2010-08-12, 22:26
Medlem
chiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulow
Stod FS på hyresavtalet?
F.S Är ju skriven på adressen.o det räcker..För att han skall vara boende...
Citera
2010-08-12, 22:27
Medlem
Men om hyresgästen troligtvis är mördad, sambon troligtvis är mördaren å hyresvärden är pappa till hyresgästen tror jag läget blir annorlunda....
Citera
2010-08-12, 22:27
Medlem
bulows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, men är jag sambo med en hyresgäst kan inte hyresvärden vägra mig tillträde bara för att hyresgästen är bortrest.

I stand corrected.
Citera
2010-08-12, 22:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chik
F.S Är ju skriven på adressen.o det räcker..För att han skall vara boende...
Nej, i så fall skriver jag mig på Avenyn omgående.
Citera
2010-08-12, 22:30
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishfull
Tja huset ägs inte av MJ, MJs familj är inte så sugen på att FS ska tillbaka dit.
Nä men han ju rätt att hämta sina grejer! Jag tror att det är FS som är skyldig, men vad har han isåfall gjort av med henne? Man får gräva djupt om det inte ska lukta och sänka henne..nä, det är ju bara en kortsiktig lösning om man inte planerat att mörda någon. Och att ensam släpa en död människa är inte lätt. Kan han fått hjälp utifrån? Han måste ju haft en del kontakter och för pengar så fixar man ju allt.(.tror faktiskt att bankomaten vid Adenmarks bara är en sån automat där maxbeloppet är typ 2000 kr). Det är otäcka tankar men jag tror inte på alla spekulationer att MJ har rest bort. Tyvärr.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP
Undrar om det här är GT/Expressens formulering eller om det är den faktiska formuleringen från C-Å....
Eftersom han inte är häktad på sannolika skäl måste åklagaren ha mera att komma med nu än när han häktades. Fler indicier funkar nog också bra. Men det krävs mer för en omhäktning nu än vad som krävdes när han häktades första gången.
Citera
Medlem
chiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, i så fall skriver jag mig på Avenyn omgående.

Menar du att han inte är boende???
Citera
2010-08-12, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eftersom han inte är häktad på sannolika skäl måste åklagaren ha mera att komma med nu än när han häktades. Fler indicier funkar nog också bra. Men det krävs mer för en omhäktning nu än vad som krävdes när han häktades första gången.
Det krävs att åklagaren visar att förundersökningen inte är klar och att den går framåt. Så för att förundersökningen ska anses gå framåt måste något ha hänt.
Citera
2010-08-12, 22:37
Bannlyst
Citat:

Han är ju skriven på adressen. Men mycket handlar nog om vad de har för papper skrivna dem emellan.
Citera
2010-08-12, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det menar jag inte. Men det räcker inte med att skriva sig för att man ska anses boende.
Citera
2010-08-12, 22:38
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminal.se
Jill Peterson tillhör väl ett av de mest kända i Sverige. Vad jag vet har ett medium aldrig kunnat presentera sådana uppgifter att en kropp hittas eller att ett fall blir löst. Däremot förstår jag anhöriga som vill använda alla möjliga utvägar. Jill var exempelvis inblandad i fallet med den försvunne Örjan Sellin. Hans mor fick uppgifter som hon trodde på men som polisen aldrig utredde. Finns mer att läsa om det här: http://www.kriminal.se/?p=210

Jill har även namngivit en annan mördare som polisen inte vill utreda. Hon har åtminstone en mycket skicklig elev också. Jag tror bestämt att Jill är bosatt i Kungsbacka, såvida hon inte har flyttat nyligen.
Citera
2010-08-12, 22:38
Medlem
Disponentens avatar
Jag vet att Isac och Angus - katterna - brukade få tillsyn av såväl lillasyster Carina som av mamman då Marina var bortrest. Kattpojkarna brukade kunna få vara ensamma i ett par dagar i stöten, och kunde även gå in och ut ur huset som de ville genom kattluckan i dörren på baksidan av huset. Men någon i familjen brukade alltid komma förbi och säkerställa vatten- och mattillgången för de båda kissarna med max. ett par-tre dagars periodicitet. Inga grannar var någonsin inblandad i Marinas liv. Hon höll sig på sin kant, dock så var hon alltid trevlig emot de grannar som hon träffade omkring sitt hus.

För övrigt så skulle aldrig Marina låta sin familj få leva i ovisshet hurvida hon lever eller inte. Marina är extremt noga med att hålla sin familj informerad om hennes vällevnad. Inte en chans att hon frivilligt skulle hålla sig borta - oavsett skäl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in