilen, eller hur hade det gått till?
Citera
2011-09-07, 01:00
Medlem
Citat:
Har du verkligen inte följt med rapporteringen från rättegången där samma vittne, under ed, säger att hon är helt säker på att det var en kvinna, men att polisen försökte göra allt för att få det till en man.

Problemet är ju att man inte kommer så långt ändå - kvinna och liknande bil, hur nära M kommer vittnet egentligen? Det känns så luddigt att man inte riktigt kan räkna med det. Som grund för det ligger bl.a. hennes första uppgifter, lämnade omkring en vecka (7 aug) efter att observationen gjordes. Hon är då osäker på när observationen gjordes, säger 28/7 el 31/7. Hon fick en "känsla" av att bilen hon såg hade med Ms försvinnande att göra. Denna känsla kom alltså flera dagar efter själva observationen eftersom Ms försvinnande inte blev offentligt känt förrän omkring den 2-3 augusti. I ett andra förhör (11/8) säger hon att observationen gjordes den 28 juli. Bilen var grå och hon fick "intrycket" av att det var en kvinna som körde, hon hade håret slarvigt uppsatt i tofs. Möjligen ljust rakt hår. Hon kan inte närmare beskriva bilen eftersom hon är dålig när det gäller bilar. När hon förevisas bilder på Ms bil kan hon bara säga att "det är möjligt att det var en sån bil". Osv. Slutsats: hon har sannolikt sett en kvinna i en grå bil någon gång kring 10.00-10.30 onsdagen den 28 juli. Thats all.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in