2011-10-14, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Skrev jag så?

En kropp behöver väl inte vara livlös för att vara lealös.

Men pröva själv då. Ta en trasmatta eller dylikt och be en (oinpackad) person lägga sig på mattan (spela död) och så drar du. Du kommer bli förvånad över hur lätt det går. Och då är kanske inte du ens i samma storlek som FS?

Bäst att tillägga att jag inte mördat, utan har regelbundna brandövningar. Som går ut på att rädda lealösa människor ut ur hus.
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-14 kl. 11:29.
Citera
2011-10-14, 11:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men pröva själv då. Ta en trasmatta eller dylikt och be en (oinpackad) person lägga sig på mattan (spela död) och så drar du. Du kommer bli förvånad över hur lätt det går. Och då är kanske inte du ens i samma storlek som FS?
Du, jag har hanterat många lealösa kroppar, kroppar som inte har spelat.
Du skulle inse skillnaden om du provade.
Citera
2011-10-14, 11:38
Bannlyst
Citat:

Som du ser i mitt inlägg har jag provat, många gånger. Och faktiskt ifrån sängar, ner på golvet och ut. Inga problem ens för lilla mig.
Citera
2011-10-14, 11:40
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Det låter enkelt i teorin, men har du öht hanterat en lealös 85 kg kropp nån gång?
Det verkar inte så.

Jag har lyft och burit en avsvimmad vuxen man från hall till närmaste säng, nog en 6-7 meters gångväg. Det var inte särskilt problematiskt om än rätt tungt - inte för intet som brandmansgreppet existerar.

I mitt ovan beskrivna tänkbara scenario skulle armar och ben vara inslagna inuti täcket och kroppen därmed än lättare att hantera. Det skulle bara vara att fatta tag om själva paketet och lyfta rätt upp alternativt dra rakt åt sidan ner på bäddmadrassen ovanpå presenningen.
Citera
2011-10-14, 11:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Som du ser i mitt inlägg har jag provat, många gånger. Och faktiskt ifrån sängar, ner på golvet och ut. Inga problem ens för lilla mig.
Var det inte under brandövning? Slår du folk medvetslösa innan övningen börjar?
Citera
2011-10-14, 11:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Jag har lyft och burit en avsvimmad vuxen man från hall till närmaste säng, nog en 6-7 meters gångväg. Det var inte särskilt problematiskt om än rätt tungt - inte för intet som brandmansgreppet existerar.

I mitt ovan beskrivna tänkbara scenario skulle armar och ben vara inslagna inuti täcket och kroppen därmed än lättare att hantera. Det skulle bara vara att fatta tag om själva paketet och lyfta rätt upp alternativt dra rakt åt sidan ner på bäddmadrassen ovanpå presenningen.
Jag hade faktiskt inte en aning om att brandkåren paketerade de nödställda innan räddningen påbörjas.
Citera
2011-10-14, 11:50
Bannlyst
Citat:
Var det inte under brandövning? Slår du folk medvetslösa innan övningen börjar?

Nej, du behöver inte spela dum. Brandmän är duktiga på att spela lealösa offer..hur tror du brandmän gör när de hittar en medvetslös människa i ett hus som de ska rädda? Gnäller över hur tungt det är och hämtar lyftkran?
Citera
2011-10-14, 11:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Nej, du behöver inte spela dum. Brandmän är duktiga på att spela lealösa offer..hur tror du brandmän gör när de hittar en medvetslös människa i ett hus som de ska rädda? Gnäller över hur tungt det är och hämtar lyftkran?
Behöver de oroa sig för spill?
Citera
2011-10-14, 12:02
Bannlyst
Citat:
Behöver de oroa sig för spill?

Men sluta...tror du att det är omöjligt för en mördare att packa in en kropp i presenning innan den dras ut?
Citera
2011-10-14, 12:27
Medlem
Psyncs avatar
Citat:

Det är inga problem att dra en livlös kropp på 85 kg om den ligger på en pressening. Dessutom säger vittnen att FS var stark och då torde det bli ännu lättare.
Citera
2011-10-14, 12:38
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks

Jag hade faktiskt inte en aning om att brandkåren paketerade de nödställda innan räddningen påbörjas.

Är vi inte lite väl barnsliga nu?
Jag har ingenstans påstått att brandkåren skulle paketera sina nödställda och om det är vad du får ut utav att läsa mitt inlägg så väntar KomVux på din ansökan till kursen Läsförståelsens ABC.
Citera
2011-10-14, 12:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Är det självförnekelse som smittat av sig kanske.
I alla fall han kunde lyfta en person på 140 kilo rakt upp i luften, så han har inga problem med 80 kilo vad är det för trams.

Han hade all tid i världen att fixa det som skulle ordnas med både kropp och sängar.
Herregud så varje gång det är mord ska man oja sig över hur man bär i väg en kropp?
Inga problem han hade en svullen hand så lite fick han nog ta i eller vad det efter allt grävande?
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-14 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in