2011-10-06, 22:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Rättsmedicinalverkets dnr
G11-4278

Skolgång/utbildning/arbeten
Problem förekom i grundskolan där Svensson bland annat hade svårt att koncentrera sig. Han gick
sista året i skolan på ungdomshem och gymnasieprogrammet med inriktning el avbröts på grund
av ekonomiska problem. Sista terminen på ungdomshem Kullavik i Göteborg gick han också i
arbete som elektronikmontör på ett företag där han sedan arbetade under ytterligare ett år. Han har
därefter haft olika anställningar genom AMS-åtgärder och även perioder av arbetslöshet. Det senaste är att Svensson har haft praktikjobb inom Hagfors kommun, hans eget önskemål är att syssla med något fotorelaterat, vilket intresserar honom. Då han läste upp grundskolebetygen

Vem sa att han hade arbetat? Jag tyckte nog att man va ganska klar med det här och det visar ju sig att det inte är riktiga arbeten den här mördaren haft utan det är korrekt att säga att han va en parasit.
En stor looser som levt på Marina inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Ja, det kanske är så att ett adrenalinpåslag kan ge bränsle till styrkeövningar som man normalt inte skulle klara av. Jag ser framför mig första avsnittet av Hulken på färg-tv från slutet av -70 eller början på -80talet där David Banner lyfter upp en bil (!) någon decimeter när en kvinna hamnat under bilen i en trafikolycka.

Det är sånt där om tungt osv som är rent skitprat och inget annat.
Han klarar nog fan att ta i och lyfta tungt. Det va samma i Elintråden om den tyngsta stenen det va 100 sidor om hur negern skulle orkat detta osv.
En polis vittnade om att det gick alldeles utmärkt som vanlig man att lyfta stenen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-06 kl. 22:10.
Citera
2011-10-06, 22:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det finns många vattendrag.

T.ex. finns det en stig åt nordost som når sjön Valevattnet.

Tack för det! Man ser stigen tydligt på din karta. Det är väl bara att hoppas att polisen har vandrat den sträckan. Vad är det LGWP brukar säga? Mellan 70-100 meter in i skogen från vägen brukar kropparna ligga, om nu GM inte orkat ända bort till sjön.
Citera
2011-10-06, 22:09
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Den som vi har fått delar av slasken av har bett oss att inte göra det. Att bryta ett sådant förtroende är fel.

Jag har redogjort för hur mycket av slasken som jag har, och jag är rätt säker på att Lalajlaj har lika mycket. Det är en procent av slasken, plus innehållsförteckning.

Varför skall ni då skiva om saker som finns i den???. NI fem som har den kan väl diskutera det själva i såfall?
Citera
2011-10-06, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Som verkar genomsökt...

https://www.flashback.org/sp32621321
Med likhund, inte dykare. Kan en förpackad kropp lura en hund?
Citera
2011-10-06, 22:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Varför skall ni då skiva om saker som finns i den???. NI fem som har den kan väl diskutera det själva i såfall?

Det är ovidkommande i den slasken totalt det finns inget i den som ger fallet varken klarheter eller framgång. Slasken är det som polisen slängt.
Det som är relevant är den nuvarande utredningen inget annat.

Slasken behöver inte ligga och skylta med namn osv i då man inte är seriös nog här att inte spekulera hej vilt om vem som är mördaren så den kan vara utanför tråden.
Det är något slags självhävdelsebehov man har att tala om den och ändå är det inget i från den som är viktigt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-06 kl. 22:19.
Citera
2011-10-06, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag svarade på ett inlägg om slasken. Ska vi strunta i sådana också?
Citera
2011-10-06, 22:13
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag visste inte att Fredrik har varit inlagd på psyk innan fast han förnekar ju det givetvis för utredande psykiatriker. Återkommer med dokument senare,.

Det gör inte droger då
Citera
2011-10-06, 22:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det gör inte droger då

Det är väl typiskt en droghjärna som säger så och ett långvarigt missbruk ger väl en del sviter kan jag tänka mig.
Så ärthjärnan Fredrik är inte varken sanningsenlig eller trovärdig utan en stor jävla looser,.
Citera
2011-10-06, 22:20
Medlem
JensLapiduss avatar
Jjagare, vad tror du om en ny roadtrip kommande vecka?
Citera
2011-10-06, 22:23
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Vad som talar emot en magasinkärra är essohasses experíment med 80 kg last på en magasinkärra, men hur mycket klarar en desperat man?

Med lite teknik och/eller desperation så är det inga problem att dra en kärra med den lasten. Väl framme är det till att vända helt om på stället vilket inte heller är svårt, kanten mot ett dumpningsställe lutar sen troligen nerför..
Citera
2011-10-06, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Med lite teknik och/eller desperation så är det inga problem att dra en kärra med den lasten. Väl framme är det till att vända helt om på stället vilket inte heller är svårt, kanten mot ett dumpningsställe lutar sen troligen nerför..
OK, någon desperat tekniker som vill göra om essohasses experiment?
Citera
2011-10-06, 22:26
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Jag har en bekant som är ”amatörmedium”. Tillförlitligheten vet jag egentligen inget om.

Då jag nu träffat den personen, hade jag med ett utskrivet foto på Marina i ett kuvert. H*n fick fram otäcka saker, som bör synas vid en obduktion då Marina påträffats.

H*n fick fram en kärra med en kropp inlindad i något och paketet var fastsurrad på kärran. Trots detta uppfattade h*n att huvudet var mot bakkanten av kärran. Kärran puttades manuellt sista biten i vattnet. Vattnet såg lite dyigt ut.

Om h*n har rätt, skulle jag rekommendera en dragg med hyfsat lång lina och söka på lämpliga ställen, där det går att knuffa i en kärra. Den lär finnas ganska nära kanten. Kan detta vara något för dig och Jjagare?

Se där det var ju vad jag föreslog för ett antal poster sedan! Inkalla ett medium!

Kan du fråga din vän nästa gång hur kärran tog sig fram först, du skriver ju att den puttades manuellt sista biten? Var detta i anslutning till Marinas bostad? Några kännetecken vid vattendraget. Såg din vän vem som drog kärran?

Vore intressant om du kunde pressa din vän på dessa frågor. En dag kommer vi troligen få veta vad som hänt Marina - och då får vi ju oxå veta om detta med medium är sant eller bara humbug
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in