2011-10-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan vara ett alternativ, men precis som Kam säger så är det kulhålet i väggen som det inte heller finns någon förklaring till.

Jag vet...eller ja, jag tänker mest på benbiten i kulhålet
Citera
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
På en av den lilla tygbiten har de hittat "DNA" med grad+4 som med största sannolikhet kommer från Marina.
Att det kommer från blodet påstår ingen.
Såklart det finns DNA från henne i sin egen säng. Räcker att se alla fläckar som finns sedan tidigare.
Vad menar du? Finns det ett annat lik?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Det behöver inte ha samband med försvinnandet öht. Varför sätter du det i samband med försvinnandet.

Jag har varit i ett flertal stugor på vishan med kulhål i väggarna inget märkligt. Speciellt om det inte är i ögonfallande+

Du har en poäng, teknikerna upptäckte kulhålet vid de första brottsplatsundersökningarna som skedde i augusti 2010. Det diskuterade även hålet och funderade över olika hypoteser.

Men, de satte det inte i relation till Marinas försvinnande.
Citera
2011-10-11, 10:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
På en av den lilla tygbiten har de hittat "DNA" med grad+4 som med största sannolikhet kommer från Marina.
Att det kommer från blodet påstår ingen.
Såklart det finns DNA från henne i sin egen säng. Räcker att se alla fläckar som finns sedan tidigare.

Det är sant, det går inte att utesluta helt.
Citera
2011-10-11, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
...men nu fanns det en benbit i hålet. Det är väl inte vanligt?

Def vanligt! Nej men det kan ju ha andra förklaringar än att mord begåtts, inte sant.

Man kan exempelvis övat prickskytte på älghorn eller dylikt inte dagligt förekommande men kan förklara att en förlupen kula får med sig en bit ben och fastnar i väggen och undgår upptäckt. En kula i väggen är väl mer förlåtligt att missa än blodet i sängen.
Citera
2011-10-11, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Vad menar du? Finns det ett annat lik?
I gaderoben kanske!

Med så mycket blod i sängen och de inte hittar DNA från Marina på det så tillhör det nog inte henne.
Citera
2011-10-11, 10:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan vara ett alternativ, men precis som Kam säger så är det kulhålet i väggen som det inte heller finns någon förklaring till.
Vad jag förstår så fick inte vapenhundarna upp spår av skotthålet i väggen.
Det är ju märkligt om det nu fanns rester av en kula i panelväggen.
Citera
2011-10-11, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Men behöver det vara underligt, Vet inget om det specifika vapnet /avfyrning mm).

Kan vapenhundar detektera ett skott från ett luftgevär? Någon i tråden som känner sig manad att svara?
Citera
2011-10-11, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Även om det nu fanns fragment av bly mm från en kula så kan det vara evigheter sedan det hålet kom dit.
Men det borde finnas fotografier sedan längre tid tillbaka från sovrummet där man kan utesluta tidpunkten för kulhålet.
Citera
2011-10-11, 11:01
Bannlyst
Citat:
Även om det nu fanns fragment av bly mm från en kula så kan det vara evigheter sedan det hålet kom dit.
Men det borde finnas fotografier sedan längre tid tillbaka från sovrummet där man kan utesluta tidpunkten för kulhålet.

Tvivlar dock på att random foton tagna i rummet skulle visa ett litet kulhål i en väggpanel av trä.
Hålet är behöver ju inte vara större än ett spikhuvud så det kan nog vara svårt att urskilja och då menar jag inte bara för bylingen som missade blodet
Citera
2011-10-11, 11:04
Medlem
Kams avatar
Jag kan inte komma åt FUP idag. Är det bäst-före-datum på den? Kan man endast titta en månad eller så?
Citera
2011-10-11, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Tvivlar dock på att random foton tagna i rummet skulle visa ett litet kulhål i en väggpanel av trä.
Hålet är behöver ju inte vara större än ett spikhuvud så det kan nog vara svårt att urskilja och då menar jag inte bara för bylingen som missade blodet
Det finns nog många foton tagna i sovrummet med tanke på div. lekar som pågått där.
Hålet fanns väl med på bild redan vid första undersökningen utan att det då blev upptäkt? Rätta mej om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in