2011-10-06, 07:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du behöver inte bete dig som en tjurig 4-åring Quarrel.

FS säger i förhör att han kommer fram till Mölndal 22.30 så han måste ha åkt 21.30. Sen visar det sig att han höll på med datorn 22.23, då blev svaret detta:

https://www.flashback.org/sp32689532
FUP, sid 979:
Citat:
Vet inte säkert, men jag tror att jag är i Mölndal nån gång vid halv elva.
22.30 alltså?
Ja, ungefär. Jag har för mig det. Klockslag och så.. jag har extremt svårt för det med tanke på att jag inte lever efter nån klocka.
Han är osäker på tiden. Det betyder inte att han har ändrat version.
Citera
2011-10-06, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, sid 979:

Han är osäker på tiden. Det betyder inte att han har ändrat version.

Jo, han påstår att han kom fram 22.30, det är en specifik tid. Du missar det viktiga som vanligt Quarrel, FS ändrar sig och anpassar sina svar vartefter han blir överbevisad. Det behöver inte en oskyldig göra.
Citera
2011-10-06, 07:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, han påstår att han kom fram 22.30, det är en specifik tid. Du missar det viktiga som vanligt Quarrel, FS ändrar sig och anpassar sina svar vartefter han blir överbevisad. Det behöver inte en oskyldig göra.
Han är osäker på tider, det är inte en versionsändring.

Även en skyldig försöker hålla sig till sanningen så långt som möjligt. Om han är skyldig, varför skulle han göra en versionsändring? Vad har det med skulden att göra? Vad försöker han dölja genom att ange fel ankomsttid först?
Citera
2011-10-06, 07:48
Bannlyst
Lalajlaj...du skrev till mig tidigare att du av FS fått nya versioner avseende telefoner, datorer, vapen och lite annat. Och det var inte till fördel för FS. Är det något du kommer delge tråden?
Citera
2011-10-06, 07:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Lalajlaj...du skrev till mig tidigare att du av FS fått nya versioner avseende telefoner, datorer, vapen och lite annat. Och det var inte till fördel för FS. Är det något du kommer delge tråden?
Medan vi väntar på att Lalajlaj svarar kan vi ta upp en annan lös tråd.
Citat:
Ja, jag drev lite... Jag behöver inte fråga varför FS passerar platsen Marinas mobil befinner sig på två gånger på mindre än ett dygn.
Vilka två gånger är det?
Citera
2011-10-06, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Medan vi väntar på att Lalajlaj svarar kan vi ta upp en annan lös tråd.

Vilka två gånger är det?

Först vid Ålevattnet där "MJ" gör fordonsförfrågan. Enligt FS tog han en promenad till Ålevattnet samma eftermiddag.

När "MJ" skickar sms till FS den 29 befinner hon sig vid Stora Höga. FS kommer hem från Mölndal vid 10-tiden och passerar då Stora Höga.
Citera
2011-10-06, 08:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Dessa frågot har han svarat på själv i tråden.

Det handlar om att han ändrade versionen om langaren och när Marina gick hemifrån, alltså att Marina var hemma så att hon själv hade kunnat fixa med datorn.

Du får leta och och läsa hans inlägg själv.

Detta har jag redan förmedlat i tidigare inlägg förra gången du frågade, har du dåligt minne eller läser du inte svaren du får på dina inlägg?
Citera
2011-10-06, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Dessa frågot har han svarat på själv i tråden.

Det handlar om att han ändrade versionen om langaren och när Marina gick hemifrån, alltså att Marina var hemma så att hon själv hade kunnat fixa med datorn.

Du får leta och och läsa hans inlägg själv.

Detta har jag redan förmedlat i tidigare inlägg förra gången du frågade, har du dåligt minne eller läser du inte svaren du får på dina inlägg?

Jag hittar inte inläggen om exempelvis vapnen. Kan du leta fram det som du anser är en ändrad version angående det?
Citera
2011-10-06, 08:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag hittar inte inläggen om exempelvis vapnen. Kan du leta fram det som du anser är en ändrad version angående det?

Okej, kanske det är så att ingen ställt frågor om det.

Jag har inte diskuterat detta med honom, vad jag minns.
Citera
2011-10-06, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, kanske det är så att ingen ställt frågor om det.

Jag har inte diskuterat detta med honom, vad jag minns.

Man får alltså ta dina påståenden med en nypa salt. Det kan vara bra att veta.
Citera
2011-10-06, 08:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Man får alltså ta dina påståenden med en nypa salt. Det kan vara bra att veta.

Nej, menar du att han inte själv uppgav nya versioner för detta i tråden, precis de uppgifterna jag menade på att han hade ändrat, eller har du missat det också.

Dessutom finns det inga skäl att varken leta upp information eller delge dig information när du beter dig som du gör.
Citera
2011-10-06, 08:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Sedan är det ju massor av folk som borde ha hört av sig på hans födelsedag via sms - men alla dessa sms fastnade någonstans i atmosfären och nådde aldrig fram - inkl. sms:et från MJ kl. 10:01:39. Å andra sidan befann sig FS just då i sin sovbil så det finns en viss möjlighet att han i sömnen har raderat sms på löpande band.
Varför borde han ha fått massor av grattis-sms?
Alla får inte det.

Sms:en kan väl åtetskapas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in